Šachovnicová osmisměrka rozluštěna!?

02.03.2009 14:50 | Mistrovství České republiky 2009

Na začátku pátrání po příčinách, proč si internetový divák nepřišel při Mistrovství České republiky příliš na své, na nás vyskočí pěkná řádka čísel. Magické číslo, které má znamenat počet digitálních šachovnic, ...

Na začátku pátrání po příčinách, proč si internetový divák nepřišel při Mistrovství České republiky příliš na své, na nás vyskočí pěkná řádka čísel. Magické číslo, které má znamenat počet digitálních šachovnic, se mění snad s každým dokumentem. Upřesněme si ale na začátku fakta.

Zúčastněné strany

Konkurz na pořádání Mistrovství ČR mužů, žen, a juniorů v termínu 10.-20.2. 2009 vyhlašuje STK ŠSČR. "STK ŠSČR předkládá podmínky konkurzu vrcholných turnajů. Záměrem ŠSČR je uspořádat všechna mistrovství na jednom místě. Lze nabídnout uspořádání jednotlivých turnajů samostatně, k těmto nabídkám se však bude přihlížet až po vyčerpání možností uspořádání společné akce." Zájemci mohou své nabídky zasílat do 10.10.2008. Za prvním dokument můžeme tedy označit konkurzní podmínky, vypsané zmiňovanou komisí STK v čele s Pavlem Chrzem. Zde se nám objevují první magická čísla. Spolu s doporučením využít pro on-line profesionální obsluhu, má pořadatel zajistit přenos na internet všech turnajů a partií (16). ŠSČR zdarma zapůjčí 9 digitálních šachovnic s licencí.

šéf pořadatelského týmu Vlastimil Sejkora

Druhá strana - zájemce o uspořádání MČR. Dle nám dostupných informací je jediným zájemcem šachový oddíl SK Děčín, který řádně v termínu předkládá svou nabídku. Dokument č.2 (nabídka) je určen pouze pro STK. Od člena STK se dozvídáme, že dokument obsahuje větu: "Zajištění on-line přenosu - 8 partií. V případě, že se pořadateli podaří zajistit technické podmínky pro více partií, pak další dle těchto možností." Zajímavé! Obecně převzato z jíných "oborů", nejste-li schopni splnit některé podmínky vypsaného konkurzu, vaše nabídka povětšinou nemá nárok na úspěch. Bohužel v našem případě se jedná o jedinou nabídku na pořádání MČR. Uvidíme, jak se s tím STK vypořádá.
Po "přiklepnutí" pořadatelství poptává Vlastimil Sejkora zajištění on-line přenosu nejprve na 16 šachovnicích, později na 10 šachovnicích. Tím jsme si dokompletovali všechna čísla naší osmisměrky.

Šachový národ se diví

šéf STK Pavel Chrz

Úderem prvního kola propuká divácká nespokojenost. On-line přenos vykazuje technické problémy, výsledkový a partiový servis se připravuje za pochodu. Po dvou dnech, jakmile dorazí do Děčína junioři, dochází divákům další skutečnosti. Neuvidíme všechny partie? Asi nejčastější otázka. Za redkaci nss.cz zasíláme 13.února dotaz na STK. Zdá se, že nejsou splněny některé podmínky konkursu. Zajímalo by nás, zda byly v uchazečské nabídce uvedeny. Nyní se jedná o nedodržení? "Plnění podmínek se samozřejmě kontroluje, ale vždy po akci," sděluje nám po e-mailu v krátkosti Pavel Chrz. Ani o deset dní déle, těsně po skončení MČR, nedostáváme pořádnou informaci. Šíří se dohady o nedodržení některých podmínek konkurzu na MČR. Bude se tím Vaše komise zabývat? Provádí se v takovýchto případech zpětné kontroly, zda bylo pořadatelem vše plněno? Jsou nějaké sankce a byly už někdy použity? Kdy můžeme očekávat výsledky? "Samozřejmě soutěže zhodnotíme při nejbližší schůzi STK. Vždy hodnotíme proběhlé soutěže, také i v rámci dodržení podmínek. Přiznám se, že si nevzpomínám, že bychom někomu brali peníze (samozřejmě výtky nemusí být vždy jen finanční)," odepisuje Pavel Chrz. Nenecháváme ho vydechnout. Kdy je nejbližší schůze STK? "Do konference nebude, navíc čekáme zprávu z Děčína, ta je součástí hodnocení. Na konferenci se rozhodneme o termínu schůze STK," doplňuje.

Nejvíce nás však udivuje, proč se již v tomto časovém období, kdy se nešetří kritikou na pořadatele, nedozvídáme, že v jejich nabídce je uvedená klauzule (viz. výše) o zajištění on-line přenosu 8 partií. S tímto faktem vystupuje Vlastimil Sejkora až na samotné konferenci a Pavel Chrz za STK potvrzuje.

Kde se stala chyba?

Zdá se, že asi odhalujeme nedůraznost STK při hodnocení nabídek konkursů. Další pokusy o dodržení stanovených podmínek nedotáhla komise do úspěšného konce, který by především ocenili "internetoví diváci". "V připomínkovém řízení v STK jsem navrhoval trvat na požadavku 16 partií a pak ještě jednou při schvalování propozic, kde nebyla zmínka o počtu on-linů vúbec. Ale vše to bylo jen interní připomínkové řízení v STK," uvádí člen komise STK David Ciprys. Třetím dokumentem je smlouva mezi šachovým svazem (zastoupeným pravděpodobně generálním sekretářem) a pořadatelským týmem. Pokud STK neprojevila přání mít 16 on-line šachovnic jako převažující názor v připomínkovém řízení, pak je menší počet zakotven i ve smlouvě.

