Hodnocení mužů ČR na olympiádě 2024

24.09.2024 06:01 | Zahraniční zprávy

Muži skončili na nedávno skončené olympiádě v Budapešti na 18. místě. Pokusím se podat svůj pohled na tento výsledek a výkon našeho týmu.

Nejdříve se podívejme kdo jak hrál:

18. Czech Republic (Czech Republic / Rtg prům.:2615, Kapitán: Boleslav, Petr / PH 1: 15 / PH 2: 320)
Šach.JménoRtgFEDBodyPartieRprtg+/-
1GMNavara, David2681CZE7,51026792
2GMNguyen, Thai Dai Van2647CZE910278315,7
3GMZilka, Stepan2574CZE4,592306-22,4
4GMKrejci, Jan2556CZE2,562251-18,2
5IMVykouk, Jan2483CZE692379-2,7

David Navara hrál na první šachovnici velmi dobře. Čistě elově se to nemusí zdát, ale určitě zaslouží za svůj výkon a předvedené šachy (velkou) pochvalu. Neprohrál ani jednu partii, nebyl nikde ohrožen a tradičně se o něj mohl celý tým "opřít".

Vynikající výkon podal Van Nguyen, který byl dokonce zlatý na druhé šachovnici. Uhrát 9 bodů z 10 partií je skutečně mimořádný výsledek. Van měl perfo téměř 2800. Van navíc rozhodl poslední kolo, které bylo z hlediska umístění klíčové. Takového hráče by do týmu chtěla asi každý. Nevím co více napsat, Van byl jednoznačně nejlepším hráčem týmu.

Štěpán Žilka uhrál 4,5 bodů z 9 partií. Perfo jen 2306. Štěpán byl zcela z formy, na druhou stranu dokázal chytit "dech" v poslední, nejdůležitější partii. Z hlediska umístění týmu to byl rozhodující okamžik, který Štěpán zvládl. Obecně hrál špatně, přehlížel taktiku, ale když bylo nejvíce třeba, tak vyhrál. Měl hned z kraje hrát na "klid", nehrát 1.e4 a minimalizovat taktiku. Protože v obecném chápaná šachu, když nemáte formu a přehlížíte, budete vždycky dobří.

Honza Krejčí udělal 2,5 bodu z 6 partií a perfo 2251. Opravdu nevím co se dělo, protože Honza je silným hráčem, který skvěle počítá varianty. Na olympiádě se mu vůbec, podobně jako Štěpánovi, nedařilo. Proč? Netuším. Musel mít asi nějaké totálně špatné nastavení v psychice. Hrál pomalu, dostával se do časových problémů, pak hrubky. Možná byl nemocný. Opravdu netuším. Ale toto byl naprostý extrém.

Honza Vykouk byl tím pádem velmi důležitým členem týmu, který udělal 6 bodů z 9 partií. Tedy jen o bod méně, než 3. a 4. šachovnice dohromady. Honzův výkon kazí poslední partie, kde "bez odporu" prohrál s elově jasné horším soupeřem, ale rád bych k tomu napsal, že skutečně jen elově, protože jeho soupeř hrál prostě skvěle. Není snadná role náhradníka "lepit" díry v sestavě, myslím si, že Honza tuto roli splnil dobře.

Kapitán týmu Petr Boleslav byl teprve u druhé velké reprezentační akci, první byla ME. To píši proto, protože kapitán zaslouží, aby dostal nějaký čas na "větší hodnocení". 
Určitě by mě zajímalo od kapitána, proč se tak nedařilo Honzovi a Štěpánovi, byla nějaká nemoc? A naopak, proč tak skvěle hrál Van. Jaká vládla atmosféra, jako to "šlapalo".

