V rytmu blesku a rapidu

06.12.2018 04:09 | Mistrovství Evropy v rapid šachu 2018

Významní světoví šachisté nás nenechají zrovna moc odpočívat. Po nedávno skončeném MS v klasickém šachu je teď na programu ME ve zkrácených tempech. O mistra Evropy v bleskovém a rapid tempu se bude odedneška bojovat v Makedonii. České barvy budou přitom.

Před koncem roku přišel tradičně čas na mistrovství Evropy v rapidu a blesku, které startuje již dnes. Letošní ročník se koná v hlavním městě Makedonie Skopje, v hotelu Aleksandar Palace. Nejprve se bude hrát o evropského šampiona v blesku, a to švýcarským systémem o 11 dvojkolech (v každém dvoukole si hráči vymění barvy). Tempo hry je 3 minuty na partii + 2 sekundy za tah. Potom přijde na řadu rapid, který se hraje také švýcarským systémem na 13. kol tempem 15 minut na partii + 10 sekund za tah.

Cenový fond pro oba turnaje je 30 000 EUR (cca 780 000Kč), kde zhruba třetina je vyhrazena pro blesk a dvě třetiny pro rapid.

  
Datum Čas Událost
05.12.2018 Středa Příjezd, zahájení
06.12.2018 čtvrtek 11:00 Blesk 1.–5. dvojkolo
06.12.2018 čtvrtek 17:00 Fischerovy šachy
07.12.2018 pátek 11:00 Blesk 6.–11. dvojkolo
08.12.2018 sobota 11:00 Rapid 1.–7. dvojkolo
09.12.2018 neděle 11:00 Rapid 8.–13. dvojkolo
09.12.2018 neděle 16:00 Vyhlášení
 

Oproti loňskému ročníku, který byl pro nás v polských Katowicích blízko a účastnilo se jej více než 50 českých hráčů, je letošní skupinka Čechů drobounká. Blesk i rapid budou hrát pouze 4 čeští zástupci, konkrétně David Navara, Viktor Láznička, Jiří Štoček a Miloš Jirovský. David Navara bude v obou turnajích patřit k favoritům, v rapidu i blesku je 4. nasazený. A vysoko ve startovní listině figuruje také Viktor Láznička, který je v blesku nasazen 8. a v rapidu 12. V loňském ročníku jsme dosáhli i na jednu medaili zásluhou Petera Michalíka, který bral v blesku bronz. Letos však obhajovat nebude. Stejně jako vítěz blesku Sergei Zhigalko a stříbrný Luke McShane.

Blesk

St. č. Tit. Jméno Rtg
4 GM Navara David 2707
8 GM Láznička Viktor 2658
30 GM Jirovský Miloš 2570
72 GM Štoček Jiří 2432
 

Rapid

St. č. Tit. Jméno Rtg
4 GM Navara David 2713
12 GM Láznička Viktor 2644
30 GM Štoček Jiří 2565
44 GM Jirovský Miloš 2515
 

Papírovým favoritem v obou turnajích je Vladislav Artemiev, který má výrazný ratingový náskok na Raufa Mamedova a Gadira Guseinova, kteří jsou v turnajích dvojkou a trojkou. Favoritům se však v loňském roce příliš nedařilo, nikdo z nejvýše nasazených hráčů nedokázal udržet svou pozici a stanout na stupních vítězů. Stejně jako v blesku se ani v rapidu nebude snažit o obhajobu žádný z loňských medailistů.

Mistrovství světa v bleskovém a rapid šachu nás pak čeká na úplném závěru roku, 25. - 31. prosince 2018 v Petrohradě a proběhne za účasti staronového mistra světa a šachového krále posledních let Magnuse Carlsena.


Odkazy


74x 11092x Tobi
Fotogalerie
Komentáře (74) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
naska

Gratuluji GM D. Navarovi k úspěchu!!Můžem být rádi,že takového šachistu máme,každopádně mu fandím a říkám,že každý úspěch na jakemkoliv turnaji se počítá,zvláště v zahraniči,kde David Navara zviditelnuje ČR!Koncertoval jsem v 27 zemích světa a mnohdy posluchači ani nevěděli,kde se ČR nachází.Proto fandím a držím palce v příštích turnajich.Prof.Mgr. Naska DiS

