K mužům se přidalo něžné pohlaví

24.05.2013 06:30 | Mistrovství České republiky mužů 2013

Včerejší den znamenal nejen třetí kolo mužského přeboru, ale také zahájení MČR žen, ve kterém se systémem každá s každou utká osm šachistek. Nasazenou jedničkou je WIM Karolína Olšarová, nicméně po prvním kole se do vedení dostal někdo úplně jiný...

Z MČR žen se krátce před turnajem omluvily hned dvě hráčky, proto na jejich místo nastoupilo dravé mládí (což mě jakožto reprezentačního trenéra mládeže samozřejmě velmi těší!). Nela Pýchová i Simona Suchomelová letos již jednu medaili z MČR mají: Simona bronzovou z D16 a Nela stříbrnou dokonce z D14! A právě vlašimská reprezentantka si hned v prvním kole černými yyšlápla na zkušenou Martinu Folkovou, když předvedla, že v drakovi rozhodně útočit rozhodně umí.

-
. kolo -
Zbývající tři ženské souboje vyústily v dělbu bodu. Korektní remízou skončil duel mezi prvními dvěma nasazenými hráčkami WIM Petrou Sochorovou a WIM Karolínou Olšarovou a překvapivě také partie mezi Simonou Suchomelovou a WIM Silvií Orságovou, ve které mladá hráčka dokázala, že i koncovky už solidně ovládá a přesto, že černá získala pěšce, nebylo jí to ve věžové koncovce vzhledem k poničené pěšcové struktuře nic platné. Na remízu se tak nejvíce nadřela WFM Hana Kubíková (hrající proti WFM Martině Marečkové), která se v zahájení dopustila nepřesnosti 14.Je4?! a po silném 14...Sxh3! skončila v koncovce bez pěšce. Technická realizace materiální převahy však nebyla za černou vzhledem k bílé dvojici střelců tak jednoduchá a konečný přechod do různobarevných střelců znamenal i zde podepsání smírového jednání.

-
. kolo -

Pořadí po 1. kole

Poř.
JménoRating
OddílBody
1
Pýchová Nela1884TJ Spartak Vlašim1.0
2WIMSochorová Petra2219Šachový klub Lokomotiva Brno, o.s.0.5


Suchomelová Simona1762ŠK Sklo-Bohemia Světlá n.Sáz.0.5

WFMKubíková Hana2142TJ Praga Praha0.5

WFMMarečková Martina2095Region Panda Rychnov nad Kněžnou0.5

WIMOrságová Silvie2182Šachový oddíl TJ DUKLA Praha0.5

WIMOlšarová Karolína2260SK Slavia Orlová0.5
8
Folková Martina2203ŠK Líně0.0

2. kolo (24. 5. 2013, 15:00)

Šach.Čís.ELO
JménoVýsledek
JménoELOČís.
182260WIMOlšarová Karolína
WFMMarečková Martina20955
262182WIMOrságová Silvie
WFMKubíková Hana21424
371884
Pýchová Nela

Suchomelová Simona17623
412219WIMSochorová Petra

Folková Martina22032
U mužů po včerejší bouřce opět přišlo jasné počasí a hned tři partie skončily remízou do 20. tahu (abych nekřivdil, v jedné z nich to bylo v 21. tahu). Jediný delší boj s nerozhodným koncem byl k vidění v duelu mezi IM Vojtěchem Plátem a GM Tomášem Polákem. I zde však bylo už od zahájení více méně jasné, že partie jen těžko může skončit jinak než dělbou bodu.

-
. kolo -
Jediný rezultativní výsledek třetího kola má tudíž na svědomí nikdo jiný než velmistr David Navara, který si tentokrát krásně vyšlápl na IM Štěpána Žilku. David nejen že má zatím sto procent, ale zároveň předvádí šachy skoro z jiného světa a jsem opravdu moc zvědavý, jestli se bude (minimálně) opakovat Ostrava z roku 2010.

-
. kolo -

Pořadí po 3. kole

Poř.
JménoRatingOddílBody
1GMNavara David2697ŠK Mahrla Praha3.0
2GMBabula Vlastimil2591Agentura 64 Grygov2.0
3GMKislinsky Alexej2574SK Slavia Orlová2.0
4IMPlát Vojtěch2455TŽ Třinec1.5
5IMBernášek Jan2537ŠK Rapid Pardubice, o.s.1.5
6GMRausis Igors2518Beskydská šachová škola o.s.1.5
7GMCvek Robert25401. Novoborský ŠK1.0
8GMPolák Tomáš2502Šachový klub Zikuda Turnov - o.s.1.0
9GMKrejčí Jan2505Tatran Litovel1.0
10IMŽilka Štěpán25251. Novoborský ŠK0.5

4. kolo (24. 5. 2013, 15:00)

Šach.Čís.ELO
JménoVýsledek
JménoELOČís.
1102502GMPolák Tomáš
GMCvek Robert25407
282525IMŽilka Štěpán
GMRausis Igors25186
392591GMBabula Vlastimil
GMNavara David26975
412537IMBernášek Jan
GMKislinsky Alexej25744
522455IMPlát Vojtěch
GMKrejčí Jan25053
94x 10039x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (94) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
V.Z,

Musím se přidat, to rozdělování si dobře pamatuji, ze 4 variant nakonec nebyla vybrána ani jedna, protože ani jedna neřešila dostatečně Moravskou část, ale udělalo se to tuším přesně jak jsem psal. A jelikož jsem si netroufal na Čechy, tak si toho moc nepamatuji, ale vím že si někdo stěžoval právě ze západních(severních) Čech. 

