Katowice polským mistrem

27.11.2017 06:00 | Polská extraliga 2017

Katowice ligu jasně ovládly a obsadily první místo bez ztráty jediného zápasového bodu. Vítěznému družstvu pomohl také David Navara.

Katowice prohrály v devíti zápasech pouze tři partie a plný zisk 18 zápasových bodů jim bezpečně stačil na první místo v soutěži. Tým vedený na prvních dvou šachovnicích Radoslawem Wojtaszkem a Davidem Navarou měl potíže pouze s Wroclawí. Porazil ji nejtěsnějším rozdílem 3,5:2,5. Při pěti remízách získal rozhodující bod Bartosz Socko. Wroclaw obsadila v konečném součtu třetí místo, když ji o jeden zápasový bod předběhl Gorzów Wielkopolski.

Lídři vítězného družstva Katowic (zdroj: oficiální stránky soutěže)

Kromě Navary se do polské ligy zapojili také další čeští hráči. Robert Cvek odehrál v dresu Racibórze poslední tři kola. Příliš se mu ale nedařilo a získal pouze jednu remízu. Czestochowa zlákala Cyrila Ponížila. Uhrál výborné čtyři body ze sedmi partií. Nejpočetnější zastoupení měli čeští hráči v Legnici. Pavel Šimáček ovšem týmu příliš nepomohl, když vybojoval v šesti zápasech pouze bod. Tadeáš Kriebel byl podstatně úspěšnější. Získal obdivuhodných 5,5 bodu ze šesti možných.

Konečné pořadí

Poř.

Družstvo

Ranking

Body

PH1

1 Wasko HETMAN GKS Katowice 2647 18.0 40.0
2 KSz STILON Gorzów Wlkp. 2583 15.0 34.0
3 VOTUM SA POLONIA Wrocław 2571 14.0 35.5
4 TS Wisła Kraków 2397 10.0 28.5
5 Akademia Szachowa ChessGrow Gliwice 2511 10.0 27.0
6 K.Sz. MIEDŹ Legnica 2478 10.0 26.5
7 WKS Kopernik 2509 5.0 21.5
8 UKS „HETMAN” Częstochowa 2372 4.0 24.5
9 Sz.S.O.N. „Zagłębie” Dąbrowa Górnicza 2327 2.0 17.0
10 KSz SILESIA JAS-FBG Racibórz 2379 2.0 15.5


Odkazy

50x 8421x Milan Boháček
Fotogalerie
Komentáře (50) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
pawel

Konečně mi secvakloenlightened

Áááá.., tu máme přednášející z VŠ, profesory, právníky, majitelé firem, jazykovědce.....

A my si myslíme naivně, že vysokou úroveň diskuse nss dělají právě šachisté. Hrají sic šachy, ale jinak se věnují něčemu jinému a tak tu máme v diskusi takovéhle celebrityhats off

Áha, tak proto ta vysoká úroveň,...protoenlightened

+0 /-0 | 30.11.2017 21:48

xdavx x
urazel? :) a pred jmenem navic dr., to je zahada i pro mě. Tak hezky vecer :)
+0 /-0 | 30.11.2017 19:04

statlar

Nedokážu pochopit, jak člověk jako vy může učit na vysoké škole, vždyť ani zde na nss.cz nedokážete psát bez gramatických chyb. Pan Navara studoval extrémně těžký obor, nelze se proto divit tomu, že se několikrát nemohl zúčastnit MČR, jestliže se hrálo v průběhu semestru, případně zkouškového. 

PS: Přestože máte titul Ph.D. za jménem, narozdíl od pana Navary vám chybí sociállní inteligence. Neustále máte potřebu někoho urážet. A to jak zde, tak i v reálném životě. 

+0 /-0 | 30.11.2017 18:58

xdavx x
Jakube, myslim ze ne :)
+0 /-0 | 30.11.2017 18:44

xdavx x
Statlar, ja na OU ucil, nestudoval jsem tam. Na druhou stranu, prednasel jsem parkrat nejen na OU, ale i v Lisabonu, Porta legre, Bukuresti myslim tedy, ze srovnavat trosku muzu.
+0 /-0 | 30.11.2017 18:22

ELOminator

Hmm... tak koukám, že si tady někdo koleduje o souboj na nože (nebo minimálně na půllitry) cool

+0 /-0 | 30.11.2017 16:50

statlar

david brazina: Nemůžete srovnávat vaše studium na Ostravské univerzitě se studiem pana Navary, který studoval logiku na Karlově univerzitě.