+0 /-0 | 11.12.2018 12:41

David Navara
Mistrovství Evropy by mohlo být podstatně silnější, ale turnaj se šedesáti čtyřmi velmistry rozhodně není slabý. Při tomto cenovém fondu těžko lze očekávat více. To, že se silnější hráči utkávají se slabšími, je dáno formátem soutěže. Mimochodem, někteří silní velmistři (Kamsky, Kornějev i další) vyčítají špičkovým hráčům, že nehrají v otevřených soutěžích a chrání si své vysoké ratingy tím, že hrají převážně mezi sebou. Takže někomu připadá jako zbabělost, když "sedmistovkař" hraje v openech, zatímco jinému spíše to, když se jim vyhýbá. Pokud jde o politiku, myslím, že pravdu nenalezneme hlasováním na NŠS a že kdyby deset lidí z deseti napsalo, že to je tak a tak, skutečně to bude platit. Nemám příliš rád spojení politiky se šachy, ale když už k němu dochází, nebudu se tvářit, že neexistuje. Je zajímavé, jak mnozí diskutující, kteří loni Viktora Lázničku kritizovali za cestu do Saúdské Arábie, letos, po vraždě novináře Chášukdžího, neřeknou proti MS ani slovo. Na základě diskuse o účasti Pavla Haaseho v Emirátech mám pocit, že dotyčný považuje téměř za hrdinství kritiku úspěšných (hráčů). Je zajímavé, že pak reaguje tak ostře na kritiku prezidenta Putina, který je nesrovnatelně vlivnější než celá česká reprezentace dohromady. Pokud jde o tu ukrajinskou loď, vidím to jako ruskou provokaci. Obě země mají od roku 2003 uzavřenou dohodu o volném průplavu Azovským mořem. (Nepíše se v ní nic o souhlasu jedné strany ani o tom, že agenti na palubu nesmějí.) Loď cestovala z jednoho ukrajinského města do druhého a jinudy se tam dostat nemohla. Ruská strana ji nepustila dále a když se loď vracela, ruský námořník do ní najel. Ruská strana zadržela ukrajinské námořníky, takže nechápu, proč se tady mluví o ukrajinské provokaci. Kudy jinudy se ta loď měla do Mariupolu dostat? Nehodlám tady házet hrách na stěnu a pokračovat v této diskusi, ale když jsem viděl předchozí komentáře, považoval jsem za správné se vyjádřit. Nikoho nenutím se mnou souhlasit a nehodlám toto téma sám rozvíjet, ale když tu už zaznělo tolik politických komentářů, snad mám také právo k nim jeden přidat.
+0 /-0 | 11.12.2018 06:38

JirkaH

Lázničkova partie se v koncovce posledního kole tak nějak zmateně převalovala od +3 do -3  ( 10 s /tah je málo i pro dobré hráče ) a když už jsme povzetí střelce na d4 mysleli, že Láznička vyhraje ( počitač nás zmrazil nulou ), nečekaně se objevil výsledek 1-0. Že by čas?crying

+0 /-0 | 10.12.2018 16:28

pawel

To zamrzí, crying, Viktor by při výhře posledího kola byl mistrem Evropy.

+0 /-0 | 09.12.2018 21:58

Homunkulus

Druid. Panoramix: Sorry, měl jsem náročnou neděli a nestíhám. Takže jen stručně: i mainstreamová média mohou být zaujatá, dělat kopance apod., jistě je lze kritizovat. Stačí to ale na všeobecné označení za lháře, presstituty atd.? A kde pak hledat hodnověrnější zdroje?

+0 /-0 | 09.12.2018 21:45

strelec

Tak Viktor v posledním kole o bednu a David (i přes moje pochybovačstvícrying) ještě o první desítku! Držím palce!

+0 /-0 | 09.12.2018 15:49

Druid.Panoramix

strelec - když bude on sám chtít, tak nám to tady objasní o co šlo. Já se domnívám, že přijel do Skopje podat co nejlepší výkon jak v blesku ( kde i přes začínající potíže získal bronzovou medaili), tak i v rapidu, kde je evidentně vidět, že není ve své kůži, trápí se, ale prostě nedovede ten turnaj ze zdravotních důvodů vypustit a snaží se i přes ten handicap podat co nejlepší výkon.... a můžete si o tom myslet, co chcete, pro mě to prostě srdcař je. Protože, kdyby jím nebyl, tak už by dávno ležel někde v posteli a lečil a i proto má můj obdiv, ať skončí s jakýmkoliv výsledkem.Njn, Viktor jede.... tak jen vydržet.

+0 /-0 | 09.12.2018 13:02

strelec

ad Druid: ale právě že tohle s nějakým srdcařstvím už nemá nic společného.....a Jirka Štoček taky fajn. Teď koukám s dosud prvním Popovem Viktor remis.

+0 /-0 | 09.12.2018 12:53

Druid.Panoramix

strelec - možná proto, že je to srdcař, který z boje neutíká a za každé situace se snaží podat co nejlepší výkon. i když mu není zrovna nejlépe? Taky koukám, že se Viktor drží hodně nahoře, tak snad mu to vydrží a i dnes by to mohlo cinknout a nechci to zakřiknout, ale i Štoček se snaží dostat na vyšší příčky - což je jenom dobře. Takže nezbývá nic jiného než držet pěsti, aby se dařilo.  

+0 /-0 | 09.12.2018 12:48

strelec

Moc nechápu Davida Navaru, že ještě pokračuje v turnaji. Velmi pravděpodobně tam bude nějaká zdravotní indispozice, tak proč se trápí...? Viktoroviyes, ať mu forma vydrží do závěrečných kol!