V jedné rovině je tedy potřeba zodpovědět otázku, zda byly splněny podmínky svazu a přicházejí v úvahu nějaké sankce. V té druhé, zda-li je kompletní on-line přenos takovou prioritou, aby byl pro pořadatele závazným požadavkem.

Konečný verdikt

Konečný verdikt padne na plánované schůzi STK (datum zatím neznámý). Ve své podstatě to bude však pro STK těžké rozhodování. Sankce za nedodržení podmínek konkursu by měly být automatickou reakcí, ovšem když pořadatel předem avizoval jiné a já mu je "tiše" schválil? "Sypat hlavu popelem si tedy můžeme v STK (byť Popeleční středa byla už minulý týden :-)) a příště s pořadatelem lépe komunikovat o standardech nejen organizačních, ubytovacích atd., jak tomu bylo doposud," reaguje David Ciprys. O výsledku jednání STK Vás budeme informovat.

74x 3030x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (74) Aktualizovat
05.03.2009 13:27 | Autor neznámý

Pane Janda, styďte se !!

05.03.2009 12:56 | Autor neznámý

Zdeněk Janda: PROSÍME O VYNECHÁNÍ PŘÍMÉHO SLOVNÍHO NAPADÁNÍ OSTATNÍCH DISKUTUJÍCÍCH. DĚKUJEME

05.03.2009 12:32 | Autor neznámý

No, nebudu mlžit - fakt je, že jsem se zasmál :-).Pane Janda, já jsem vás pokud vím nikdy neurazil ani vám nijak nenadával, prostě jen mám jiný pohled na věci než vy a že jsem proto hned váš nepřítel - protože vy jiné názory neuznáváte, vypovídá spíš o vás... Pokud vím tak konkursem obsazovali vedoucí skupin 1.ČLD, KM toto tedy praktikuje pokud STK ne , měla by rychle začít, protože podobné praktiky jako to vaše „protlačování“ jak jste tu napsal by rychle zdevastovali její důvěryhodnost. Ale máte pravdu do konkursu bych se opravdu nepřihlásil, myslím si že jsem silnější v jiných oblastech a těm se věnuji. Jinak ta primitivní trubka se vám na těchto stránkách již představila... /a opravdu nemohu za to že si to pamatujete/ a klidně své názory kdykoli podepíše. S úctou váš primitiv-jednozávitník a počítačový povaleč, Jan Mišičko.

05.03.2009 09:24 | Autor neznámý

Pan Janda se ohání doktory... Tak jsem dal jednomu doktorovi přečíst jeho příspěvky. O diagnóze se raději nebudu vyjadřovat...

05.03.2009 03:36 | Autor neznámý

Jj jen jestli Jandovi konexe budou stacit na to,aby ho tam protlacil.

05.03.2009 02:49 | Autor neznámý

Asi bude hrát na trubku v orchestru ŠSČR (neplést s Českým Slavojem:-).

05.03.2009 02:40 | Autor neznámý

Pane Janda,s pobavením sleduju vaše obraty o 360° - nadávno jste tady označil Marcela za nezkušeného zajíce jehož naivita mláti dveřmi a po dvou dnech už z něj děláte svého nástupce :-))))Koukám,že se máme od vás hodně co učit... Jenom jsem zvědavej jakou funkci dostane Imouse za tu "ubohou anonymní primitivní trubku"?

05.03.2009 01:38 | Autor neznámý

Předchozí příspěvek pana doktora se dá částečně ospravedlnit snad jen příchodem z restaurace...

04.03.2009 22:47 | Autor neznámý

Marceli,hurá do toho,a první,co se neuč,je primitvní nadávání od ubohých anonymů,jako je Imouse,na toho primita kašli.Sice Ti bude vykládat něco o konkursech,ale protože je to primitivní trubka,která nic nedělala nic pro Svaz,tak tento ubohý anonym Imouse nic neví o tom,že žádný konkurz na vedoucího soutěže se nekonal a nikdy konat nebude,protože o tuto funkci nikdo nikdy nemá a neměl zájem(tento primitiv neví nic o tom,že jsem 3 roky neměl zájem o vedoucího soutěže,ale pokračoval jsem dále,protože to nikdo nechtěl dělat-zeptej se p.Jandourka).A dále tato trubka Ti bude vykládat,že budeš mít 600 Kč za kolo,nechci Ti brát nadšení,ale tento primitiv Imouse neví,že na schůzi předsedů Krajů byla schválena odměna 4000 Kč za rok, a nakonec zjistíš,že to děla celkově 30 Kč za 1 hod.Třeba to bude pro Tebe velice atraktivní odměna,pro mě ne.Škoda,že do konkurzu proti Tobě,se nikdy nepřihlásí jednozávitník (tak lékaři nazývají primitivy) Imouse.Ale Marceli,nenech se těmito hlupáky odradit.Mnoho štěstí práci pro Svaz Ti bude přát dr.Janda

04.03.2009 15:02 | Autor neznámý

Marceli hurá do toho! A první co se můžeš od generace p. Jandy přiučit je protekce - sice na vedoucího soutěže asi bude konkurs, ale p. Janda má konexe tak je to v suchu! Odměna 600Kč na kolo je teda "skoro" zadarmo, ale zase se na ní až tak nepředřeš... Teda jestli si pan Janda z nás Všech tu nedělá srandu...