Hodnocení týmu


Vidím to z dvojího pohledu. Ten první je z hlediska umístění. 18. místo při 19. nasazení s tím, že pod námi bylo hodně týmů, co mělo mladou nabušenou sestavu, je dobré, možná i velmi dobré. Rád bych napsal, že doba, kdy jsme pošilhávali po první desítce, ne-li po medaili, je dávno pryč. Je třeba být realistou. Světový "vlak šachu" nám odjíždí, diplomaticky psáno, realisticky je už dávno pryč.
Reálná síla našeho týmu je někde kolem 20. až 30. místa. Možná jednou náš tým posílí mladí nabušení borci, ale to je mimo Vaška Fiňka zatím nejisté. Ostatní země jsou na tom obecně lépe. 

hlediska předvedeného výkonu našeho týmu to ale dobré není. Těžké boje s outsidery nebudily moc nadšení, opět diplomaticky psáno. Ale jak už jsem psal, šachový svět se mění, musíme přijmout fakt, že soupeři jako Kanada nebo Mongolsko budou obtížnými soupeři, kde se bude bojovat do posledního pěšce a výhra se bude bujaře oslavovat nadšenými fanoušky.
Skončili jsme v první dvacítce, ale nehráli jsme ani s jedním týmem z první dvacítky. Jako ryzí fanoušek šachu je mi líto, že jsme hráli jen jeden vysoce atraktivní souboj s Polskem. A kde jsme byli velmi blízko cenně remíze. Jako šachový GM vím, že konkurence rychle roste, i v malých zemích, které ještě nedávno "neuměly hrát šachy". A také vím, že elo je dost zkreslený údaj, hlavně pak u mladých hráčů. Tím chci jenom napsat, že země, které mají elový průměr třeba 2400 nemusí být slabší než my. Je to asi klíčový fakt, který je třeba přijmout při pohledu na předvedený výkon našeho týmu. Nutno také napsat, že kdyby se "zhroutil" jen jeden náš hráč, bylo by pak všechno jinak. A možná, a to je tragikomedie hodnocení na olympiádě, bychom skončili hůře, než jsme skončili nyní.

Co převažuje? To nechám na názoru čtenáře. Osobně jako ryzí fanda šachu bych byl raději, kdybychom skončili třeba 30. ale měli bychom třeba 5 atraktivních zápasů. 

Robert Cvek

58x 8225x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (58) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Rubinus

Zajímavá by mohla být tabulka ELO performance dosažené celými družstvy. Hádám, že tam bychom byli tak 25.-30,

+3 /-0 | 24.09.2024 13:25

Rubinus

Tak je to ještě horší, převedl jsem si to do excelu, pohrál jsem si se vzorci, zjistil jsem, že jsem tam měl chyby, patrně jsem se s tím posunem pletl o řádek - a zatím jsem spočítal prvních 50 týmů. Podle ELO performance celých týmů nám zde patří až 34. místo. Vychvalovaný Vietnam by dle tohoto kritéria byl 8., Slováci 41. (brali 48.místo)! Chile mělo jednoho soupeře bez ratingu, počítal jsem mu 1000, dosáhl perfo 1450 - dle chess-results.

postimages.org

Když budu mít čas, možná to spočítám celé a pak i ženské.

+3 /-1 | 25.09.2024 02:27

Rubinus

Tak jsem se dokopal k tomu, abych to dokončil celé... Jak dole přibývá kontumací a soupeřů bez ratingu, je s tím víc práce, protože pak jsem musel vložená data upravovat ručně, což je ostatně v jinak skvělém Excelu vždy prostor pro nějaké chyby...Hráči bez ratingu 1000, kontumace vyházeny. Čím níže, tím nepřesnější kvůli nepřesným datům, ale tak do 50. místa by se to dalo považovat za celkem objektivní nástroj k posouzení výkonu. A Indie s perfo 2835 a náskokem 112 před USA je úžasná.