+0 /-0 | 09.12.2018 12:39

Druid.Panoramix

Homunkulus - začali jsme o novinářích, všeobecně o médiích, tak u toho zůstańme. Nechci se bavit o politicích, ani o šachových velmistrech - možná někdy příště, ale teď buďme, prosím, důslední. Kolikrát se stalo v demokratickém tisku, a teď nemám na mysli bulvár, ale i v oficiálním mainstreamu, že ze situace vyvodili nesprávný závěr, že zveřejnili informace, které nebyly bernou mincí, kdy média ( ať již vědomě či nevědomky) poškodila některou stranu ve sporu či nějakého jednotlivce..... a co se stalo? Omluvil se někdy někdo či zaplatil peníze za to, že poškodil něčí dobré jméno. Ne, to jen slyšíme o ochraně zdroje informací a další podobná zvěrstva, slyšíme o jakési pofiderní nekonkrétní odpovědnosti. Obecně to je u médií, včetně mainstreamu takto: zaplatíš, poskytneš dobré informace, jsi náš člověk a budeme o tobě psát hezky, podržíme tě, když bude třeba, vytvoříme tvůj pozitivní mediální obraz - chcete příklad? Exprezident Klaus - o tom se nikde v našich médiích špatně nepsalo a že toho měl Vašík na svědomí,že? A po něm přišel součaný prezident Zeman, který jim na ruku nešel, informace poskytoval jen některým a jeho mediální obraz - no, vidíte to sami. Že si za to Miloš může sám, to je každému jasné, ale proč? Zásadovost anebo arogance, ponechám na každém. No a pak se taky informace upravují, aby to tak nebylo do očí, protože občan bez objektivních informací se stává ovčanem, který většinou spolkne to, co mu veřejnoprávní media naservírují...... pořád si myslíte, že ČT 1 ještě plní úlohu veřejnoprávní služby, já už dávno ne.... víme o kdejakém utopeném migrantovi či humanitární krizi v Sýrii, ale doopravdy se dozvíme celou pravdu? Nemyslím si to.....

 

+0 /-0 | 09.12.2018 11:39

xdavx x
na to mas samozrejme pravo a vzhledem k tvemu minulemu prispevku se ani nedivim...
+0 /-0 | 09.12.2018 00:49

Homunkulus

Pardon, do toho nejdu, polemizoval bych skoro s každou větou a zaplevelil bych diskusi doopravdy.

+0 /-0 | 08.12.2018 23:33

xdavx x
Homunkulus priklad presstitutek mas treba tady https://zpravy.idnes.cz/donald-trump-media Docela slusna analyza stavu tzv, demokratickych medii.... a pokud si udelas vyber clanku o tzv uprchlicich alias ekonomickych migrantech napriklad v idnes, nebo v Ceske televizi, najdes i tam vyber demagogie a urazek vsech jinych s jinym nazorem. Namatkou jsme byli oznacovani jako xenofobove, rasisti, hnede kosile, toxicti cesi, nackove, extremiste, zatimce migranti z afriky byli inzenyri, doktori, fyzici... ze vic nez trictvrte z nich neumi cist se rikat nesmelo a jine nazory se cenzurovaly a stale cenzuruji.
+0 /-0 | 08.12.2018 23:02

Homunkulus

Druid.Panoramix: No nevím, takovéhle paušalizování se mi obecně nelíbí - je strašně snadné říct o novinářích, že lžou a jsou presstituti, jindy o politicích, že kradou, jindy (třeba zde) o velmistrech, že jsou zbabělí, hrajou na půlky, jde jim jen o prachy atd. atd. Máme pro takový negativismus oprávněné důvody (kromě těch, že nikdy není všechno stoprocentní a že si chceme zanadávat a mít pocit, jací jsme sami pašáci)? Proč bychom neměli kriticky rozlišovat a nebát se souhlasit s mainstreamem, jsou-li pro to důvody?

+0 /-0 | 08.12.2018 22:52

64

Soudruh Morphynista je jasánkovsky příliš zaťatý. Bohužel si neuvědomuje, že Saudská Arábie je naším hlavním arabským spojencem na Blízkém východě. Zejména v šíření demokracie a boji proti terorismu. Když říkám naším, tak tím myslím NATO, EU a USA.

+0 /-0 | 08.12.2018 22:11

Druid.Panoramix

Homunkulus  - no, nevím, mám pocit, že dříve byla jenom jedna platforma hlásné trouby médií, pochopitelně ta jediná správná, podporující a opírající se o komunistickou ideologii, zatím co dnes těch platforem máme hodně, každá si demokraticky lže o čem chce ( a bohužel jak chce) a teď se v tom, občane, nějak vyznej. Nějak mě zaujal výraz prezidenta Zemana "presstituti", pro současné novináře a domnívám se, že to přesně vystihuje jejich roli "sedmé velmoci"," hlídacího psa demokracie" atd... atd. Neměl jsem rád média za minulých dob a nemám je rád ani teď,ale vždycky jsem si dokázal najít nějaký jiný zdroj informací, asi jako každý v té minulé i té dnešní době. 

+0 /-0 | 08.12.2018 21:52

Homunkulus

Pavel Čapek: Není ale mezi oficiálními médii komunistického režimu a oficiálními médii svobodné demokratické společnosti jistý rozdíl?