Nevím proč si stále někdo stěžuje na to jak se hraje na MČR. Je jasné, že při OPENu se odehraje třeba 30 partii, tak se tam najde spousta krásných a logicky v 5 partiích prostě více než 5 pěkných partií nebude. Teď už se k Davidovi přidaly i ženy, tak se radujme, že aspoň 5 desek máme jistých na dívání a u 4 budeme doufat, že se budou potkávat hráči s bojovnou náladou a odvahou riskovat. smiley

+0 /-0 | 24.05.2013 23:17

Zdeněk Janda

off - topic (pro fanoušky přenosu z MR omluva - když už to zde Radek Bayer nadhodil ) - Radku,buďme korektní . Pamatuji, jak se na mne na loňském Openu Teplice sesypali přátelé z Teplic s dotazem, zda-li mi vyhovuje rozdělení do skupin v 2.lize. Odpověděl jsem, že mně maximálně smiley. Nikdy jsem nezaznamenal jakoukoliv reaci z Tachova či Klatov (viz Tvůj  příspěvek : P.Z a Zdeněk Janda: I já jsem si rád zahrál proti jiným soupeřům než obvykle. Sice ty dojezdy do Plzně a Klatov nebyly nic moc, nejvíc to ale postihlo právě hráče Klatov a Tachova, ti určitě nebyli z rozdělení této skupiny nadšení. Nám v Teplicích se rozdělení do skupin 2. lig nelíbilo proto, že STK zveřejnila nějaké návrhy a pak nakonec schválila něco úplně jiného. Je mi jasné, že je to v plné kompetenci STK) .  Radku, STK  neschválila "něco úplně jiného"  . Příležitostí k diskuzi bylo až až.  Dost jsme nad touto formulací dnes večer v klubu s Jindrou Papayem podivili . Radku, pamatuji,když jsme jezdili nejen do Klatov,ale i do Domažlic. Vůbec jsme nijak neprotestovali. A Ústí jelo jednu sezonu 4x do Plzně převážně v zimních měsících. No,zavděčit se všem je neřešitelný problém. Úplně stejný,jako všem pacientům smiley...

+0 /-0 | 24.05.2013 22:46

paulz

Uzavřené mistrovství je vždy podstatně nezajímavější než open-stačí porovnat s nejlépe obsazeným mistrovstvím ČR 2010 Ostrava open. Tam sice bylo o prvním místě rozhodnuté poměrně brzo (David Navara), ale prakticky všechny partie se hráli a turnaj byl bojovný až do konce. 

+0 /-1 | 24.05.2013 21:53

Honza Hučín

I ve 4. kole záplava remíz, tři z nich do 25. tahu, kdy pozice byly ještě pořád živé. Jsem tím zklamaný. Buďto hráči úzkostlivě taktizují, nebo se bojí, nebo nemají prostě chuť bojovat proti kamarádům. Trochu mi to připomíná zápasy družstev, kdy se na stejné desce potkají staří známí a po deseti minutách zapíšou remis. IM Pisk se snaží dělat pro PR, co může, ale malou bojovnost okecat nelze.

+0 /-0 | 24.05.2013 21:35

Pepi

Bernášek-Kislinsky 1-0, toť výsledek poslední partie dnešního dne. Hezký večer a zítra od 15.00 se budu opět těšit!

+0 /-0 | 24.05.2013 20:25

Pepi

Teď už bílý zvítězí - krásná, bojovná partie!

+0 /-0 | 24.05.2013 20:24

Pepi

To Jirka Kadlec : Taky díky, hezký večer!

+0 /-0 | 24.05.2013 20:19

Pepi

Realizace ovšem nemusí být ani objektivně díky patovým motivům a možnosti věčného šachu vůbec jednoduchá-zajímavá koncovka!

+0 /-0 | 24.05.2013 20:18

Jirka Kadlec

Pepi: Díky za zajímavé komentáře, hezký večer.

+0 /-0 | 24.05.2013 20:18

Vojtech.Mejzlik
Tak oprava k hodnocení partie Sochorová - Folková. Motory hodnotí pozici po 21. Je5 při dobré obraně černé za remis věčným šachem. V jiných případech má černá zvrchu.
+0 /-0 | 24.05.2013 20:15

Pepi

Samozřejmě, že na půlminutě to není žádná legrace...

+0 /-0 | 24.05.2013 20:11

Pepi

Černý měl velké remízové šance po 55...Da7, od té doby si myslím, že je pozice bílého vyhraná.

+0 /-0 | 24.05.2013 20:10

wlk
Berni je vyhraty po 64.Dh2, ci?
+0 /-0 | 24.05.2013 20:10

capjar

Ad předčasné remízy: Buďto zrušit uzavřený turnaj a hrát už jen openy. Anebo, že by se našel nějaký sponzor, který by adekvátně ocenil výhru či předvedenou hru. 

+0 /-0 | 24.05.2013 19:58

Pepi

Probíhá poslední partie dnešního dne Bernášek-Kislinsky. Jan Bernášek má v dámské koncovce pěšce více a velké šance na vítězství. Posledním tahem 52.f3 ovšem velmi oslabil postavení svého krále a zdá se, že si svou cestu k prvnímu vítězství v turnaji zkomplikoval. Oba hráči již ale mají málo času a tak nás čeká jistě zajímavý závěr.