Jak jsem napsal, že jsme mohli být klidně 35., tak to podle týmové performance vyšlo naprosto přesně. Snad se dokopu ke stejnému rozboru i u ženských, jsem zvědav, zda by třeba vítězné Indky neměly vyšší výkon.

postimages.org (je třaba tam kliknout na zoom, abyste něco viděli, protože jinak je to jen dlouhá nudle, kde nic nepřečtete)

+2 /-0 | 27.09.2024 09:49

Rubinus

ženy - zatím jsem vyhodnotil prvních 50. Takže ještě tak o pět míst klesneme, aktuálně 39., Slovenky na rozdíl od oficiálního pořadí před námi. Pokud by se počítaly olympijské body místo zápasových, jak to bývalo dříve, potom by vyhrála Čína před před Španělskem a Indie by byla třetí lepším pomocným hodnocením před Izraelem. Ty by na olympijském hodnocení hodně vydělaly, protože v posledním kole proti nim nenastoupily Íránky. Zaujala mě druhá deska Anglie, kde hrála Jovanka Houska s pěkným perfo přes 2400 - kdyby měla naší federaci, máme právě tu nezpochybnitelnou jedničku, která nám aktuálně chybí. 

postimages.org - i zde je lepší napřed kliknout na zoom pro lepší čitelnost.

+3 /-0 | 27.09.2024 11:45

paulz
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 25.09.2024 20:53

Azmodan
Někdy je svět příliš tvrdý, ale sám si občas říkám, jakou chuť musí mít vítězství, když třeba nehrají nejlepší. "Vždy jsem byl druhý, ale ten, co to vždy vyhrál letos nenastoupil a tak jsem vyhrál".... Ale není chyba vítěze, že nejlepší nenastoupil.... Je pravda, že kdyby hráli lépe, možná by skončili hůř, protože by hráli s lepšími. Na druhé straně, jakou chuť má takové umístění, když s jediným opravdu silným soupeřem prohráli. Kdo předvedl neuvěřitelný výkon je Van Nguyen! To teda super obdiv!!!! Ale snadno se kritizuje, když sám nehraji a šachy neumím...
+3 /-0 | 25.09.2024 10:37

lubomir1959

Oceňuji váš kritický náhled na vlastní schopnosti, naproti tomu jsou tu jiní kritici, kteří ačkoliv šachy nehrají, snaží se tady poučovat zkušené ligové hráče, tu o švýcarském systému, tu mě o medicíně, tu zas jiní papouškují plátek fetek a opilců, atd., atd. Správně píšete, že Van si zaslouží obdiv, podobně jako David Navara. No a že se dalším hráčům tolik nedařilo? Už jsem to tady psal: Ne těch nejvyšších patrech jakéhokoliv sportu mnohy rozhodují napohled nevýznamné detaily, což ovšem těm, kteří svůj veškerý volný čas věnují průzkumu hospod, sklenic piva a hraní karet a ještě se tím tady chlubí, nedochází. Jak by také mohlo, když na místě mozku možná už dávno mají z piva kostku!

+1 /-3 | 25.09.2024 10:57

paulz

No jelikož jsem sám v této diskuzi vzpomenul Petera Michalíka a teď jsem si všimnul jeho příspěvku k 8 kolu tak to překopíruji, k závěru olympiády se hodí a možná dost lidí včetne mne to přehlédlo. Snad se Peter nebude zlobit...

PeterM

Často zde čtu svoje jméno. Chtěl bych uvést pár věcí na pravou míru. 1. obdivuji jak silný názor mají lidi, které vůbec neznám, nikdy jsem je ani neviděl a neprohodili jsme jediné slovo. Jenom proto, že někde četli něco co jsem napsal. Možná jsem to napsal sprostě, možná ne, to je dnes jedno. Za obsahem si nicméně stojím. 2. forma hráčů se nedá odhadovat. Lepší kapitán by možná dokázal více pomoct ať už s přípravou nebo psychikou. Bolek vzhledem k svým schopnostem nemůže nic, jenom bezmocně koukat. Štěpána a Honzu dlouhodobě považuji za zcela rovnocenně silné hráče jako jsem já. Je možné, že bych hrál stejně blbě. Upřimně si myslím, že jsem lepší hráč jako Honza Vykouk a že v ČR jich je dost, nicméně ten má zatím skvělý výsledek a rozhodně družstvu neškodí, takže taky žádný problém. 3. můj názor na Boleslava je stejný jako vždy a nikdy bych s ním nikam nechtěl. Podle mně na reprezentační akci nemá člověk, který neumí hrát šachy co dělat. Zažil jsem reprezentace s panem Plachetkou a Jansou a styděl bych se někam vyrazit s tímhle člověkem. 4. reprezentovat nechci ani nemůžu a to ani kdyby tam byl kdokoliv jiný. V současnosti na to nemám dost času.    