+0 /-0 | 30.11.2017 15:52

lykan

Já nějak nerozumím, proč někteří tolik chcete nahnat naše špičkové hráče na MČR jednotlivců. Z mého pohledu to s reprezentací nijak nesouvisí. O reprezentaci v kategorii jednotlivců lze mluvit, pokud někdo prezentuje náš šach na nějaké významné mezinárodní soutěži, kde to cizinci vidí, jak si Češi vedou. MČR je vnitřní záležitostí ČR. Je to jen jeden z mnoha turnajů, jen má tuto nálepku. Podle mě je osobní věcí každého hráče, kterou soutěž hraje, nebo nehraje. Co by jako měl Láznička dokazovat na MČR? Závodit s Navarou v porážení slabších? Jen by tam ztrácel čas. Lázničkovi můžeme fandit na jiném turnaji.

 

Pro pana Navaru má smysl (kromě překonání Pachmanova rekordu, které je splněno) hrát turnaj pro peníze. Pokud ho to dostatečně nemotivuje, je lepší těch 9 dní věnovat něčemu jinému. Ostatní hráči z české špičky budou rádi, když jim tam nebude zavazet. Všichni budou spokojenější.

+0 /-0 | 30.11.2017 13:53

paulz

Tak ono hrát proti soupeřům kteří mají v průměru skoro o 300 Elo bodů míň zas člověka nějak moc nebaví. Navíc u DN vstupuje další faktor, hrát proti takovým soupeřům nic pro něho konkrétně nepřinese, spíš snaze o další jeho vzestup ublíží...Zrovna peníze u Davida nejsou to hlavní kvůli čemu šachy hraje. Jinak pokud by měl náš přebor aspoň takovou úroveň jako sousedního Polska, věřím že by David hrál s největší radostí i za míň peněz.

+0 /-0 | 30.11.2017 12:44

ELOminator

Tak já si taky myslím, že účast na MČR byla v posledních letech velmi kvalitní a jediná věc, se kterou task trochu polemizuju je Davidův názor, že by ho nehrál kvůli tomu, že je pro něj příliš těžké. Spíš bych pochopil důvod, že je pro něj příliš lehké wink

+0 /-0 | 30.11.2017 11:18

xdavx x
Proste MCR neni prestizni. Pokud by ucast na SP nebo olympiade a podobne, byla podminena ucasti a uspechem na MCR, (tak jak je to u vetsiny sportu) mcr by melo nejaky smysl Chess, souhlas. .
+0 /-0 | 30.11.2017 09:00

pawel

Poutnik:

Jistě, ale také platí jinej kraj, jinej mrav.... i jinej sport. Třeba naopak v tvrdé kapitalistické USA, nezúčastníš se domácích her a neuspěješ, nejedeš na velkou olympiádu, i kdyby si byl světovou jedničkou. 

 Udivuje mne však, místo, abychom psali, že David Navara se účastní největšího množství domácích mistrovství ze současné užší i širší špičky yes, tak se tu někdo otíráblush o jeho zveřejněné teprve zvažování, třeba že zváží, že za rok, za dva, za tři, vynechá (možná) přebor.

+0 /-0 | 30.11.2017 08:03

Poutnik

Tobi: co jsem napsal není novota, ale reakce na DN, který mluví co se týče motivace účasti na MČR jen o ELU a duševní námaze. A proto jsem reagoval ve smyslu, že to je o penězích. Kdyby se hrálo o částku, která by byla pro DN zajímavá, jistě by se nerozmýšlel zda se zúčastní. Dříve byla účast na MČR napříč sporty daná. A to proto, že motivace k účasti nebyla výsledkem chladnoktervné kalkulace profesionálů. Byla to směsice národní hrdosti, úcty k fanouškům, cti, zohlednění toho co stát na sportovce vynaložil atd. Samozřejmě po 1948 se musí ještě přidat jeden důvod "nestojí ti za to účastnit se přeborů ČR, nebudeš nás reprezentovat vůbec"...  což byla z jednoho úhlu pohledu nátlaková záležitost, na druhou logická. Když sportovec čerpal peníze z fondů ČSTV, tak za to také něco musel předvézt. Nicméně dnes doba pokročila, nejsme v éře Zátopka. 