+0 /-0 | 24.05.2013 19:54

Pepi

To Vojtech.Mejzlik: Je to určitě dobrá myšlenka, ale po 22...Sxe5 23. Dxg6 představí černá Sg7. Bílá by měla v rukávu krásný tah 24. Ve5, ale po braní na d4 víc než věčný šach nevidím. Počkáme na zítřejší analýzu Dejva :)

+0 /-0 | 24.05.2013 19:36

Vojtech.Mejzlik
U žen po dvou kolech 5x remis a 3x výsledek 0:1. Jsem zvědav jak dále předvedou výhodu bílých figur :-)
+0 /-0 | 24.05.2013 19:35

Láďa

Martina M. perfekt!

+0 /-0 | 24.05.2013 19:35

Pepi

Martina Marečková porazila v hezké partii zaslouženě největší favoritku mistrovství, Karolínu Olšarovou. Turnaj je plný překvapení a dalších se bezpochyby dočkáme v dalších dnech.

+0 /-0 | 24.05.2013 19:33

Vojtech.Mejzlik
Sochorová - Folková 21. Je5 Vad8 22. Dd3 nemám žádný motor a dělám tu u toho jiné věci, takže se mohu mýlit., ale pokud něco nepřehlížím, tak nejde 22. ... Sxe5 pro 23. Dg6 a na 22. ... Dxd4 hraji také Dxg6. Celkově nevidím cestu, jak se má černá bránit.
+0 /-0 | 24.05.2013 19:33

Josef

I na můj, poměrně konzervativní vkus, je těch krátkých velmistrovských remíz až příliš. Ještě, že hraje David. Aspoň na jeho partie se dá dívat v každém kole...

+0 /-0 | 24.05.2013 19:28

Pepi

Dámská koncovka v partii Bernášek-Kislinsky může být pro černého dost nepříjemná, bílý nic neriskuje-takové pozice má Honza rád. Martina bude muset nejspíš dokázat znalost matování střelcem a jezdcem.

+0 /-0 | 24.05.2013 19:27

Vojtech.Mejzlik
U Martiny Marečkové ta nejpřímočařejší varianta vede do výhry. Pokud neudělá někde černá hrubku, zvítězí,
+0 /-0 | 24.05.2013 19:20

Honza Hučín

Dle mého tohle Berny vyhrát nemůže, leda hrubkou soupeře. Dáma se střelcem spolehlivě vykryje pole kolem krále a po tahu g4 je slabý už i bílý král, zranitelný po dlouhé diagonále. Nejspíš remis.

+0 /-0 | 24.05.2013 19:17

Pepi

Velmi zajímavá je stále partie Bernášek-Kislinsky, kde bílý asi někde v průběhu časové tísně ztratil svou výhodu. I teď je ovšem pozice nejasná, protože černý má převahu pěšců na dámském křídle, ale na druhou stranu má slabšího krále. Dle mého se stále hraje na tři výsledky.

+0 /-0 | 24.05.2013 19:06

Pepi

To Vojtech.Mejzlik : Je to možné, ale jak bude bílý pokračovat po 21...Vad8? Úplně jasné mi to nepřijde.

+0 /-0 | 24.05.2013 18:50

Radek Bayer

P.Z a Zdeněk Janda: I já jsem si rád zahrál proti jiným soupeřům než obvykle. Sice ty dojezdy do Plzně a Klatov nebyly nic moc, nejvíc to ale postihlo právě hráče Klatov a Tachova, ti určitě nebyli z rozdělení této skupiny nadšení. Nám v Teplicích se rozdělení do skupin 2. lig nelíbilo proto, že STK zveřejnila nějaké návrhy a pak nakonec schválila něco úplně jiného. Je mi jasné, že je to v plné kompetenci STK.

+0 /-0 | 24.05.2013 18:47

Pepi

Otázkou je,zda se Martině Marečkové podaří vzniklou koncovku vyhrát, dle kibiců (velmistrů...) může mít s realizací problémy, protože už je málo materiálu...

+0 /-0 | 24.05.2013 18:45

Vojtech.Mejzlik
V partii Sochorová - Folková se mi nelíbí 21. Dd3 právě kvůli 21. ... Df5. Podle mne stálo za úvahu 21. Je5 a černá bude težko bránit svého krále.
+0 /-0 | 24.05.2013 18:44

Láďa

Tak Martina Marečková zvládla tu časovku úplně v pohodě

+0 /-0 | 24.05.2013 18:37

Pepi

Martina Folková napravila včerejší zaváhání a po velmi suverénním výkonu využila převahy materiálu k vítězství nad Petrou Sochorovu. Domnívám se, že pozice po oběti kvality byla vyrovnaná a možným plánem bylo zahrát Sh6 a vyměnit jedinou hrající figuru černé, střelce na g7, čímž by se navíc oslabilo postavení černého krále. Remízou taktéž skončila partie mladých slečen Pýchová-Suchomelová, ve které stála černá i na konci nejspíše lépe,ale obávala se o svého krále a tak souhlasila s opakováním tahů.

+0 /-0 | 24.05.2013 18:28

Jirka Kadlec

V.Z,: Škoda to je, 20...bxc4! 21.Da3 Jxe4! 22.Sxd8 Jxf2! by bylo krásné.