+0 /-0 | 08.12.2018 20:19

Morphynista

Souhlasím s tím, že žijeme v době informační války, propaganda - nejen ruská - na nás působí ze všech stran a informace, které dostáváme, bychom si měli pečlivě ověřovat.

Ale v tom svém úvodním příspěvku jsem citoval jen ověřené skutečnosti. Vraždu novináře snad nezpochybní nikdo, i to, že rozkaz přišel z nejvyšších míst. A položil jsem si otázku, jaký má přínos pro šachy brát peníze od takových represívních režimů a zda to těm nejlepším nevadí. Odpovědí byly bohužel jen nenávistné reakce od těch, jejimiž předobrazy jsou nechvalně známí čekisté z konce 30.let...

Chtěl bych ještě vyzvednout zatím skvělý výkon Viktora Lázničky ( 5,5 ze 6 ) a Jiřího Štočka s 5 body. David Navara má 4 body, zřejmě se jím zmíněné zdravotní problémy přece jen na jeho hře i dnes podepsaly. Nicméně ho Viktor skvěle zastoupil a zítra má velké šance na výborné umístění...

+0 /-0 | 08.12.2018 20:18

ddf

Dneska se darilo Viktorovi 6/7, nedarilo se Davidovi 5/7 - dve prohry se slabsimi souperi.

+0 /-0 | 08.12.2018 20:05

Pavel Capek

Vybavil se mi jiný bojovník za svatou věc - https://cs.wikipedia.org/wiki/Anton%C3%ADn_Koni%C3%A1%C5%A1

Možná i máte pravdu pane Morphynisto. Já to nevím ( vy to ovšem víte naprosto jistě ). Jen možná za tu "pravdu" bojujete nevhodnými prostředky a na nevhodném místě.

Jedno jsem se ale za minulého režimu naučil. Brát s velkou rezervou to, co mi prezentují oficiální media a různí věrozvěsti mající " patent na pravdu" .

+0 /-1 | 08.12.2018 19:42

SchwartzBlack

Jasánkem jsem myslel pochopitelně Vás, Morphynisto. Takoví fanatici jako Vy se už nevyskytovali ani za mých mladých let mezi komunisty, Za Vašimi předobrazy se musí člověk  vydat až někam do padesátých let minulého století.

+0 /-0 | 08.12.2018 17:17

Bad
Ano například tam, kde se píše o vaření guláše by bylo vhodné kritizovat Orbána. Guláš se přece neobejde bez papriky a paprika je zcela jistě velmi spjatá s Maďarskem.
+0 /-0 | 08.12.2018 15:13

Morphynista

Už jsem to vysvětlil a rád objasním znovu : Pokud politika šachovou událost ovlivňuje a přímo se jí dotýká, mám právo o tom psát a vyjádřit svůj názor. Sem patří například , když se šachisté z jiné země nemohou zúčastnit kvůli napjatým vztahům nebo prostě nedostanou víza, popřípadě, pokud pořadatelé nutí ženy, aby hrály v hidžábu, atd.  Takové věci se pak v diskusích obsáhle komentují a mělo by to být samozřejmé i zde...

+0 /-0 | 08.12.2018 15:07

Bad

Jsou tací, kteří mají nutkavou touhu své politické názory prosazovat a otravovat tím jiné i na vebech, které radí amaterským kuchařům. A zajímavé je, že to obvykle nejsou ti tzv. pro ruští trolové ale trolové z opačného názorového proudu. Zieglerové (Bieglerové) dnešního internetu?

,

 

 

 

+0 /-0 | 08.12.2018 14:52

Morphynista

@ Schwartzblack : Tou Jasánkovou reinkarnací jste myslel brazinu, že ano ? Souhlasím s tím, že kdyby se uklidnil a zběsile neurážel oponenty, mohla být tato diskuse o hodně věcnější. 

+0 /-0 | 08.12.2018 14:33

Homunkulus

Pokud jde o Morphynistu, jeho názory podporuju, myslím, že to nepřehání a že v souvislosti se šachem má i politická debata na šachovém serveru svoje místo. A souhlasím i s příspěvkem "..." v 00.04.

+0 /-0 | 08.12.2018 14:22

SchwartzBlack

@ Achjo - Ať se ukliidní ta Jasánkova reinkarnace a žádný problém. wink

+0 /-0 | 08.12.2018 14:13

Achjo

Tedka už si nepřipadám jako na šachovém serveru...fakt se nechcete přesunout jinam? tam si to užijete více,,,,

+0 /-0 | 08.12.2018 13:08

HonzaSvatoš

Kdyby tu náhodou někoho u článku o ME v rapidu snad zajímala předmětná tematika: David Navara prohrál v 1. kole, když se nejspíš přepočítal při vedení útoku (19... Vh6?? a soupeř se ubránil a zbyla mu figura, místo Jg5 s rychlým matem).