+0 /-0 | 30.11.2017 07:15

jozokoumes

No tak teď k tomu zrovna nevidím jediný důvod!?!?!?

+0 /-0 | 30.11.2017 00:27

PrazskykavarnikalykanaZmestabilehojsouc****i
Bolku, tak to je zpráva roku, jdu se ožrat!
+0 /-0 | 29.11.2017 18:56

Petr Boleslav

ZMB dostal možnost se vrátit, ikdyž tedy nic nehlásil a znovu se zde objevil. Bohužel vidím, že rok nepomohl k nabrání soudnosti (v některých případech), takže to zase bohužel ukončíme.

+0 /-0 | 29.11.2017 18:47

ELOminator

No jak říkám, záleží na tom, klik čirého amatérismu v sobě David ještě vydoluje, stejně jako ho vydoloval Bolt, když běhal Zlatou tretru yesheart

+0 /-0 | 29.11.2017 18:10

paulz

Tak ono svazu logicky mnohem víc záleží na tom aby třeba David hrál v reprezentaci než MČR. Koneckonců podle výsledků reprezentace jsou dotace od státu....

+0 /-0 | 29.11.2017 18:06

xdavx x
Proto jsem uvedl priklad s Boltem... Pokud by chteli, tak hraji, nechteji, tak jejich vec, pak ale ani ja se nechci podilet ani korunou na nakladech svazu, ktery rozdeluje penize z mych dani a prispevku, aby jim zaplatil cestu a nocleh za to, ze nekde soupou figurkami Takovy esteticky zazitek z jejich hry nemam..
+0 /-0 | 29.11.2017 18:01

paulz

To david brazina: jenže dřív bývala jiná doba. A hlavně všichni jmenovaní hráči v podstatě za socialismu nebyli čistí profesionálové...A hrát MČSR prakticky museli. Jinak dnešní šachoví profesionálové musí v první řadě šachem vydělat nějaké peníze a v šachu vydělat slušné peníze není zrovna jednoduché. 

Jinak pokud si někdo myslí že porážet i o dost slabší hráče je v dnešním šachu třeba i pro Davida  jednoduché tak se dost mýlí. Třeba černýma musí David uhýbat z teoretických variant, hrozba že ho bílýma odsuší v nějakých teoretických variantách pomocí PC přípravy i hodně slabší hráč je dost reálná. Proto věřím tomu, že ho partie stojí hodně přípravy i proti relativně slabým hráčům. Proto ho člověk může jen obdivovat kolikrát už MČR i otevřené hrál.

+0 /-0 | 29.11.2017 17:52

xdavx x
Ne tak uplne. Muzem srovnat cenovy fond behu na 100m v mistrovstvi Jamajky s fondem tehoz behu v diamantove lize. Bolt s tim problem nemel. Bud reknu, nevyplati se to, a s tim problem neni, dotycny proste na ostatni sere. Ale dokud ten dotycny bere penize od svazu a ma problem to mcr hrat, pak by mel svaz srat na nej. Zadna svetova hvezda u nas neni. Cest Davidovi, ktery to obcas zahraje, kdyz zrovna tenhle jediny by opravdu nemusel.
+0 /-0 | 29.11.2017 17:46

ELOminator

Tak jistě, to je hlavní rozdíl mezi šachovým profíkem a amatérem. Profík kouká (a zcela oprávněně, stejně jako v jakémkoliv jiném zaměstnání) na to, kolik dostane peněz za kolik námahy. A amatéra (teda konkrétně mě) na tom baví právě ta vynaložená námaha, pokud bych partii odehrál za hoďku levou zadní a soupeř by mi nekladl odpor, tak by to pro mě nemelo smysl (takže trocha kontradikce s Davidem wink)

+0 /-0 | 29.11.2017 17:36

xdavx x
Tobi, nemyslím si, ze je to v poradku. Je to jak v krasobrusleni, profesionalove davali prednost exhibicim tak to vyresili tak, ze tito na OH startovat nesmi. Jansa, Horr, Pachman, to hravat chteli... Je to o prestizi, MCR ma prestiz evidentne minimalni.
+0 /-0 | 29.11.2017 17:32

Tobi

re Poutnik: No a to je nějaká novota pod sluncem nebo co? Šachisté se tím živí, tak je to snad jasná věc ne? Světová esa taky přijedou jen tam, kde jim "nasypou", pokud se nejedná o nějakou benefici (což se v případě účastí GM Navary na MČR přeneseně tak nazvat dá. Benefice pro fanoušky :-) ). Proč by to v rámci MČR asi tak mělo být jinak? Samozřejmě, že kdyby se pro MČR našel cenový fond 1M, budou chtít hrát všichni. A je to naprosto v pořádku.