+0 /-1 | 24.05.2013 18:10

Pepi

Takže Vlastimil Babula je prvním, kdo udržel na uzdě Davida Navaru - hezká partie a nejspíše zasloužená remíza.

+0 /-0 | 24.05.2013 18:09

Pepi

To Jirka Kadlec : Ano, souhlasím, přesto by i po tahu 18.c5 měla stát černá normálně. Teď má Martina Marečková figuru za dva pěšce - otázkou bude, jak dopadne její časová tíseň, ale i přes časový handicap by neměl být větší problém materiální převahu realizovat.

+0 /-0 | 24.05.2013 17:57

V.Z,

Jelikož Martina hraje zřejmě Janiše poprvé v životě tak se není čemu divit, že ta časová spotřeba je trošku větší. Ale jde vidět, že Kája si s tím vůbec nevěděla rady a nalezla si ještě do několika triků a je trošku škoda, že si Martina nenechala víc času aby viděla bxc4 a následnou obět dámy, protože by byla určitě kvitována jako David, který dnes poprvé nevyhraje? frown

+0 /-0 | 24.05.2013 17:54

Pepi

Partie Žilka-Rausis skončila remízou. Tah 11...Sg4 zpozoroval černý až po tahu 11...Da3. Oba pánové se shodli, že pozice bílého po 11...Sg4 není ideální...

+0 /-0 | 24.05.2013 17:53

Jirka Kadlec

Olšarové 18.Sa4 je asi chybou, lepší bylo snad 18.c5!

+0 /-0 | 24.05.2013 17:52

Pepi

Nela Pýchová nastavila tahem 27. Jf4 léčku Je6, ale Simona Suchomelová ji viděla a okamžitě zareagovala tahem 27...Sb5- myslím, že obě děvčata mají velký talent a v turnaji se díky nim dočkáme řady hezkých partií i dalších překvapení.

+0 /-0 | 24.05.2013 17:42

Jirka Kadlec

Pepi: Ale kdež, tak daleko to neznám. Koukám do databáze. Ale přece jen je ta její spotřeba času děsná.

+0 /-0 | 24.05.2013 17:41

Pepi

Vlastíkovi Babulovi se podařilo dobrat pěšce a partie dle mého spěje k remíze. Honza Bernášek si stále udržuje iniciativu a bude se pokoušet využít postouplého pěšce d6 k získání převahy. Igor Rausis má nejspíše malou výhodu v koncovce se Štěpánem Žilkou. Velmi se komplikuje partie Olšarová-Marečková, kde stojí černá nejspíše velmi dobře, ale bílá se určitě bude snažit hru co nejvíce zkomplikovat a využít velké časové výhody.

+0 /-0 | 24.05.2013 17:38

Jirka Kadlec

V partii Orságová - Kubíková byl novým tahem 15.Vad1. V partii Nečada - Kubíková v roce 1997 se hrálo 15.Jde4, také s remízou, ale až v 71. tahu.

+0 /-0 | 24.05.2013 17:37

Pepi

To Jirka Kadlec : Píšete novým tahem je teprve 13...Sg4 - takové znalosti ovšem máte nejspíš jen Vy...

+0 /-0 | 24.05.2013 17:33

Pepi

Petra Sochorová obětovala pozičně kvalitu, za kterou má kompenzaci v oslabené pěšcové struktuře soupeřky a oslabeném postavení černého krále. Pozice je ale prozatím dle mého vyrovnaná. Co se týká Martiny Marečkové, tak můj názor je, že od zahájení stojí dobře a měla problém si vybrat cestu, kterou chce v partii jít.

+0 /-0 | 24.05.2013 17:31

Jirka Kadlec

Trochu nechápu spotřebu času Martiny Marečkové - novým tahem bylo teprve 13...Sg4 a jí zbývá po 15. tahu již jen 12 minut...

+0 /-0 | 24.05.2013 17:25

Pepi

To Jirka Kadlec : Díky! Uvidíme, které pokračování je silnější...

+0 /-0 | 24.05.2013 17:01

Pepi

Honza Bernášek prosadil postup e5 a získává iniciativu na svoji stranu, což si myslím je v partiích s GM Kislinskym velice důležité, protože Alexej je velmi silný směrem dopředu. Uvidíme, jak se vyvine partie Babula-Navara, kde má bílý za pěšce kompenzaci v podobě dvojice střelců, ale osobně bych preferoval pozici černého.Velmi pěkně prozatím hraje S.Suchomelová, která tlačí černýma figurama N. Pýchovou. V ostatních partiích se prozatím vše pohybuje nejspíše kolem rovnováhy a střet se teprve chystá...

+0 /-0 | 24.05.2013 16:57

Jirka Kadlec
Koresp. partie Makowski (2573) - MacKintosh (2469) ICCF email 2005 pokračovala 21.Ved1 c6 22.Vac1 Vfe8 23.Vxc6 Sxh2 24.Kxh2 Vxe4 25.Vd6 Jc3 26.V1d3 Jc4 27.Vf6 Je2 28.Vd7 Je5 29.Jxe5 Vxe5 30.Vfxf7 - remis
+0 /-0 | 24.05.2013 16:51

Pepi

to Jirka Kadlec : A jak ta partie pokračovala dále? Už to máme na šachovnici...:)

+0 /-0 | 24.05.2013 16:31

Pepi

To Tadeáš Kriebel : zeptám se Štěpána po partii, uvidíme...:)

+0 /-0 | 24.05.2013 16:30

Tadeáš Kriebel

Aj, myslím, že po 11. ...Sg4 by se bílý chytnul za hlavu a ponořil do hlubokého přemýšlení. To se moc nepovedlo.