 

@Morphynista: Ano, všichni tu jsou banda ruských trollů, jenom ty jsi jediný posel pravdy. A Jeden svět na školách, indoktrinační projekt politické neziskovky Člověk v tísni vůbec, ale vůbec nepřipomíná Rudé právo za bolševika. Kdepak. "Ruská propaganda cílí na diskreditaci západních masových médií, politických elit i západních hodnot obecně" by se před 30 lety napsalo zhruba jako "západní štvavé vysílačky lživě diskreditují vedoucí představitele socialistických zemí a zpochybňují socialistické zřízení obecně". Ony se ty západní "elity" a média zpochybňují a ztrapňují sami stejně tak, a možná i hůř, než dříve bolševici. K tomu žádného Putina fakt nepotřebují. Notorický alkoholik Juncker, předseda EK, zlitý na schůzce EU-NATO jak carský důstojník, je takový hezký příklad. Macron, francouzský prezident, se téměř cumlá s kriminálníkem, který krade a dealuje drogy (návštěva Macrona na fracouzském Svatém Martinu), další hezký příklad.

+0 /-0 | 08.12.2018 12:41

Zelené jablko

Komplet souhlas s krvlandem. Já o odkazy M. stojím, ale ty komentáře, to je fakt Rudý právo naruby. 

+0 /-0 | 08.12.2018 09:18

xdavx x
https://zpravy.idnes.cz/donald-trump-media Bud ma clovek rozum nebo ho nema. Svadet bordel ktery je ve svete pouze na Rusko, a tvrdit o mediich ze jsou objektivni by melo byt na odebrani prava jit k volbam...
+0 /-0 | 08.12.2018 02:50

Morphynista

@ ZMB : Pokud David Navara píše, že byl v sále špatný vzduch, tak mu nejen já, ale i ostatní diskutéři stoprocentně věřím. Snad už v rapidu budou lepší podmínky.

.@ brazina : Stačí použít google a o ruské propagandě se dozvíš spoustu věcí. Z mnoha odkazů  například tenhle https://www.jsns.cz/lekce/15270-soucasna-ruska-propaganda

+0 /-0 | 08.12.2018 01:32

xdavx x
To ... urcite nas o te ruske propagande poucis, porad o ni neco slysim a nevim co to konkretne je. To bezi v nejakem radiu? nebo to je v televizi? kde se k ni da dostat? a jak se projevuje? a kde tady konkretne zaznela? Uz se USA vyporadaly s vrazdou tureckého novinare? Oh wait, jak vhodne si to tri ukrajinske lode nacasovaly s tim mostem na krym. Cviceni Ruska v Rusku zvysuje napeti zatimco cviceni NATO na ruskych hranicich ne.? Jak je to s tím Jemenem? Proc Skripala sledoval cely svet ale to ze se v SA novinar ubije a telo rozpusti je drobny incident? Neokupuje Turecko část území Sýrie? Ale to je Ruska propaganda, protože nás svět je tak krásně sluníčkovy...
+0 /-0 | 08.12.2018 01:29

...
redaktorům - tahle diskuze se vám fakt líbí? Zabanovanej frustrát v plný formě, nechutné narážky na českou šachovou jedničku, papouškování ruské propagandy...sad story
+0 /-0 | 08.12.2018 00:04

xdavx x
> vsichni co maji jiny politicky nazor jsou mimo, a jen ty ho mas jediny spravny. ubezpecuji te, ze pokud bys byl nejchytrejsi na svete, uz bychom o tobe urcite slyseli v televiznich novinach.

ZMB ty taky furt nerypej.

+0 /-0 | 07.12.2018 23:36

Zmestabileho

Přehrál jsem si jen partie Navary - no to je síla, vypadá to jako soutěž kdo častěji nastaví jednotahově figuru. Nedivím se, že Navara ihned přispěchal s vysvětlením mizerné úrovně těch blicek (může za to prý smog, větrání a nevětrání...).

 

V tomhle herním formátu vypadá ME v blickách tak...jak vypadá. Děs běs.  

 

K místním diskutérům, kteří se tady napadají v mimošachových tématech - je škoda, že na šachovém fóru takto obtěžujete. K tomu je přece spousta jiných míst i na internetu. Jediné pochopení které pro tohle mám - současný top šach je z pohledu fanoušků tak nezáživný, že se tady píše nakonec o nešachových věcech. 

 

 

+0 /-0 | 07.12.2018 22:27

Morphynista

Já sem v poslední době už tolik nepíšu, takže ten argument s politickými názory je mimo. Jen prostě k některým věcem nejsem lhostejný, stejně jako třeba Kasparov, který spojenectví Ruska a Saúdské Arábie okomentoval dost podobně.

+0 /-0 | 07.12.2018 21:16

Krvlad
Nepatřím, jsem rozhodně proti Rusku, ale to ještě neznamená, že se svými politickými názory musím každého neustále otravovat jak magor.
+0 /-0 | 07.12.2018 21:09

Morphynista

I ty k nim patříš.