04.03.2009 14:20 | Autor neznámý

Marceli,dobrý,nehodlám to rozpitvávat, já mám ve sbírce 3000 citátů-jeden by na Tebe seděl: "Když nemáš co dělat,pracuj" (volně K.Čapek :-). Byl jsi první,co něco konkrétního nabídl,toho si vážím a potěšilo.Naše generace pomalu s bafuňařinou končí,mladá krev je jen vítaná.Mohl bych Ti doporučit funkci vedoucího soutěže-tady si myslím,že nižší věk není na závadu, kdybys měl ev. zájem,jsem schopen Tě protlačit-mám konexe :-) (a náš oddíl je známý tím,že dává šanci mladým,čimž někdy naštveme důchodce,ale to je život)a vypomoci ze začátku.Ta odměna není buhví jaká (pro dospělého),ale Tobě jako studentu by mohla pomoci.Kdybys měl zájem,dej vědět. ZJ

03.03.2009 17:40 | Autor neznámý

Děkuji Marceli. Přemýšlím v jaké oblasti by jsi chtěl fungovat a mohl fungovat. Pokud je něco ( myslím, že Ti není ještě 18), kde můžeš něco dělat, rád Tě doporučím.

03.03.2009 17:21 | Autor neznámý

to Jindra Papay: Ano, chci se podílet na rozvoji šachového hnutí, jenom kritizovat nestačí.

03.03.2009 17:13 | Autor neznámý

To Janda: "Vaše argumentace na mě působí jako řev dinosaura vylézajícího z páchnoucích bažin" (Miloš Zeman)

03.03.2009 12:07 | Autor neznámý

to exot: Mě argumentace p.Papaye moc slušná nepřipadá - napsat tohle (...A k těm on-line - umíš to? Pokud ano, proč jsi se neozval, že to přijedeš dělat?) jako protiargument ke kritice "nezvládnutého" on-linu... na tom není nic slušného.Jen se těším,že teď,když už oba Papayové umí on-line budou se ozývat všem pořadatelům,že to přijedou dělat :-))) Zajímavá je také reakce na kritiku od Papaye ml: 12.02.2009 20:03:01 | Marcel Bednář … nicméně mě zaráží amatérismus pořadatelů, když se může stát něco takového, jako je přehození partií a výsledků. To je opravdu neuvěřitelná ostuda na vrub pořadatelů. K čemu je mi on-line přenos, když ani nevím, kdo na jaké šachovnici hraje? Opravdu neskutečné... 12.02.2009 20:23:00 | x.xmarek já bych chtěl vidět vás jak děláte on-line přenos.Většina z vás by to nedokázala,ale umíte jenom a jenom kritizovat!! 12.02.2009 20:25:30 | x.xmarek A marceli ten přenos dělám já marek z tábora 12.02.2009 20:26:57 | x.xmarek a chyba byla v elektronice. 12.02.2009 20:39:31 | Marcel Bednář Ahoj Marku, nevěděl jsem, že zajišťuješ on-line přenos, ale to, co jsem řekl, platí. K čemu je mi on-line přenos, když nevím, kdo s kým a jak hraje? Takovou chybu můžeme prominout na okresním přeboru 89. třídy, ale na tak vrcholné akci, jakou je Mistrovství republiky by se to stát nemělo. Budu se těšit na dalších deset bezproblémových přenosů. 12.02.2009 21:16:42 | x.xmarek vzhledem k vrcholné účasti našich reprezentantů je to ne 89.přebor ale 99. přebor a na to jsem zcela úspěšný odborník:-) ...hlavně ta poslední věta...není co dodat... :-)))

03.03.2009 11:24 | Autor neznámý

Příliš do těchto věcí nevidím, ale určitě bych souhlasil se zvýšením příspěvků- vždyť vyjde úplně na stejno, jestli zaplatím jednou za rok stovku nebo tři stovky, ale pro svaz to bude znamenat velkou injekci.

03.03.2009 11:06 | Autor neznámý

Jako nezainteresovaný pozorovatel pouze konstatuji, že 4. cenovou a Blesk tady zavádí Janda. Není jediného příspěvku, ve kterém by někoho neurážel. Např. pan Papay, který v podstatě hájí podobná stanoviska, to dovede říct aspoň slušně. Tolik tedy o stylu diskuze.

03.03.2009 10:30 | Autor neznámý

Odstupujícímu hospodáři velké poděkování za odvedenou práci, i méně zasvěcení vědí v jaké mrdníku svazovou kasu přebíral a všichni vidí pořádek, který je dnes. Jistěže někdo může mít na „pořádkem“ jiný názor, ale takové bych si dovolil označit za rejpaly i já (ani pro mne není 100% vše jasné), ale i v idealismu mít vše dokonalé je nutno umět ocenit přínos. Také já měl (a mám) rozdílné názory ve způsobu naplnění příjmové (příp. omezení výdajové) stránky rozpočtu, to ale neznamená kritiku práce hospodáře (potažmo VV), těžko si představit 100% shodné názory všech, ale že rozpočet nemůže být deficitní musí být jasné každému. Jinak mne ale mrzí, že odchází zrovna když se „ledy hnuly“, poté co o to tolik let marně bojoval se konečně zdá, že rok 2009 by mohl být poslední deficitní, a to je ještě jakás-takás šance doplatku od a. s. Sazka - naděje umírá poslední :-).