+0 /-0 | 24.05.2013 16:30

Pepi

To Vojtech.Mejzlik : Dámy právě analyzují. Paní Kubíková vše znala až do konce, byla to její příprava, už to několikrát hrála a domnívá se, že černá stojí v pořádku. Paní Orságová byla překvapena variantou, která černá zvolila, neviděla výhodu.Zdá se, že díky dvojici střelců, která kompenzuje slabší pěšcovou strukturu černé, je pozice vyrovnaná.

+0 /-0 | 24.05.2013 16:29

Jirka Kadlec

V partii Babula - Navara se zatím hraje varianta z jedné koresp. partie z  roku 2005. Tehdy se dále hrálo 17...Sxd5 18.Jxd5 Dxd5 19.Dxd5 Jxd5 20.Sxe4 J7b6.

+0 /-0 | 24.05.2013 16:18

Vojtech.Mejzlik
Můžu poprosit o nějaký komentář partie Silvie Orságové s Hanou Kubíkovou? Přišlo mi, že i tam se soupeřky udobřily dříve než zajímavý boj začal.
+0 /-0 | 24.05.2013 16:17

Pepi

První remízu v dámské části přinesla po zajímavém průběhu zahájení partie dvou zkušených hráček Orságová - Kubíková.

+0 /-0 | 24.05.2013 16:17

m.m
Sledujte radsi jak Kamsky valcuje Griscuka, je to napinavejsi nez tyhle brzke remizy.
+0 /-0 | 24.05.2013 16:16

Vojtech.Mejzlik
To byl fofr, dříve než jsem to dopsal :) Jsou dneska v hracím sále nějaké návštěvy?
+0 /-0 | 24.05.2013 16:15

Pepi

To Tadeáš Kriebel: ahoj Tadeáši, díky. Mě zajímá, co by přišlo po 11...Sg4 - vrtá mi hlavou, jak by vůbec bílý vyrovnal...

+0 /-0 | 24.05.2013 16:13

Pepi

To giocozo: Ano, je to tak, remízou skončila partie Plát - Krejčí. Taky mě to překvapuje, protože jak od Vojty, tak od Honzy bych čekal větší bojovnost. Další remízu přinesla taktéž po vyrovnaném průběhu partie dvou zkušených velmistrů Polák - Cvek.

+0 /-0 | 24.05.2013 16:12

Vojtech.Mejzlik
Tak tu máme první remízku dneška a vsadím se, že do půl hodiny ještě minimálně jedna přibude :-) Ženský turnaj bude určitě koukatelnější :)
+0 /-0 | 24.05.2013 16:12

Tadeáš Kriebel

Co má Štěpán na desce je mladá varianta Grünfelda, bílý jsou v ní poměrně úspěšní. Viktor Láznička s Davidem Navarou úspěšně použil 10. Se2 místo 10. Sc4, tah Sc4 vypadá jako novinka. Vypadá to určitě aktivněji než 10. Se2, ale má to své mouchy. Obyčejně pěšce jen tak nerozhazuje, měla by to být jakás příprava :)

+0 /-0 | 24.05.2013 16:10

giocozo

Tak Vojta nebyl zřejmě nervozní z tkaniček od bot, ale z toho, co na jeho rychlou remizku řeknou na on-linu.wink Kurňa, v jeho věku jsem měl síly, bojovnosti a energie na rozdávání. Tohle nechápu...

+0 /-0 | 24.05.2013 16:05

Zdeněk Janda

Ad Radek Bayer : Radku , k uvedenému: "Pevně věřím, že letos nedojde k loňskému podpásovému rozdělení mančaftů hrajících 2. ligu. To také byly šachové veřejnosti předloženy STK určité návrhy a nakonec došlo ke schválení úplně jiného rozdělení, tzv. tajná varianta.cool ." . Moc se mi ta formulace nezdá. Pokud se nepletu, nakonec před rokem "zvítězila" C varianta, která se od B varianty moc nelišila. A bylo to dlouho diskutováno , byla k tomu zde anketa. Lze to dohledat, mně se to nechce smiley. Nic tajného v tom nebylo, my , spolu s Pavlem Chrzem , jsme si docela s chutí zahráli  jinou skupinu. Po dlouhých letech jsme navštívili i jiná místa , než Most či Litoměřice. Ale "čo bolo,to bolo,terazky ..." se to vrací zase zpět , pokud se nemýlím. Více event. na Openu Teplice , na který se těším smiley...

+0 /-0 | 24.05.2013 15:39

P.Z.

To Radek Bayer: Jak jste si mohl přečíst na webu ŠSČR, tak se jedná o 4 pracovní návrhy na rozdělení do skupin. To znamená, že konečné rozdělení se může úplně změnit, než je ve zmiňovaných variantách. Naprosto chápu, že každý hájí své zájmy, ale od toho tu je odborná komise, aby posoudila rozdělení do skupin jako celek a ne, aby z toho byla anketa.