+5 /-1 | 24.09.2024 12:30

patmat
Čudovať sa, aká to "absurdita", že ho hodnotia podľa toho, čo sám verejne napísal a keď ešte aj dnes tvrdí, že "si za tým stojí"?

A keď to ešte v podobnom štýle rozvíja ďalej?

Ktorý športový zväz by akceptoval takého svojho reprezentanta?

+3 /-3 | 24.09.2024 15:23

Semod
Nad příspěvky GM Michalíka se vždycky lehce pousměju. Oproti tomu, mám rád příspěveky GM Navary, které jsou vždycky na úrovni profesionálního hráče.
+5 /-4 | 24.09.2024 13:31

lubomir1959

Nad žvásty prvoků se usměje každý, kdo má v hlavě zdravý rozum! Ty pitomý prvoku, ty chceš kritizovat Michalíka? Ten by tě do mrtě rozebral, i kdyby hrál bez dámy, ty nulo! Navíc on, na rozdíl od tebe, toho spoustu dokázal jak v šachu, tak v životě. Na tebe a tobě podobné se hodí výrok Zemana o závistivých nulách! Jsi ostudou tohoto serveru, podobně, jako tvoje krevní skupina patmat a divím se, že vás tu PK trpí!!!

+2 /-3 | 24.09.2024 19:09

Kamil Mihálik
Super článok a dá sa súhlasiť. Áno, David Navara vysvetlil už v diskusii, že jeden z menej úspešných reprezentantov bol chorý...
+1 /-0 | 24.09.2024 06:19

David Navara
Konkrétně Štěpánovi po značnou část soutěže nebylo dobře, nejspíše z jídla.
+5 /-0 | 24.09.2024 10:41

lubomir1959

Proto jsem v jednom komentáři napsal, že není nic jednoduššího než kohokoliv zkritizovat za cokoliv bez znalosti konkrétních souvislostí a bez znaloti příčin a důsledků daného výsledku, v čemž vynikají zejména šachové i lidské nuly, které zde chtějí polemizovat nebo dokonce i poučovat šachisty, se kterými by ve vzájemném utkání prohráli 1000:0.

+1 /-1 | 24.09.2024 19:02

MaX

Třetím rokem poslouchám jak jdou mladí nahoru, třetí rok to není vidět, ale píše se o tom pořád pozitivně. Jen Michalik se to nebál pojmenovat. Postavit tým s veteránu, nedopadli bychom hůře. Rozumím, že se mládi musí prosazovat, ale safra kdy to přijde? Věřím, že si jednou uhrají 2500, ale potřebujeme 2600. Nerozumím pozadí, ale jestli není potřeba mladým dát lepší podmínky. Nebo si někdo myslí, že tihle dva to jednou dotáhnout na 2600+?

+3 /-0 | 24.09.2024 18:23

Petr Koutný

Pěkný komentář, díky za něj. Upřímně, druhý Navara a druhý Láznička tu asi neroste. Dobrý bude Vašek Finěk, dobrý bude Baya a další kluci, co dnes mají 12-13 let. Ale bohužel ta světová konkurence bude ještě lepší. Odhadem, do 5 let, když budeme mít dva nové velmistry, bude to úspěch. A dalším odhadem, nebudeme mít do 5 let dalšího GM nad 2600 a v žádném případě nebudeme mít nového GM okolo 2700. To znamená, že za 5 let bude mit David 45 let a nebude tady ( pravděpodobně) nikdo, kdo by jej nahradil.  Dokonce si myslím, že i za deset let to nebude lepší. A to budemít David 50 let. Van to sám neuhraje. Ne, není to dobré z mládeží a né nebude to lepší. Jsou bohužel, nebo bohudík lepší aktivity v životě, než profesionální šach a o tom to asi je. 