03.03.2009 09:45 | Autor neznámý

> Janda: Jenom dvě věci. 1) Jak se má pověsit státní vlajka se učí děti na základní škole. 2) Napadat nšs pod článkem ve kterém se snaží očistit pořadatele mi nepřijde moc logické.

03.03.2009 09:34 | Autor neznámý

A tom Boby co jsem psal? Přečetl jsem si to na stránkách, kde je poděkování za to, že se vždy prostor pro Vás našel s tím, že jste měli přednost... Nebo snad chceš jít až do hloubky všech svých výmyslů a nesmyslů, milý Miro.... Já už nejsme funkcionář, já už teď mohu psát cokoliv a čemkoliv... Teď mám čas se podívat i na jiné zkažené zoubky i bez kamaráda dentisty :-D....

03.03.2009 09:17 | Autor neznámý

Hmmm... Kolik že vyplácela Lokomotiva rozhodčím na pořádaných akcích?? Pro Mira... :-D

03.03.2009 09:11 | Autor neznámý

Chybka v předchozím textu, má být: k omluvě nšs za můj komentář...

03.03.2009 09:09 | Autor neznámý

Pane Papayi, to, co píšete o Bobycentru a fungování Lokomotivy v něm, jsou úplné bláboly. Nevím, kde jste je vzal, musel jste si to vymyslet. Pokud měl hotel nějakou lukrativní akci, šachisté se stěhovali do jiných prostor, tedy šachisté ustupovali komerčním akcím, nikoliv naopak. Musím ovšem podotknout, že vstřícnost personálu byla vynikající. A co se týče Vámi vymyšlené nabídky za placení pronájmu místo vynuceného odchodu, k tomu už se raději nebudu vyjadřovat. Ještě bych se chtěl vyjádřit k omluvě za můj nšs za můj komentář k Sejkorovi v některém z předešlých článků. Především by se měl Sejkora omluvit všem šachistům za jeho chování na schůzi, jeho nabubřelost a napadání ostatních čtenářů různých webů. O dentistovi z Děčína už pomlčím...

03.03.2009 08:08 | Autor neznámý

Ach jo, to je pořád dokolečka ta samá písnička. Odpovídám s dovolením za Marcela: ne, pane Papayi, onliny neumím. Protože je neumím, nepořádám MČR. Kdybych pořádal MČR a onliny nefungovaly, omluvil bych se.

03.03.2009 08:00 | Autor neznámý

Pro Marcela Bednáře. Milý Marceli, znám Tě dobře a rozumím Ti. Vážím si toho, že se nebojíš vystupovat svým jménem. Moje otázka zní - příští rok Ti bude 18 let - budeš kandidivat do některé funkce svazového funkcionáře? A k těm on-line - umíš to? Pokud ano, proč jsi se neozval, že to přijedeš dělat? Přeji Ti hodně úspěchů v osobním životě i v šachách.