+0 /-0 | 24.05.2013 15:37

ELOminator

No taky přece můžeme křičet Makej deb...

ale naštěstí nás přes ten online neuslyší cheeky

+0 /-0 | 24.05.2013 15:36

Pepi

Zaujal mě tah 10. Sc4 u Štěpána Žilky. Nejsem znalcem, ale moc se mi to nezdá a jsem zvědavý,co se stane po 11...Sg4...znáte tu variantu někdo? Díky!

+0 /-0 | 24.05.2013 15:35

Pepi

To Lubino: Znáte mé boty... :)?! Jinak k Vašemu dotazu: Vlastík oslabil manévrem Jh4,Jf3 černá pole u soupeřova krále a předpokládám, že v dalším průběhu se bude snažit o otevření pozice tahem e3-e4, plus to může kombinovat s hrou na dámském křídle- otázkou, jak bude reagovat David.

+0 /-0 | 24.05.2013 15:34

Roman Musil
Ještě k tomu srovnávání fotbalu a šachu. Dnes jsem slyšel vtip o tom, co je to fotbal.... Zábava, při které desítky tisíc chudých řvou na 22 milionářů: "Makej deb..." Z tohoto úhlu pohledu jsou šachy sportem, kdy dva, tři, pět tisíc online diváků sleduje deset GM a IM, jejichž finanční situaci nelze s financemi špičkového fotbalisty srovnávat, bohužel...neb bych to těm našim velmistrům a mistrům přál. Od toho se pak odvíjí účast na mistrovství, bojovnost v některých zápasech atd. Ale to neříkám nic nového.
+0 /-0 | 24.05.2013 15:23

Lubino

Pepi, ale ty Vaše boty se nešněrujou. Jinak by mne zajímalo, jak Vlastík rozhýbe svého černopolného střelce. 

+0 /-0 | 24.05.2013 15:20

Pepi

to Petr Boleslav : ahoj, před chvílí jsem se byl podívat v hracím sále a mé tkaničky od bot klepaly o zem, čímž jsem Vojtu rozčílil...celkem mě to překvapuje, ale asi je dnes Vojta mírně nervozní, cítí dnes šanci na plus - k velmistrovské normě bude potřebovat plus dva a tak je čas vyhrát...

+0 /-0 | 24.05.2013 15:17

Pepi

V partii Babula - Navara je po 11. tahu na šachovnici pozice z partie Michalík-Navara, která se hrála na posledním extraligovém trojkole v Ostravě a kterou všem fanouškům Davida a šachové hry vřele doporučuji k přehrání - byl to skvost! Jsem zvědavý, co si Vlastík připravil za novinku...

+0 /-0 | 24.05.2013 15:14

Petr Boleslav

Pepi yes, jedeme na 4. kolo

Zajímavý souboj by mohl být i Plát - Krejčí, nedávno se utkali na Ostravském koníku.

 

+0 /-0 | 24.05.2013 15:14

Lubino

Nelinka hraje Samischovu variantu KI.

+0 /-0 | 24.05.2013 15:09

Pepi

Dobré odpoledne, vítám Vás u sledování 4. kola MČR mužů a 2. kola MČR žen. Největší pozornost mistrovství právem patří GM Navarovi, který prozatím hraje ve skvělé formě a po třetím kole má již bodový náskok. Dnes ho ovšem čeká druhý nasazený GM Babula, takže se máme na co těšit! Ženský přebor oživily místní mladé talentované hráčky Pýchová a Suchomelová, které se dnes utkají ve vzájemné partii. Věřím, že i ostatní partie budou zajímavé a budete se dobře bavit!

+0 /-0 | 24.05.2013 15:05

strelec

re pawel: dohoda tam možná je, ale je to ukrutná dřinamail Ivánek by to určitě potvrdilcool

+0 /-0 | 24.05.2013 14:37

pawel

Jasně, že není fotbal, Inconnu, tam ani dohoda možná není. A jak píše zmestabílého, kdyby tam jel, tak ani vyhradit si doma hodiny na sledování a pak v nejlepším remis? To jak koukat na detektivku, kde před polovinou detektiv  řekne, že se dohodl s vrahem na remíze. Pan Pisk, že je PR, bylo snad jasné všem i bez fotky, to v pořádku PR by tam měl být. Psal jsem na jeho dotaz, proč se davy nahrnou na net a komentáře k partiím (práce a obava z konce bez koncesmiley).

+0 /-0 | 24.05.2013 14:22

vdudek

Docela by mě zajímala identita pana kritika Zmestabileho. Anonymně se to kritizuje, co? cheeky To je ale obecný problém internetových diskuzí...

Tím ale nechci říct, že by ta kritika občas nepadla na úrodnou půdu enlightened

+0 /-0 | 24.05.2013 14:04

giocozo

Zmestabileho - Samozřejmě souhlasím s většinou, o remízové bramboračce jsem psal i já, ale musím se zastat Pepiho. On je diplomat a člověk na svém místě. Ze své pozice si těžko může dovolit použít peprnější výrazy. Navíc si myslím, že člověk na místě a z jeho zkušenostmi do těch hráčů vidí víc, než mi. Tady sice hlásáte a bijete se v prsa, ale svému šéfovi by jste si sotva dovolil například říct, že je magor, či, že něco podělal.sad

+0 /-0 | 24.05.2013 13:53

Inconnu

Z hlediska (herního) principu šachy nejsou fotbal - každé srovnání bude tedy pokulhávat. Prostě se to hraje jinak. Pokud už chcete srovnávat, tak uzavřený šachový turnaj lze systémem přirovnat snad jen k základní skupině na MS v hokeji. Navíc - tady se všichni znají, vědí co od sebe čekat - nepoměrně lépe, než v hokeji či fotbale.