+5 /-1 | 24.09.2024 18:43

bonusov
18 miesto je vzhľadom na okolnosti super výsledok. Aj keď pred par rokmi to bola výhra s Čínou...obecné platí, ze keď nepríde Laznicka, Michalik, Plat, tak sa neda hrať olympiada tak ako píše Robert, že bojovať o top 10, pripadne mat 5 atraktívnych súperov. Ešteže posledné kolo ľahký žreb...niekedy nie je forma a napriek tomu 18.miesto, hodnotí sa celé družstvo, takže 18.miesto je OK. K SR: Jerguš hral v tom čase turnaj Exe v BA. V každom prípade s našou úzkou špičkou je problém ak niekto kto tam ma byt nepríde. Nepoznám dôvody neúčasti, ale olympiada je top č.1 podujatie v sachovej kariére. Pri 100% účasti môžeme hrať niekde okolo 15-35 miesta...Sachisti by si mali vedieť určiť priority (nemyslím na Jergusa teraz). Dlhodobo prístupy hráčov k repre nie sú optimalne. Takto teda ten náš sach nebude napredovať. Škoda, lebo keby mame všetkých bola by reprezentácia krajiny sachu úspešnejšia a o to na olympiádach ide...
+1 /-2 | 24.09.2024 07:25

MartinH

Vcelku sa dá súhlasiť s hodnoteniami GM Cveka a GM Movsesiana. Ja ako fanúšik SR a ČR šachovej reprezentácie by som rád na olympiáde videl náš najsilnejší možný tím. Žiaľ z rôznych dôvodov chýbali reprezentácii SR hráči ako GM Pecháč, GM Repka, IM Nayhebauer, s ktorými by sme mali šancu na lepší výsledok. Rád by som vedel prečo vlastne títo hráči nehrali, nikde som sa o tom nedozvedel a nie som natoľko "insider", aby som to vedel z prvej ruky. Tiež by ma zaujímalo, či by GM Michalík v budúcnosti znovu neposilnil slovenskú reprezentáciu, či v tomto smere prebehli nejaké rozhovory...

Za reprezentáciu ČR si osobne myslím, že aj staršia generácia hráčov ako je napr. GM Hráček, GM Babula a GM Štoček by stále mali reprezentácii čo dať, vzhľadom k tomu, že si stále držia rating cez 2500, majú množstvo skúseností a sú stále šachovo aktívni.Teší ma progres IM Finěka, s ním bude reprezentácia opäť na mnoho rokov silnejšia, prajem aj ostatným mladým hráčom z ČR nech sa im darí napredovať. Verím, že GM Plát tiež ešte nepovedal šachovo svoje posledné slovo...

Na Slovensku máme tiež niekoľko sľubných talentov, okrem Filipa, Samira a Sebastiána sú tu aj Martin Jablonický, Vlado Bochnička, Rišo Turčan či Šimon Rybka. Dúfam,že sa im tiež podarí šachovo dorásť na 2500 , aj keď ľahké to veru nebude...

 

 

 

 

 

 

+1 /-2 | 24.09.2024 17:59

paulz

Zrejmě nejsi moc informovaný, Ale Viktor Láznička prakticky se šachy skončil. Vojta Plát se svým aktuálním elem 2483 těžko může hrát v repre a jediný kdo by skutečně mohl je Peter Michalík, ale toho zase po docela žabomyších válkách nechce Boleslav. 

A bohužel Jansa který byl zřejmě nejlepší kapitán repre, protože díky svým obrovským znalostem teorie uměl hráče taky velice dobře připravit na partie už přece jen má mnoho let. 