03.03.2009 07:53 | Autor neznámý

Dobrá ráno. Ještě než začnu pracovat ( a opravdu jsem to s Loko Brno nemyslel ironicky) vysvětlim něco malinko slovo zadarmo, které se stalo právě Brnu. Jeden šachista si při nákupu centra dal podmínku, že v areálu budou šachisté a vše budou mít zadarmo. Stačí se podívat na jejich stránky, kterak o tom píší. Ať se konala jakákoliv jiná akce a šachisté se den ze dne rozhodli, že tam budou, zaměstnanci stěhovali účastníky jinam - třeba i do menších prostor. Myslíte si, že šachisté byli milováni, když si mohli dělat co chtěli a ještě za to neplatili? Věřte mi, že se každý zaměstnanec ( především pokud nebyl šachista) třásl na to až jednou Ti šachiste vystřelí... A přišel nový majitel - najednou spočítal režii, náklady a všechny nedodržené smlouvy s jinými účastníky. Šachy mu nic neříkali, jen se na to podíval z hlediska čistě ekonomického... A určitě jim výpověď nedal. Jen přišel a řekl - tolik a tolik mi budete za každou hodinu platit. Budete mít všechny výhody, ale bude za ně platit. Budete moci dělat turnaj - jenže startovné bude 1.000,- Kč ( pro pokrytí režie). Budete hrát zápasy všech družstev - ale za pronájem v neděli mi dáte 10.000,- Kč. Atd. Nyní se mě zeptáte, proč to tady píši... Proč? Že nic není zadarmo a na všechno se musí sehnat peníze. V prvém případě to byl štědrý sponzor, který buď všechny náklady šachového klubu ukryl ( nikdy jsem se nedíval na výsledek hospodaření Boby centra, tak mě berte s ohledem) do celkové ztráty nebo snížil ziskové hospodaření Boby centra ( prostě to zaplatil někdo jiný a ne šachisté). A protože to z jejich pohledu byla služba zdarma - dojížděl do Boby centra stále větší a větší houf šachistů, stále bylo třeba více a více prostoru pro ně a náklady sponzora se navyšovaly. A peníze, které si šachisté vybrali při pořádání akcí, zůstali v šachu... A pak přišel nový majitel... Vše spočítal a zeptal se co z toho má... A co řekli zaměstnanci - nic. Takže přišla jeho nabídka... Možná že ne a hned je vyrazil... A totéž platí na ŠSČR. Stále všichni chtějí stejné služby za stejné peníze, přestože za 10 let režijní náklady stouply. Milý Vlade, nebo snad chceš říci, Ty jako ekonom, že náklady během deseti let klesaly??? A na soutěže pořádáné ŠSČR je stále stejná suma - a to spíše se stále snižuje. Když proběhlo M ČR mužů, žen a nejsem si jist jestli i juniorů v Karlových Varech - tak svaz to stálo okolo 900 tis.Kč. A kolik na to měl v rozpočtu? Maximálně 560 tis.Kč. To platí i pro další roky... Jenže přišla doba, kdy se špatně shání sponzor a vejít se do všech těch nákladů a požadavků není jednoduché. Osobně bych byl raději, kdyby Ti rádci o shánění peněz je sehnali a já bych jim býval z toho vyplatil 30% provize. A kdo sehnal peníze na Karlovy Vary - já ne. Já tak vedle práce jsem se trochu snažil starat o hospodaření svazu a plakat nad tím "že chybí peníze". Ty peníze sehnal Herejk, Němec. A představte si - oni nic nechtěli. I těch 30% nechali kritikům. Když předseda dělal na svazu za nějakých 14 tis. Kč hrubého v Praze a spal ve spacáku na Strahově, to nikomu nevadilo. A co to bylo? Varoval jsem ho... Nedokázal prodat cenu své práce a říkal jsem, že to je danajský dar členské základně. Že si na to zvykne a bude to požadovat nadále. Kdyby těch sehnaných 450 tis. Kč Sejkora dal místo ŠSČR na M ČR, tak by určitě 16 on-line přenosů bylo - jenže ty peníze by spolkla jedna jediná akce. Sice by jste byli spokojeni, ale na konferenci by jste stejně schválili variantu bližší své košili. Já nepláču nad osočováním - jen mne mrzí, že pod těmi přezdívkami nevidím konkrétního člověka abych mohl říci - má pravdu, vždyť obětoval tomu šachu tolik času - rozumím mu. Já neodešel z funkce proto, že bych byl uražen. Já jen zhodnotil ty hodiny počítání a hledání nějakého řešení. Po tři roky jsem slyšel, že to vedu špatně ( protože mé návrhy byly vždy vrženy pod stůl), že mám našetřené peníze rozpustit a až tam nic nebude, tak teprve pak členy s tím obtěžovat. A proto M ČR bylo takové jaké je - nejprve z poskytnutých finančních prostředků zajistit kvalitní hrací místnost, ubytování ( Praha 2007 nás stála okolo 700 tis.Kč - opět díky sehnaným sponzorským penězům z ČVUT jsme nedali víc než v rozpočtu a vzpomeňte si na hráče a jejich stížnosti) a pak další a další náklady. Jestli si někdo myslí, že sponzoři jsou bezedným zdrojem, tak se sakra moc mýlí. No a tak jsem si opravdu spočítal hodiny co jsem tomu věnoval ( za 2.000,- Kč za měsíc), pak se podíval na cash-flow a protože opravdu nechci být na tom konci a slyšet, že jsem to zavinil já - celý krach ŠSČR, tak jsem odešel. Možná trochu emotivně - za což se omlouvám, ale odešel a přenechal to někomu z Vás, kteří jste mi vždy dobře radili a určovali, jak by se to mělo dělat. Bohužel nejsem vystudovaný ekonom a řadě věcí nerozumím. Vím jen jedno jediné - na jedné straně musí být dal a na druhé má dáti. To pokud se nebude minimálně rovnat nebo nebude tvořit zisk je cesta do pekel... S přáním hezkého dne a omlouvám se za tak dlouhé psaní - Jindřich Papay

03.03.2009 07:29 | Autor neznámý

Po dvou týdnech hledání jsem konečně našel přihlášku Děčína do konkurzu zpracovanou Jindrou Papayem a musím konstatovat, že vše bylo splněno přesně podle nabídky. Nejde jen o počet on-linů, ale i o zpravodajské kanály přes ČTK, krajský tisk, Děčínský deník nebo webovou prezentaci přes stránku ŠSČR s odkazem na přehled on-linů a výsledků. Tady si skutečně musím posypat popel na hlavu. Pokud jako člen STK neprosadím jinou koncepci, těžko můžu kritizovat, že se mé představy neplní. Asi všichni jsme však žili v očekávání podobné prezentace jako z minulých šampionátů. Kdo se dostal do Děčína, nemohl než pět chválu. Kdo sledoval přebor v tisku nebo na internetu, bohužel byl o tento zážitek ochuzen. Jinak ještě ke konferenci a rozpočtu. Kdybychom zvedli ruku pro navrženou variantu č.2, ušetřili bychom si drama na konferenci, ale možná ještě větší drama bychom přesunuli do léta. Každý krajský předseda ví, jak vypadají urgence "neplatičů" v řádném termínu a v řádné výši. Co by nastalo v mimořádném termínu a v mimořádné (u dětí skoro desetinásobné) výši, si raději nepředstavuju. Jinak k nepřijetí varianty 2 vedly i další pochyby. Většina delegátů si všimla, že s variantou 2 se schvaluje vyrovnaný rozpočet, ale současně se předkládá i úprava Ekonomické směrnice, která by v už schváleném rozpočtu zvýšila příjmy z poplatků na úroveň varianty 3. De facto šlo tedy o rozpočet přebytkový. Naopak asi ne všem došlo, že mimořádný příspěvek by se nevybíral ve výši 200-150-100Kč, ale jen formou doplatku k příspěvkům už zaslaným k 1.3.2009, tj. 100-100-90Kč. Všichni jsme to trochu nezvládli, důležité je nezabetonovat se na svých pozicích a nedělat z názorových oponentů škůdce šachu. I tady platí, že pokud svou koncepci neprosadím, musím se holt spokojit s tím co je.