+0 /-0 | 07.12.2018 21:05

Krvlad
Morphynista: Bouřlivé reakce vzbuzuje pouze to, že ty jsi zakomplexovaný blázen, který sem pořád tahá své politické výlevy. Proruští trollové se na rozdíl od tebe drží na uzdě a politické sračky si většinou nechávají pro sebe.
+0 /-0 | 07.12.2018 21:02

Morphynista

Nedá se nic dělat, musím ještě reagovat na útoky zdejších proruských trollů. Zprávy jsem převzal hlavně s chess-news, což je asi nejlepší zpravodajský šachový web. A zde je tématu MS v Rusku věnováno několik článků. Redakce je zkrátka pokládá za důležité a podstatné , což taky je. Tady ovšem každá kritická zmínka o Rusku vzbudí zuřivou reakci od putinovského soutrollí, přičemž jeho členové kromě urážek a zmatených politických výkladů nepřinesli do diskuse vůbec nic...

+0 /-0 | 07.12.2018 20:38

David Navara
Komentáře jsem vůbec nečetl, ale něco bych rád upřesnil. Potíže s astmatem jsem měl od včerejšího devátého kola, nikoliv od dnešního devátého dvojkola. Vladislav Artěmjev vyhrál naprosto zaslouženě a nijak jsem to nechtěl zpochybňovat. Na vzduch v sále si stěžovali mnozí, zdaleka ne jen já. Myslím si, že bych při lepších podmínkách mohl uhrát třeba půlku navíc, ale to je jen spekulace, soupeři by také dělali méně chyb. Každopádně by úroveň hry byla celkově vyšší a v partiích by bylo méně zvratů a hrubých chyb. Během posledních pár let jsem jsem nikde nehrál v tak špatném vzduchu jako včera. Dnes už naštěstí klimatizace fungovala dobře, ale smog je venku i nadále.
+0 /-0 | 07.12.2018 18:12

Druid.Panoramix

David Navara - hmm, tak hrát v dechovém deficitu a s rozběhnutým asthmatem, tak to máte můj upřimný obdiv a ještě k romu získat bronzovou medaili, toť přímo husarský kousek - upřimná gratulace. Rád bych, kdyby to cinklo ještě jednou v rapidu, ale je mi jasné, že asthma sebere síly, herní pohodu a půjde to "přes zuby". Budu držet pěsti, aby se dařilo. 

David Bražina - měl jste pravdu, mele pořád svoje, bohužel je o své pravdě přesvědčen. Doporučil bych mu poslechnout si od Spirituál Kvintetu "Za svou pravdou stát.".Caruana podle mě měl jedinou strategii - neprohrát a čekat, že to v jedné partii Magnus "přepískne" a on ho pak dokáže porazit. 

+0 /-0 | 07.12.2018 17:55

SchwartzBlack

@ Morphynista - Zkuste se držet vlastního doporučení, člověče šťastná. A neplevelte to tady tím svým protiruským fanatismem.

+0 /-0 | 07.12.2018 17:52

Achjo

Netahejte sem to politikaření...jinak gratulace k bronzu :)

+0 /-0 | 07.12.2018 17:22

Achjo

pawel : na chess24  tedy byly špatné dvojice. 

+0 /-0 | 07.12.2018 17:17

xdavx x
Ten blbec pode mnou si porad plete sachovy server se svym blogem o zlem rusku? Btw, uz tu padlo neco o ruske propagande, soudruzich, ruskych trollech, a tak?

Pavel Ch; mozna ze ano, do hlavy jim nevidime. V kazdem pripade nechapu jakou strategii chtel Caruana vyhrat? jako ze se maganus porazi sam?

Schwartzblack: On ten hlupak ani nevedel ze Emiraty bojuji po boku SA v Jemenu ale za to rozdaval rady. Stejne tak si tady notoval jak chudak ukrajina chtela jen do EU a ti zli rusi jim vzali pro ne strategicky Krym. A kdyz jsem jim ukazal ze do NATO ukrajina chtela, cimz porusila zavazek neutrality, megaDement tu zacal kazdemu nadavat do putinovcu a ruskych trolu. Evidentne je to jediny argument tehle psychopaticke skupiny nasich spoluobcanu.

+0 /-0 | 07.12.2018 17:16

Morphynista

@ David Navara : Gratulace k bronzové medaili 

@ SchwarrzBlack : Člověče nešťastná, zkuste se aspoň zamyslet nad tím , co píšete a nepapouškujte ruskou propagandu. 

+0 /-0 | 07.12.2018 16:40

VDF
David Navara: dobrý výsledek - gratuláce !! V Petrohrade by stav mal byť lepší
+0 /-0 | 07.12.2018 16:27

David Navara
Nečetl jsem si ani jeden komentář, ale jejich obsah dovedu odhadnout. Bleskovky podle mne nejsou tak docela šachy, kvalita byla nízká. Venku je smog, ale v hracím sále bylo včera ještě hůře, v hracím sále byl vydýchaný vzduch a z klimatizace se tam navíc linul zápach jakési připáleniny, kvůli němuž jsem si po příjezdu vyměnil pokoj. (Dělám to jen výjimečně.) Hrací sál jsem vyměnit nemohl. Dnes už byl vzduch v sále mnohem lepší, tedy jen vydýchaný. Podmínky byly pro všechny stejné, ale to, že jsem zhruba od 9. kola (5. dvojkola) téměř do konce trpěl astmatem a měl potíže s dechem, mé hře rozhodně neprospělo. Těch bodů jsem za dané situace samozřejmě mohl uhrát mnohem méně, to nepopírám.
+0 /-0 | 07.12.2018 16:17

SchwartzBlack

I s Davidem Bražinou lze někdy v něčem souhlasit. To by nebyl Morphynista, aby z ukrajinské provokace neudělal provokaci ruskou. Ještě by mohl zase dát  k dobru uk. hymnu. devil

+0 /-0 | 07.12.2018 16:04

ddf

Tak David ma bronz. Gratulace hats offshaking handsczech flag.