Hráček který mohl být dobrým kapitánem, skončil velice rychle po slavném ME kde naposledy reprezentoval Vojta Plát. Tak už to v česku chodí...sad

+6 /-2 | 24.09.2024 10:27

Praktickysach

Plát hrál nyní spoustu turnajů v USA. V USA ztrácí skoro všichni z Evropy, mají tam ELO podhodnocené. Bude nejspíše lepší než Vykouk.

+0 /-2 | 24.09.2024 10:44

xdavx x

existuje neco vic TOP nez olympiada? pokud ne, pak je rizeni reprezentace naprosto tristni... nebo hraci z olympiad ziskavaji zkusenosti pro bundes ligu? pak by takovy pristup k reprezentaci mozna smysl mel... 

+2 /-2 | 24.09.2024 13:46

capjar

Rozebírat umístění našich obou týmů (mužů a žen) již nedává smysl. Psali o něm již mnozí jiní, faktem zůstává, že oba týmy obhájily svá nasazení. Švýcar jen na 11 kol ovšem není v této soutěži spravedlivý (při takovém počtů týmů). 

Jako šachový fanda amatér si budu pamatovat partie Davida s jeho (pro mne) šokujícími obětmi a klid Vana v rozhodujících momentech. Samozřejmě bolí i některé "zbytečné" ztráty, např. u Honzy, Terezie a Martiny, ale jsou to jen šachy.

Ukazuje se, že potenciální soupeři se rozšiřují, a že elo je jen číslo. Důležité jsou nejen znalosti, ale i momentální forma a psychická odolnost.

To by měl být námět pro repre - trenéry.

      

 

+4 /-0 | 24.09.2024 09:05

lubomir1959

Souhlasím, pane capjare, ta širší špička se vyrovnává, souhlasím i s Robertem, že ELO je zkresleným vyjádřením síly hráče, protože je to údaj za nějaké období a VŮBEC NIC to neříká o momentální formě nebo případné zdravotní či jiné momentální indispozici. Navíc na vyšších a vysokých úrovních jakéhokoliv sportu rozhodují mnohdy malinké, někdy až neuvěřitelné detaily, což každý, kdo nějaký výkonnostní nebo dokonce vrcholový sport dělal, dobře ví. K úspěchu je potřeba mít zaprvé natrénováno, zadruhé mít vítěznou hlavu a zatřetí mít i potřebný kousek sportovního štěstí. Proto se musím smát některým kritikům, kteří jsou nuly v šachu i v životě a kteří jsou schopni tak leda vrcholově chlastat nebo vrcholově lhát a že jich tu několik takových je!

+2 /-1 | 24.09.2024 10:48

capjar

Samozřejmě, pane Lubomíre, i zdánlivé maličkosti velmi často rozhodují. Příprava, nejen šachová, ale i ta organizační je důležitá. Aby tým na papíře byl prostě i týmem za šachovnicí.

  

+3 /-0 | 24.09.2024 12:34

Stanislav Komín

S tímto hodnocením se ztotožňuji, podepisuji se zejména pod závěrečnou větu. Byl bych raději, pokud bychom skončili jako Vietnam na 25.místě, ale hráli se špičkovými týmy, i tady je vidět, jak může být švýcarský systém nespravedlivý, průměrné Elo měl o 23 bodů horší než my, což je minimální rozdíl, shoda byla i v tom, že na druhé šachovnici hrál spolehlivý Nguyen, žádný z hráčů nezklamal, na rozdíl od nás byla oporou třetí šachovnice, kde Le Tuan Minh uhrál 9 bodů z 11, přesto je v pořadí za námi, i když má pomocné hodnocení lepší než šestá Arménie. 