+0 /-0 | 24.05.2013 13:48

Radek Bayer

Trochu odbočím, vzkaz pro STK, třeba si to její členové zde přečtou... Pevně věřím, že letos nedojde k loňskému podpásovému rozdělení mančaftů hrajících 2. ligu. To také byly šachové veřejnosti předloženy STK určité návrhy a nakonec došlo ke schválení úplně jiného rozdělení, tzv. tajná varianta...

+0 /-0 | 24.05.2013 13:27

Zmestabileho

Od oficiálního komentátora bych čekal, že za 15. tahovou remízu hráče pěkně vyplísní, a ne, že je bude ještě naopak hladit po vláskách za "rozumný a seriózní" přístup k šachu.

A nedivme se, že je na mistrovství komorní atmosféra bez diváků. Kdybych tam jel přes půl Moravy, a dorazil někdy kolem půl páté až pěti odpoledne, tak mám velkou šanci, že u rozehrané partie zastihnu už jen Navaru a jeho potícího se soupeře :-).

+0 /-0 | 24.05.2013 13:05

pawel

Zdůvodnění je asi takové, jako že se fotbalové týmy dohodly ve 14. minutě na remíze, mírně slabší souhlasil, protože je slabší a mírně silnější ji nabídl, on by musel jejich elitní střelec (díky němuž jsou mírně silnější) kvůli kotníku vystřídat, což soupeři nevěděli. To je přeci logické. Chápete to vy na tribunách, ne, protože fotbal hrajete leda tak na městském plácku.

Diskuse po prvním kole vyprovokovala hráče ke kolu druhému, pak ale přišla chvála... Tak snad každé sudé kolo se těšme.... 

Petra Piska mrzí, že se nediskutuje ke hře:

Diskusní příspěvek se tady za 1-3 minuty napíše, ale sledovat 4 hodiny(?), "bohužel" je nutno pracovat. A k tomu fanoušek nikdy neví, kdy v ostré pozici bude partie ukončena.

+0 /-0 | 24.05.2013 12:25

Radek Bayer

Od onlinu většina remizových partií opravdu vypadá, že hráči hrát nechtějí. Sofijská pravidla by určitě pomohla odstranit ty krátké plichty a neumožnila by hráčům využít psychologické možnosti nabídnou či přijmout dělbu bodu v zahájení. Šachy jsou vlastně velmi specifické v tom, že na výsledku partie se lze dohodnout (mám na mysli nabídku remízy). Dokud tato možnost v pravidlech bude, nebudou podle mě nikdy atraktivní pro sponzory, širokou veřejnost, nikdy se nestanou oficiálním olympijským sportem. Ale to je námět na jinou diskuzi... Nemohu si ale pomoci a musím Petra Piska trochu poopravit. Výsledek partie 1.kola mezi pány Křejčím a Žilkou musel být domluven ještě před partií...za 5 minut každý odtahal 14 tahů...kdyby nebylo domluveno, určitě by jim ty stejné tahy trvaly déle...to mi nikdo nevymluví. Měli tu frašku trochu lépe sehrát...

+0 /-0 | 24.05.2013 11:47

Vojtech.Mejzlik
K partii Martiny s Nelou: Byl jsem včera na místě činu a na pozici po 17. Dg5 jsme se koukali přímo. Jak z poznámek tak z toho, co ukazovaly motory a databáze, se mi to v téhle fázi také už nelíbí. Podle mne má černá odbočit již dříve, nehrát 16. ... b5. (víc k tomu ale taky neprozradím). Ale sám se do draka nedostávám ani jednou barvou, takže jsem nevyužíval jen své hlavy a poznámek. Jinak odpovím Pavlu Chrzovi: Návštěv bylo včera pomálu. De facto zde byli pouze hráči, organizátoři a tuším někdo z rodičů od Simony a s Nelou táta, trenér Ondra Matějovský na podívání se a já. Je to takové komorní. Mimochodem jsem mohl poslouchat rozbory hráčů a Petra Piska po partiích a opravdu si nemyslím, že by si sem hráči přijeli jen odplichtit turnaj a sebrat startovné. Nad partiemi se vedou diskuze a hráči rozebírají myšlenky a šachy je baví. Samozřejmě chápu, že z pohledu diváka u onlinů to vypadá jinak.
+0 /-0 | 24.05.2013 11:28

Belbo

Ad remízy: jde o to, nebát se prohrát. To je osvobozující pocit. Život je přece tak krátký, aby člověk furt remizoval :-)

+0 /-0 | 24.05.2013 11:25

Jirka Kadlec

Dejf nám sice tvrdí, že po správném pokračování (místo Nelou Pýchovou zahraného 17...a6?) černý určitě nestojí hůře, ale jsem přesvědčen, že se mýlí. Po 17.Dg5 se černý v praktické partii třeba zachrání, s přispěním soupeře možná i vyhraje, ale pozice černého už není vůbec dobrá a v korespondenční partii černý s největší pravděpodobností prohraje, ať hraje v 17. tahu cokoliv.