+0 /-0 | 07.12.2018 16:01

Pavel Ch

Davide, dovolím si mít trošku jiný názor.

0. Morphynista by napsal, že to už uměl Karja a určitě Fabio nechtěl být na jeho úrovniwink.

1. Vyrovnaní, možná opatrní, líní né, hráli až do konce vše, až někdy přes remízovou čáru, krom tej popslední.

2. Fabio si byl vědom, kdo favoritem pro rapid. Ale jakmile šel do ostřejší pozice, průšvih. Viz první partie a pak se asi začal trošku bát. 

3. V poslední nechtěl remiz a uhájit 6:6, odbočil z rychlé opakovačky. Jenže opět chtěl zostřit a opět průšvih, Magnus na koni. Remízu pak vzít musel.

+0 /-0 | 07.12.2018 13:58

xdavx x
Raflar díky. Zajímavé.

Pavle, CaC nejsou ani tak vyrovnání Jako spíš jeden je líný a druhý zbabělý. Ať mi nikdo neříká ze Caruana si nebyl vědom toho, že v rapidu moc šancí nemá. Z jeho strany šlo jen o to se prsit, ze ve standardní hře jej Carlsen neporazil.

+0 /-0 | 07.12.2018 13:12

Pavel Ch

pro zdejší komentátory, diskutéry, zápasu C+C možná zajímavé, že..

12. partii C vers. C dohrávaly turnajově  počítače

zdroj: Emil Vlasák s odkazy:  http://vlasak.biz/evcnews.htm

podrobnosti: https://www.chess.com/news/view/computer-chess-championship-to-play-out-caruana-carlsen-game-12

8 každý s každým dvakrát, 56 partií. +3 =26 -27

Asi více napoví průběh partií.

Výsledek je trošku matematicky ovlivněn nestejnou jejich sílou. První 10/14, poslední 5/14.

Tedy malá výhoda černého se lépe uplatní při větší síle stroje. Ikdyž jako protiváha, že naopak silnější dokáže spíše remízovat horší pozici.

C + C byly naprosto vyrovnaní.

Přesto možná lepší by bylo, kdy hrály dva nebo 4 vyrovnané stroje na 50 partií. Nebo sami se sebou 2-4 enginy.

Nic to nezmění samozřejmě na výsledku 12. partie a ať si myslí kdo chce co chce, prostě Magnus viděl větší procentuální výhodu v rapidech než v pozici.... a měl pravdu. Je mistr světa a nikdy nekritizuj hru "čempióna", říkají v Rusku (a šampion u nich je třeba vítěz školy, ulice, klubu). 

+0 /-0 | 07.12.2018 07:18

raflar
+0 /-0 | 07.12.2018 05:46

xdavx x
radar v jakém kontextu?
+0 /-0 | 07.12.2018 01:31

raflar
Alexander Grischuk declared “AlphaZero does not exist”.
+0 /-0 | 06.12.2018 22:44

pawel

vdík raflar:

To jsou partie jak břitva, nejlepších "hráčů" světa.

Jó prej šachy nuda, jó prej remízová smrt, jó prej měnit pravidla.

Dvě z prvních tří resultáty, každej za jinou stranu a remíza s dámou více nevyhratelné a takhle bláznivě oboustranně "Semiše" jsem ještě neviděl.

Ale už se od nich prej učí celá světová špička. Tak se dočkáme, júhats off

+0 /-0 | 06.12.2018 22:14

raflar
+0 /-0 | 06.12.2018 21:44

Morphynista

Na jednom fotbalovém webu jsem četl, že finále italského superpoháru AC Milán - Juventus se má hrát v lednu v Saúdské Arábii. A reakcí fotbalových příznivců byl v drtivé většině zvracející smajlík . Je vidět, že to mají v hlavě srovnané lépe než zdejší fanatický putinovec... 

 

+0 /-0 | 06.12.2018 20:15

Zmestabileho

Dvojkola na tomto "povedeném" turnaji mají velké výhody:

 

1.) Urychluje to průběh turnaje. Provozní náklady na hrací sál klesají - může se dříve zhasnout :-)).

 

2.). Hráči nemusí po každém kole hledat svůj hrací stolík - řada z nich by jej hledala zoufale do posledních okamžiků. Proč takový stres?

 

3.) Je snadnější si domlouvat dopředu výsledek partií - a to se řadě šachistů náramně hodí!

 

4.) Většina partií v čele turnaje vypadá i v polovině turnaje jako duely "silný versus slabčák". A stále se ještě najde i pár silných GM hráčů (viz. Navara), které uspokojuje tento formát:  "Zahrej si se slabčáky pod hlavičkou Mistrovství Evropy."