+0 /-0 | 29.11.2017 14:27

Poutnik

Nemohu si pomoci, ale i po přečtení komentářů mi vychází, že tím hlavním a zásadním kritériem jsou finance. Kdyby např. pořadatel přišel s cenovým fondem 1M tak nikdo nebude řešit otázku sílu turnaje, případně dopadu na ELO. Každý by si svůj harmonogram upravil, tak aby si takovou příležitost nenechal utéct a raději vynechal jiný turnaj. Prostě síla turnaje je taková, kolik se tam naleje peněz. 

+0 /-0 | 29.11.2017 12:46

xdavx x
Davide, rozumis psanemu textu? To, ze neco dela sveho casu hrac cislo jedna a byvaly mistr sveta, je vec kterou si asi urcite takovy hrac dovolit muze. My mame hrace (a nemyslel jsem tebe), kteri se chovaji stejne... Uz?
+0 /-0 | 29.11.2017 12:31

PrazskykavarnikalykanaZmestabilehojsouc****i
Pokud mám správné zdroje a informace, tak za Pláta tu psal nějaký robot. Tudíž není na místě tvrdit, že tu psal on, ačkoliv to bylo pod nickem: "VojtaPlat".
+0 /-0 | 29.11.2017 00:54

reptal
Hele na Zmestabileho nesahejte, náhodou je s ním zábava a je i celkem normální, pokud teda nepíše o Navarovi a Anandovi. :D Ban by tu zasluhovali jiní.
+0 /-0 | 28.11.2017 22:49

Markrun
Sedíme tady ve trojko v hospě, takze to jsou pivní moudra ;-))...ale naši reprezentanti v šachu tady v té diskuzi působí jako psycho pacienti - nejdřív Plát, teď i Navara. Je potom snadné se do nich trefovat, ale to se nemůžou divit. To nejsou schopni se rozumně hlídat, nebo jim v tom nemůže někdo pomoci? Když jsou v té repre a reprezentují?
+0 /-0 | 28.11.2017 22:28

Homunkulus

Mohu se zeptat, zda je doživotní ban pro ZMB snad už promlčený?

+0 /-0 | 28.11.2017 22:17

Markrun
Je až s podivem, jako mírou vztahovačnosti pan Navara trpí. Pokud místo intenzivní duševní námaha napíšete jen duševní námaha, tak je to "sprosté zkreslování" - dávám do uvozovek jako citaci ;-))).
+0 /-0 | 28.11.2017 22:12

PrazskykavarnikalykanaZmestabilehojsouc****i
Nezáviď mu to ježdění po světě. Chtěl bys taky, ale zatím ses zmohl jen na to, abys tu všechny štval a prudil. Smutný.
+0 /-0 | 28.11.2017 21:59

David Navara
Re Zmestabileho: Když používáte uvozovky, tak prosím citace demagogicky neupravujte. Šachy jsou spojeny s duševní námahou a každý bod ratingu je dobrý, ale já jsem psal o INTENZIVNÍ duševní námaze (okolo 7 hodin denně) a zisku necelého bodu ratingu PŘI BODOVÉM ZISKU 7,5/9. Nemohu za to, že má slova zkreslujete a jejich karikaturu kritizujete. Je mi to líto, ale za takových okolností se my dva nemáme o čem bavit. P.S.: Už jsem neplánoval sem psát, ale když někdo sprostě zkreslí má slova, snad mám právo to uvést na pravou míru.
+0 /-0 | 28.11.2017 21:49

jigsaw
Zmestabileho - ty musíš být fakt vypatlaný idiot
+0 /-0 | 28.11.2017 21:33

capjar

ad Zmestabileho: no frown

ad David Navara: yes smiley

 

+0 /-0 | 28.11.2017 20:09

Zmestabileho

Navara píše, že naše MČR "pro něj znamená devět dnů duševní námahy a zisk 1 bodu do ratingu, z čehož má smíšené pocity" - A co jiného by snad vítězství na MČR mělo znamenat? Nebo MČR lze snad vyhrát v pohodě, v klidu a bez námahy, rating 2730 si o deset bodů navýšit, a peníze bez úsilí si vydělat - na takový turnaj by šel raději, že ano...?:-). Tak ať se tedy pan Navara svou účastí na MČR nenamáhá, a ať se věnuje lukrativnějším a méně vysilujícím akcím, nejlépe asi objíždění všech evropských ligových soutěží od Atlantiku až po Istanbul.