03.03.2009 03:38 | Autor neznámý

Kdyby těch 560 stačilo v pohodě na vše, věř, že by bylo zájemců více...Já bych zase spal, až bych brečel. Tak dobrou!:-)

03.03.2009 01:48 | Autor neznámý

Bývaly doby, kdy dotace od svazu byla jen částí rozpočtu MČR a předpokládalo se, že pořadatel taky zajistí nějaké sponzory - a tím nemyslím doby dávno minulé... :-) To by mohl být zdroj např. pro ty náklady pořadatele. Ale jaké podmínky nastavil svaz letos přesně nevím, takže nekritizuji a napjatě čekám, jaké informace prosáknou ven o konečném vyúčtování... Ani spát z toho napjetí nemůžu. :-))

03.03.2009 01:25 | Autor neznámý

bumbac - Díky, dal jsem si záležet:-). Shodli jsme se mj. s Vlastou Sejkorou a jeho čerstvými zkušenostmi, že uzavírat konkurz na únorové MČR na podzim je pro pořadatele šibeniční lhůta. Když k tomu přidáme problémy s uplatňováním lednového Ela jako podkladu pro kvalifikaci na základě ratingu, je na vše zatraceně málo času. Proto bych byl k postupu STK shovívavý. Navíc snaha vysílat vše s profi firmou tu byla, jen nevycházel odhad nákladů. Čuměl jsem jako puk, když Jindra na této Konferenci ukázal rozdělení položky 560 tisíc na MČR a krom cen, startovného, ubytování a stravného tam zbylo na všechny náklady pořadatele 40 tisíc. Jak vidno, to je stěží na ten požadovaný profi on-line. Kde máte rozhodčí, pronájem sálu, komentář pro diváky, náklady na propagaci včetně výroby loga, plakátů, webu...Podle mých informací ale není naštěstí toto rozpoložkování závazné.

03.03.2009 01:17 | Autor neznámý

A členská základna ať platí, však co, peníze už jsou ze svazu určitě pryč, zpátky je nikdo nevrátí a pochybuju, že by veřejnost někdy uviděla nějaké vyúčtování. Možná na příští konferenci jedno nic neříkající souhrnné číslo, kde bude sečteno kdoví co...

03.03.2009 01:14 | Autor neznámý

Safra, to jsem se zase rozepsal:-). Ještě jsem chtěl zdůraznit děčínským kolegům, že chápu, že je štvu (NSS a ještě ten rozpočet, pro který jsem ani nehlasoval), ale stále si jich vážím za jejich práci a rád si to s nimi vyříkám. Dr. Jandovi musím ale vytknout tento způsob navážení do Davida Cipryse a jiných, narozdíl od většiny jeho příspěvků poslední doby bych se pod většinu Davidových klidně podepsal. To je ale věc názoru:-).

03.03.2009 01:14 | Autor neznámý

Bravurní reakce, Viktore. Já bych rovnou zareagoval, co má dělat nebohá STK. Je přeci logické a běžné, že nepřihlásí-li se do konkurzu nikdo, kdo by byl schopen či ochoten splnit podmínky zadavatele, tak se konkurz zruší a vyhlásí se nový, se změněnými podmínkami a termínem, aby nedostal nehoráznou výhodu ten zájemce, který jako jediný měl tu drzost přihlásit se do konkurzu a rovnou ohlásit, že jeho podmínky nedodrží. Co když se někdo jiný nepřihlásil jenom proto, že nebyl schopen zajistit 16 onlinů, a kdyby byl požadavek snížen na polovinu, dal by mnohem lepší nabídku než Děčín? V tomto případě (snížení kvality) by taky logicky měla být snížena dotace. Zase jednou pěkná švejkovina od našich funkcionářů...