+3 /-2 | 24.09.2024 07:59

tiplaik
taky se mi líbil Vietnam. celou dobu hráli ve špičce s nejsilnějšími týmy. Psal jsem to o nich už na začátku olympiády a můj obdiv k jejich výkonu trvá i po skončení olympiády. To jejich umístění je bohužel nešťastné. Patří mezi TOP 10 nejlepších.
+3 /-1 | 24.09.2024 12:07

lykan

Nenapíšu nic nového pod sluncem, ale v závěrečném hodnocení mi jaksi jedna důležitá věc chybí. Co se týče hodnocení práce kapitána, je třeba brát v úvahu nejen výsledek tohoto týmu, ale i to, jakým způsobem kapitán tento tým složil. Jaký tento tým mohl být a nebyl. Kapitán odmítl hned několik zkušených velmistrů. Olympiáda je vrcholná akce a nikdo by tam neměl být nominován napůl proto, aby se tam něco učil, a už vůbec ne z důvodu věkové diskriminace. 

 

Pokud chcete výsledky reprezentace obhajovat elovými průměry týmů, tak si spočítejte, o kolik takový náhradník shodí průměr pětice hráčů.

+2 /-0 | 24.09.2024 11:03

Semod
Nominace je plně v kompetenci kapitána, on jde s kůží na trh... a na trzích evropského a světového formátu se mu docela daří.
+4 /-3 | 24.09.2024 11:27

verbir

Zaujal mě výkon 2755 Turka Gurela. Ročník 2008. 

+3 /-1 | 24.09.2024 09:22

Cnc-profi
A toto je hodnotenie SVK. Porovnajte. "Tím mužov v zložení Viktor Gažík, Filip Haring, Samir Sahidi, Juraj Druska a Sebastián Lukáš Kostolanský s nehrajúcim kapitánom Sergejom Movsesjanom bol nasadený na 43. mieste a skončil na 49. priečke s bilanciou 5-3-3. „Žiaľ, choroba nášho najsilnejšieho hráča spôsobila, že na päť partií nemohol nastúpiť. S výsledkom mužského družstva za takýchto sprievodných okolností môžeme byť spokojní,“ skonštatoval Milan Roman. „Naše umiestnenie je trošku za očakávaním. Obrovský rozdiel, žiaľ, spôsobilo posledné kolo, v ktorom veľmi záleží na tom, aký je žreb. Dostali sme jedno z najsilnejších do úvahy prichádzajúcich družstiev a Anglicko proti nám potvrdilo svoje kvality. Dosť výrazne sme sa vinou toho prepadli z 33. pozície. V kľúčovej fáze turnaja nám pre zdravotnú indispozíciu veľmi chýbal Viktor Gažík,“ upozornil Sergej Movsesjan. „Vopred sme vedeli, že objektívne nedisponujeme kádrom, ktorý by mohol ašpirovať na výsledok povedzme okolo dvadsiateho miesta. Jerguš Pecháč ako naša ratingová jednotka tento rok utlmil svoje šachové aktivity a mali sme v tíme troch debutantov na olympiáde. Navyše, hrali sme proti šiestim družstvám s vyšším nasadením – to je veľké číslo. Z hľadiska zbierania skúseností to bola obrovská škola. Dúfam, že nielen mladých hráčov povzbudia niektoré dobré výsledky, ktoré sme dosiahli ako tím a aj na individuálnej úrovni,“ dodal Sergej Movsesjan."
+7 /-1 | 24.09.2024 06:29

paulz

Reprezentace Slovenska a kapitán /trenér Movsesjan se určtitě nemají za co stydět. S takovou sestavou se po desátém kole dělit třeba s námi při o dost lepších soupeřích je docela super. Samozřejmě výsledky jsou po 11 kole, takže po prohře s Anglií docela pád, ale výkon družsta a taky hlavně kapitána kterého neměli jen na psaní soupisek ale taky na přípravu byl výborný. Pokud se člověk nedívá na závěrečné pořadí, tak hra slovenského týmu vzbuzuje mnohem větší sympatie než našeho, bohužel.

Hodnocení Roberta super.

+5 /-1 | 24.09.2024 08:46