+0 /-0 | 28.11.2017 19:51

ELOminator

Tak všichni víme, že pro Davida MČR už léta nemá přidanou hodnotu. Ale taky všichni včetně Davida víme, jakou přidanou hodnotu má jeho účast pro ostatní hráče. Takže budu doufat, že i nadále nás bude David ctít svou přítomností smileyyesczech flag

+0 /-0 | 28.11.2017 17:01

David Navara
Re David Bražina: Když už zmiňujete GM Kramnika, zkuste si vyhledat, kolikrát vynechal přebor Ruska a kolikrát ho vyhrál. Více se k tomu vyjadřovat nebudu. Samozřejmě všichni víme, že uzavřený přebor Ruska (superturnaj) a otevřený přebor ČR se těžko dají srovnávat, rozdíl v průměrném ratingu soupeřů může být okolo 250 bodů. Více se k tomu tady a teď nebudu vyjadřovat.
+0 /-0 | 28.11.2017 16:31

xdavx x
Nemyslim si, ze reci o tom jak nekdo studuje a proto nema cas, jsou zcela uprimne. Krome dvou tri zkousek, jsem si na volny cas nikdy nestezoval, navic zkouskove vetsinou v pulce kvetna konci a vyučování zacina v rijnu... Financni faktor je sice dulezity, ale MCR neni zrovna akce, kdy by to melo hrat zasadni roli, penize ktere se nabizeji spicce jakk startovne sice neohromi, ale porad se jedna o slusne finance. Samozrejme kramnik bude urcite brat vice, ale se vsi uctou, my nemame hrace urovne kramnika. Namitka, ze se nekdo sachem zivi a proto ma jaksi pravo odmitnout mcr, mi taky neprijde uplne ok, skokani na lyzich, plavci, atleti apod to mcr absolvuji. Imo problem je v tom co mcr nabizi, kdyz ho vyhral pavel, nikomu nestal za to aby ho pozval do repre. Je jasne, ze objektivně ze david i Viktor byli tehdy silnejsi, ale co se vlastne stalo. Simiho nejlepsi roky repre neprodala, Viktor se na sachy vykašlal, a najednou koukame, ze az na Davida, nikoho nemame ve spicce. Sachova repre mi prijde jako a. s Sparta Praha, budování tymu se stavi na hracich za zenitem, pritom Plat ukazal ze to jde. O ženské repre snad nema cenu mluvit. V kazdem pripade prispevky o studiu me rozesmivajj.
+0 /-0 | 28.11.2017 14:04

lykan

Poutnik: Pokud Vám účast na posledním MČR (Navara, Hráček, Štoček, Babula, Krejčí, Plát, Cvek, Kislinsky) připadá slabá, tak nebudete spokojen nikdy.  Chtěl bych vidět přebor některého kraje, který má takovou účast.

 

Nemyslím si, že by velmistr potřeboval nějakou výmluvu k zakrytí skutečné motivace neúčasti. Na tom není nic špatného říct, že za ty prachy to dělat nebude. Silná účast se líbí hlavně organizátorovi, pro profesionální hráče je spíše nevýhodná, pokud to není spojeno s vyšším cenovým fondem.