03.03.2009 01:03 | Autor neznámý

Janda - Mě informace z Konference o 8 šachovnicích velmi překvapila (napsal jsem něco jako teď a tady se dozvídáme, že se pořadatel zavázal pouze k 8 šachovnicím...). Ač myslím, a v tom se zřejmě dost lišíme, převážně pozitivně, první co mě napadlo byly černé myšlenky. Bolek reagoval asi podobně, psal, že se tomu podíváme na zoubek. Stejného ražení byl i telefonát od nejmenovaného šachisty: "To snad nemyslej vážně, to zpětně zfalšovali přihlášku, aby se vyhnuli krácení dotace?" Důvod pro tyto myšlenky je nasnadě - během celého MČR nepadla o tom přes neustálou kritiku ani zmínka. Bolek psal Pavlovi Chrzovi (viz výše - "...zdá se, že nejsou plněny podmínky konkurzu..."), Pavel nepíše, že šachovnic je více než bylo slíbeno, Bolek to říká v Děčíně Vlastovi Sejkorovi i Jindrovi Papayovi, neřeknou, že slíbili jen 8. Proto ten pocit, že tehdy tato informace prostě nebyla. Stejně jako má níže Radek pocit, že se jen mstíme. Bolek se tedy tomu podíval na zoubek a v dnešním článku vysvětluje, že Děčín je z obliga, že si to nevycucal účelově z prstu, ale že to tak skutečně bylo, z čehož jsem měl upřímnou radost. Článek tedy očišťuje pořadatele, popisuje další kroky STK a nepřímo vyzývá k diskuzi, co má nebohá STK v takových případech dělat. Alespoň tak to vidím já, přesněji to může osvětlit jedině autor.
Marcela se musím zastat, pamatulu-li si dobře z webu skill boys, byl tam třeba odkaz na jeho politický blog. Zajímá se o věci veřejné, některé zkušenosti mu sice chybí, ale na jeho věk je velmi výjimečný. Já nevím, zda musím dělat seriózní novinařinu, píšu, co mě zaujme s vírou, že by to mohlo zaujmout i ostatní. Třeba sledovat Aeroflot jsem fakt nestíhal, ale zprávu o Mameďarovi, kterého navíc mnozí znají z Pardubic, jsem shledal do sekce ke kávě jako ideální.
K můstku - stejně jako Vy nevíte, kolik stojí on-line, netuším, kolik stojí můstek a pídil bych se tedy určitě jinde. Velmi jednoduše se dá ale spočítat třeba lidská práce, pochybuji, že byste mi můstek dělal celou pracovní dobu za 1 měsíc a materiál (+nájem ordinace, mzdu sestřičky atd.) bych měl grátis. Tak jako tak bych se ale v rámci úsporných opatření pídil i jinde, co se týče mého chrupu, vybíral bych ale hlavně kvalitu:-). Ke konferenci ještě budu psát, to necháme na jindy.
Že máte pocit msty jsem si všiml, důvod ale opravdu není. Chápu, že Vám příspěvky k našim článkům z MČR nevoní, pokud si ale vzpomínám, v článcích Bolek informoval převážně pozitivně, na on-line si lidé stěžovali v diskuzích a ještě jsem od Vás neslyšel, že je fakt, že měli proč. A přestože píšete, že jste radši ušetřili na on-linu, že ten narozdíl od rautu šachu nic nepřináší (s čímž souhlasím, pokud budeme vše počítat na peníze), stejně mám pocit, že kdybyste třeba místo části chleba vyvoleným předhodili davu hry, byli byste dnes mnohem spokojenější, protože pochvala by přicházela ze všech stran a nikoliv jen od těch několika málo lidí, co se do Děčína dostali osobně.
Tvrzení Jindry (a Vlasta Sejkora píše a na konferenci říkal to samé), že lidi pravda nezajímá, je trochu pravdivé. Jak se Vám Bolek celou dobu snaží vysvětlit, nikdo totiž nemá čas, každou informaci podrobovat přísné kritice a hledat a shánět všechny relevantní skutečnosti. Proto máme novináře, ti to dělají za lidi. Pokud novinář informace nenajde (což u šachovnic sahá pouze k informaci, že jich má být 16) a ti, se kterými o tom hovoří a kterých se mailem ptá, a jsou to ti nejpovolanější, mu tuto informaci nedají, tak ji prostě nemůže zveřejnit a napíše pak třeba i nepravdu. Podle mě je pak přirozenou reakcí postiženého, že na to novináře upozorní a ten zase vydá opravu. To se teď stalo, jen te reakce postiženého mi nepříjde jako přirozená. Šíření pravdy je někdy potřeba pomoct, čekání na mailu evidentně nezafungovalo.

03.03.2009 00:29 | Autor neznámý

Pane Jando, jediný, kdo si realizuje své EGO, jste Vy v diskusích na tomto serveru. Dříve měly Vaše komentáře aspoň racionální základ, poslední dobou ale trpíte tzv. slovním průjmem. Když jste takoví kamarádi, pak nechápu, proč Vám pánové Sejkora a Papay ještě nevysvětlili, jakou medvědí službu jim svými demagogiemi vykonáváte. A pokud jste si toho na konferenci nevšiml, tak rozpočet nevytvořili Ciprys se Satranským, ale odhlasovalo jej několik desítek delegátů, kteří nepochybně svědomitě vykonávali vůli těch, jež je na konferenci vyslali jako své volené zástupce. Takže jestli nás šachisty čeká pohroma, dobře nám tak, můžeme si za to všichni. Třeba se lidé v krajích konečně proberou a začnou na konference posílat takové delegáty, kteří si dokážou uvědomit hodnotu stokoruny a pochopí, že když nebudou příjmy, nemohou být ani výdaje...

03.03.2009 00:06 | Autor neznámý

Pane Jando, to "velké téma" jste z těch onlinů učinili právě vy pořadatelé svým přístupem! Nejde tady ani tak o to, zda fungovaly, ale zda uznáváte, že fungovat měly! Jak už tu psal myslím Vlad, stačilo říct něco jako "jo, je to chyba, tohle jsme podcenili, promiňte" - a mohlo se to uzavřít a diskutovat třeba o rozpočtu. Myslím, že ta debata není zástupné téma a odvádění pozornosti, vždyť MČR bylo dřív než konference! Pro vás jsou tématem peníze, v pořádku; proč neuznáváte, že jiným aktuálním tématem je medializace šachu? Zdá se mi, že pro řadu diskutujících to zásadní téma je.