+0 /-0 | 24.05.2013 10:41

lmouse

to Lubino: vydrž! Open bude příští rok - pravidelně se to teď střídá :-)

+0 /-0 | 24.05.2013 10:21

Lubino

Ještě sem u jedné fotky viděl u P.Piska funkci PR managera. 

+0 /-0 | 24.05.2013 10:16

Lubino

možná by bylo dobré hrát MČR v budoucnosti již jen jako OPENY. Ty se vždy osvědčily.

+0 /-0 | 24.05.2013 10:13

Pepi

To Zmestabileho: Zdravím-jsem díky pozvání ředitele turnaje Ing. Fialy ofic.komentátorem MČR. Komentáře probíhají denně pod články Davida na nss. Mám šachy rád a tak se každé odpoledne těším, že se pobavíme o partiích probíhajícího kola, šachu obecně. Těch reakcí na mé komentáře je minimum, protože zde se v diskusích obecně o samotné hře málo mluví, což je mi líto.K Vaší reakci - samozřejmě Váš postoj chápu, sám velmi obdivuji Davida a mám radost z jeho hry. Jenže ostatní hráči jsou výkonostně zcela jinde než on, jsou relativně vyrovnaní  a každý sem přijel s určitým cílem. Průměr turnaje je vysoký, pro každého z devíti hráčů se jedná o těžký, prestižní turnaj. K včerejším remízám - Babula stál v zahájení mírně hůř černýma s vážným konkurentem na medaili Kislinskym, přijal remízu - Vlastik sám z rychlé remízy neměl dobrý pocit, ale je těžké odmítnout a hrát mírně horší pozici, když se jedná o boj o medaili na MČR a pozice neskýtá mnoho perspektiv k boji o výhodu....Cvek nabídl ve střední hře remízu v pozici, kde bojuje o vyrovnání, elově slabší Rausis přijal.Plát se snažil využít menší výhody v koncovce s Polákem, ale nepodařilo se mu to, i když se velmi snažil. Krejčí ničeho v zahájení nedosáhl a nabídl remízu, protože se obával soupeřova možného tahu Vc6. Ten tah Bernášek neviděl a jelikož si říkal,že je pozice absolutně vyrovnaná bez šancí na výhodu,tak přijal. Nechci nikoho obhajovat, ale s klukama denně mluvím a vím, že chtějí hrát. Jen to hold při jejich vyrovnanosti pokaždé nejde. Otázkou je,zda by zde nepomohly Sofijské pravidla, protože zde se nejedná o domluvené partie, hráči chtějí hrát...Díky, hezký den!

+0 /-0 | 24.05.2013 10:08

Tomáš
Kralevic, doprovázen vířením bubnů, usedá na trůn, v pravé ruce žezlo, v levé ruce říšské jablko. Přichází fámulus, ze šlehačkového dortu opatrně vyjímá třešničku a usazuje ji na panovníkovu hlavu. Tu davy strnou údivem, ovoce nezadržitelně klouže po čerstvě pomazané lebce a ztrácí se v záhybech hermelínového pláště. I přes korunovaci třešničkou děkuju Dejvovi za rychlý a obsažný komentář. A blahopřání Nele!
+0 /-0 | 24.05.2013 09:32

lmouse

z mesta bílého... - to musí být GONDOR!! měli tam takového pomateného správce, co nebyl schopný rozlišovat realitu - zřejmě krajový zvyk...

+0 /-0 | 24.05.2013 09:04

Zmestabileho

Ještě k těm nudným a rychlým remízám většiny hráčů v 1. a 3.kole - až komický je včerejší komentář Petra Piska - cituji: "vyrovnaní hráči, seriózní přístup, vyrovnané pozice, začátek turnaje - remízy se dle mého dají lehce pochopit".

Co má vlastně Petr Pisk za funkci na MČR? Jakýsi oficální komentátor? Mající úkol pozitivně hodnotit probíhající akci?

Ten jeho komentář je skutečně až k smíchu - prý seriózní přístup hráčů! Začátek turnaje! Na těch remízách není nic seriózního, je to naopak ničení sportovní hodnoty turnaje i sportovní etiky. A že se dají lehce pochopit? No jedině to snad ano - vždyť proč hrát celý turnaj s vyrovnanými hráči naplno a dát do toho spoustu energie, když takto bych získal pravděpodobně kolem 50% výsledek, a stejného výsledku dosáhnu i bez pracnosti řadou krátkých remíz. Vskutku pochopitelný přístup - bravo, pánové! Jestli tento pochopitelný a "seriózní" přístup chápou i organizátoři a pořadatelé turnaje, no tak potom se žádné změny opravdu nedočkáme.

 

 

 

+0 /-0 | 24.05.2013 08:40

Zmestabileho

Zajímavý je kontrast mezi skvělou hrou a také nekompromisní bojovností Navary, a opatrně nudnou hrou a remízovou bramboračkou ostatních účastníků turnaje. Zatímco Navara hraje každou parti naplno, tak i takový Babula - spolufavorit turnaje - hraje naplno jen jednu partiii ze tří.

+0 /-0 | 24.05.2013 08:23

Pavel Ch

Kolik je v místě diváků, krom oficiálních hostů? Máme tam v neděli, viz ke kávě, tak jedu již dříve a podívám se a navýším počet diváků.

+0 /-0 | 24.05.2013 07:16