+0 /-0 | 28.11.2017 10:36

David Navara
Když někdo třeba studuje, pracuje nebo vychovává malé děti, musí hrát méně a turnaje si pečlivěji vybírat a zohlednit i finanční hledisko. Dokud jsem studoval, většinou jsem také vynechával MČR, i když to nebylo z finančních důvodů. Například Czech Open se nehraje během školního roku, ale o prázdninách. Také jsem nikdy nehrál akademické mistrovství světa. Tehdy ta soutěž byla méně prestižní než dnes a jakožto relativně svědomitý student jsem nechtěl kvůli slabšímu turnaji zanedbávat studium. A POKUD v příštím roce nebudu hrát MČR, snad to také pochopíte. Když člověk po devíti dnech intenzivní duševní námahy (prakticky denně několikahodinová příprava) uhraje 7,5/9 a získá necelý 1 bod ratingu, vyvolává to smíšené pocity. (Já vím, že tady nejde o rating.) Tím neříkám, že MČR nebudu hrát, ale rozmyslím si to pečlivěji než jindy.
+0 /-0 | 28.11.2017 10:00

paulz

Tak ono minulý rok se MČR potýkalo s posledním trojkolem Bundesligy...

+0 /-0 | 28.11.2017 09:45

strelec

ad Poutnik: je pravděpodobné, že to u některých to takto bude, ale není to žádný kalkul (cosi "špatného"), pouze běžné ekonomické uvažování

+0 /-0 | 28.11.2017 09:38

Poutnik

Není ta neúčast na MČR spíše ekonomický kalkul? Já jen, že často silní hráči vymetají turnaje se slabou účastí a nic jim to nevadí. Cílem je odjet s penězi za první místo. Takže mi spíše vychází, že síla MČR je jen výmluva, aby nemuseli hráči přiznat, že si raději zajedou tam, kde je víc peněz.

+0 /-0 | 28.11.2017 07:46

David Navara
Jen pro jistotu upřesním, že má věta "Jen chci naznačit, že na tom nejsme tak zle." vůbec nesouvisela se situací v Polsku. Hodnotím polskou ligu podobně jako N. Očník v 15.15, je zajímavá a silná. Jen s tou jeho poslední větou nesouhlasím. (I když připouštím, že pokud nezájem družstev o účast v české extralize potrvá, možná přehodnotím názor.)
+0 /-0 | 27.11.2017 22:12

David Navara
A v polské lize je méně cizinců i proto, že kluby v průměru nejsou tak bohaté. (Tady bych chtěl poděkovat obětavým sponzorům.) Samozřejmě se to nedá zobecňovat, ale určitý rozdíl tady je. V Katowicích jsem placený dobře, ale Nový Bor je v tomto ohledu napřed. Nevzpomínám si, kdy naposledy hrál polský klub Evropský klubový pohár. Polonia Varšava kdysi byla mimořádně silná, ale to už je dávno.
+0 /-0 | 27.11.2017 21:55

David Navara
Re N. Očník: Podle mě to je složitější. V polské lize smějí hrát dva cizinci v šestičlenném družstvu (donedávna jeden), u nás tři v osmičlenném. Takže většina to je tak jako tak, dokonce i v zápasech Nového Boru. (Na soupisce ovšem ne.) Polsko má téměř čtyřikrát více obyvatel než ČR a v posledních desetiletích i širší šachovou špičku. Přesto v české lize v každém z dvanácti družstev vždy hraje nejméně pět Čechů, zatímco v Polsku v každém z deseti družstev nejméně čtyři Poláci. (Tím nijak nechci snižovat úroveň polského šachu. Byl by to nesmysl, protože polští šachisté hájí přední šachovnice mnoha českých oddílů. Jen chci naznačit, že na tom nejsme tak zle.) Před pár desetiletími v naší lize bylo cizinců podstatně méně, ale soutěž byla výrazně slabší. V přeboru republiky smějí hrát jen domácí hráči, ale právě z tohoto důvodu se někteří z nejlepších neúčastní. Sečteno a podtrženo, mám pocit, že náš kompromis mezi domácí a světovou soutěží není tak špatný. A na počet soutěžících máme ligových soutěží velmi mnoho. (Což mě těší, ale občas to může způsobovat i potíže.) Podstatnější rozdíl a možný zdroj inspirace vidím v tom, že v Polsku mají v soutěžích družstev povinnou ženskou šachovnici. U nás místo ní byla zavedena ženská extraliga, ale zdá se mi, že ta v posledních letech poněkud skomírá.
+0 /-0 | 27.11.2017 21:48

N. Očník

Složení týmů v polské lize je mi sympatické. Většina domácích hráčů z POL federace. A i u topky v soupeření o titul. Tak to má být. Ne jako u nás.

+0 /-0 | 27.11.2017 15:15

Tobi

Pěkně Tadeáš!

+0 /-0 | 27.11.2017 10:43