 

Tož proto se hraje na dvojkola. Sportovní stránku věci z pohledu fanoušků prosím nehledejte - ta je v šachových soutěžích tradičně až na posledním místě.

 

 

+0 /-0 | 06.12.2018 19:21

xdavx x
Druid, ze na nej reagujes. Vzdyt on to nema v hlave v poradku.
+0 /-0 | 06.12.2018 19:18

pawel

Achjo: Ach jó, nerozumím řeči Tvého kmene  wink

http://chess-results.com/tnr395945.aspx?lan=5&art=9&fed=CZE&flag=30&snr=4

+0 /-0 | 06.12.2018 17:46

Achjo

A první dvojkolo nebylo jako dvojkolo?  že hrál s celkem silným velmistrem a pak s nějákým kandidátem...

+0 /-0 | 06.12.2018 17:32

strelec

ten systém 2-kol je už několik let a připadá mi až absurdní.....lepší třeba i 19 "jednokol". Každopádně našim přeju úspěšný druhý den.

+0 /-0 | 06.12.2018 16:38

pawel

ddf

Ať se daří i druhý den Davidovi.yes

Ovšem při 3 stovkách hráčů a dvojkolech, podle mne zbytečných, se prodrápal jen na jednoho 2500 elistu a zítra v 6. dvojkole to nebude lepší.

11 kol, třebaže dvojkol, prostě 11 soupeřů při té houfi hráčů moc nerozhodne. Utkají se možná někteří ze špičky v závěru.

22 standartních kol by bylo lepších, nebo 21 nebo 23. Rozhodlo by podstatně lépe. 

+0 /-0 | 06.12.2018 16:05

Druid.Panoramix

to Morphynista - tak schválně počkáme na ten termín 25.12.2018 kolik těch slušných šachistů odmítne ( ať již z jakýchkoliv důvodů) se MS v rapidu a blesku účastnit a kolik těch "neslušných" si o ten titul s minimální hodnotou ( s možná slušným cenovým fondem) přijede zahrát a jsem zvědav kolik tam bude šachistů od nás a zda náš chrabrý ŠS ČR najde v sobě dost odvahy, aby se od této, ve Vašem pojetí, zavrženíhodné akci veřejně distancoval a hráčům účast na ní nedoporučil. :o)) Ne z důvodu, že se koná na uzemí Ruska, ale že má v názvu jméno krále Salmana krále Saudské Arábie - tolik o něm z Wikipedie : cs.wikipedia.org/wiki/Salm%C3%A1n_bin_Abd_al-Az%C3%ADz

 

+0 /-0 | 06.12.2018 15:57

ddf

Tak David po prvnim hracim dnu druhej 9/10. Jen tak dal.

+0 /-0 | 06.12.2018 15:51

Morphynista

Přeji všem našim co nejlepší umístění a snad by to mohlo vyjít i s titulem, ale když už je zde zmíněno i MS v Rusku, musím opět napsat pár ne zrovna příjemných věcí. Jak známo, minule se hrálo v Saúdské Arábii, ta měla smlouvu i na letošní rok, ale na žádost FIDE souhlasila s přesunutím do Ruska. Na webu FIDE byla zveřejněna zpráva, na níž je minulé MS chváleno jako velký úspěch a celá je formulována v odporně propagandistickém duchu z dob totality. https://www.fide.com/component/content/article/1-fide-news/11297-saudi-arabia-cf-to-partner-russian-cf-in-hosting-the-world-rapid-and-blitz-chess-championship-2018.htmlCo se týká Petrohradu, diskutéři si všímají, že je požadován vklad 100 dolarů ( a po 11.prosinci se zvyšuje na 200 ). Znovu budeme postrádat hráče, kteří se nebudou chtít kvůli nejnovějším ruským provokacím účastnit ( na chess-news o tom psal Pavel Eljanov ). A tak opět jako minulý rok do Saúdské Arábie vyrazí do Ruska armáda šachistů-žoldáků ..... A jestliže jsem v případě nedávno pořádaného MS žen dokázal pochopit i účast šachistek z Ukrajiny, zde je věc podstatně odlišná, titul z rapidu a bleskovek má minimální hodnotu a každý slušný šachista by měl účast na takovéto akci ( která navíc nese jméno krále země, kde nechávají vraždit a rozřezávat novináře ) , odmítnout. 

 

+0 /-0 | 06.12.2018 14:45

VDF
Zvláštní vidět České zástupce bez Vojty. Jaká byla kritéria výběru?
+0 /-0 | 06.12.2018 14:16

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek, tak to budu držet pěsti našim, aby se umístili co nejlépe jak v blesku, tak i v rapidu. Doufám, že Robert s Petrem už přemýšlejí o nějakém přenosu na Youtube - alespoň z rapidu - ať se šachová veřejnost zase poveselí a doufám, že zmínku o MS v rapidu a blesku na konci tohoto roku taky nenechají bez povšimnutí. Tak ať to ve Skopje cinkne. :o)

+0 /-0 | 06.12.2018 10:45