02.03.2009 23:21 | Autor neznámý

Dobrý podvečer, to Janda, Papay a spol.: Věřte nevěřte, ale Boží mlýny melou pomalu ale jistě. Já jen křičím proboha melte je čas!!!! A ještě mě napadá krásné české pořekadlo. Vrána k vráně sedá rovného si hledá :-)) A to ani nemusím čist ty Vaše bláboly, pardon za ten výraz. Tímto zdravím i Severní vítr :-))

02.03.2009 23:19 | Autor neznámý

to Zdeněk Janda: To je tak smutný příběh. Hlavně to s tím závěsem -- ještě teď pláču dojetím. to Papay Jindřich: "Jinak Vám přeji lepší životaschopnost než jakou měla Lokomotiva Brno v Boby centru" -- skoro bych si myslel, že to byla uštěpačnost. Věřím však ve Vaše dobré srdce.

02.03.2009 23:18 | Autor neznámý

bolek - Mě naopak u Radka potěšilo, že nám řekl do monitoru (očí:-), co ho napadá. To může v této souvislosti napadat i ostatní, tak jsme alespoň dostali jasný signál, že bychom se k tomu měli vyjádřit.
Apač - Zapomněl jsem dodat, že jediným "šachovým" důsledkem pádu Crystalexu je teď nejistota ohledně místa konání tradičního Fejfarova bleskového memoriálu (hráván v jídelně Cx). Nešachové důsledky pro město jsou mnohem horší, ale to už také patří jinam.

02.03.2009 23:08 | Autor neznámý

No,Bolku, i já hodnotím Váš pokus jako zoufalý čin hledat „nějaká nová“ témata.Když je nic k uzoufání nového,nabídnete se takovým čtenářům,jako je např. Marcel Bednář,téma on-line přenos z MR z Děčína ,a Marcel (nezkušený zajíc) se tohoto tématu vděčně chytne.Bravo,bulvár funguje.A já naiva si myslel,že chcete s Viktorem dělat seriozní novinařinu.Takže Bolku, hluboká omluva,netušil jsem,že vám vyhovuje být na úrovni Šípu,AHA nebo Blesku.Hlavně že se diskuse „točí“,že? .Protože jsem znám,že zvedám hozené rukavice (a za to byste mi měli platit,komerce je komerce :-)) pár poznámek.Marceli – tvá naivita mlátí dveřmi.Nejenom,že si pleteš turnaj VIP s rautem (kterého se zúčastnili nejen muži,ale i ženy a podstatná část juniorů,a byl to vydařený večírek,byl přítomen třeba Viktor Novotný,David Ciprys, náš starosta,lidé z celostátního tisku apod.),ale dokonce se pasuješ na znalce,jak má vypadat naše vlajka,když visí dolů.Kdyby podobnou aféru neměl fotbalový Svaz,tak ty o něčem nemáš ani tušení,nebýt sránek JM kraje.A neříkej mi něco jiného,to bys mě opravdu naštval. 2) Viktor nabídku nazval „velmi přátelskou“.Nevím,jak by se tvářil,kdybych mu nabídl udělat můstek za velmi přátelskou cenu 41 tis.Kč,vsadil bych se,že by hledal levnějšího zubaře.A nechtěl jsem rozvíjet diskusi na Konferenci,kdy Ciprys zcela bez souvislostí na schvalování příspěvků napadal on-line přenos na MR.Vůbec jsem tu souvislost nechápal,a nemínil jí rozvíjet.Konec byl plánová na 16 hod,a díky Ciprysům a Satranským byl končen v 19 hod.Domů jsem se dostal v 00,30 hod. Ta debata kolem on-line přenosům je jen odvádění pozornosti od průseru,co se schválilo na Konferenci díky lidem jako je Viktor Novotný,Satranský a Ciprys. Papay horko těžko držel rezervu 2 milionů Kč,kdyby Sazka jeden rok neposlala žádné peníze,abychom bez problémů přežili. Kvůli neochotě delegátů poslat roční příspěvek jedné večeře,se tato rezerva začíná rozpouštět,za 2 roky hrozí,že nebude na účtě Svazu NIC. Pak se může stát,že místo malého příspěvku 200 Kč za rok,budeme muset platit třeba 600 Kč.A hlášky Cipryse,že on nebo jiný nebude platit nic,zatím co já 10 000 Kč,a za to si zablicám na Žofíně,tak to nechápu,že se tato blbost vylíhne v inteligentní hlavě.Připomíná mi to stále,jako když lidé,jako p.Ciprys slibují lidem stále „bezplatné“ zdravotnictví (zde šachové služby) 3) Naprostý souhlas Gambitem,i my jsme měli pocit,že je to msta za „ušlý kšeft“,ať se na mě novoboráci nezlobí.Viktorovi jsem to psal před 2 měsíci,jak se to bude vyvíjet,jistě uzná,že to jde přesně , jak jsem to předpověděl.Bude to znamenat narušení našich vzájemných vztahů,komu to prospívá,nechť posoudí novoborští.. Příklad- na jednu stranu,může se stát,že budete muset být třeba operování,a dostanete se pod „kudlu“ mladému lékaři,který nemá zkušenosti,a vy můžete být poškozeni na zdraví.Ale budete žalovat mladého lékaře? Proč? Jak měl získat zkušenosti,když ho p.primář k ničemu nepustil (paralela k NŠS) .Ano,získali jsme zkušenosti,pravda „za pochodu“.A úpřimně,jsem rád,že peníze padly např.na raut (a mohl přijet třeba i Marcel Bedář,pokud mu bylo líto,že o něco přišel),a ne na on-line dalších 8 šachovnic.To je k ničemu,a rozvoji šachu to nic nepřináší (tak Bolku,máte zaděláno na další 3 témata,dobré ne?) A divím se vašemu údivu,že jste to nevěděli,co jsme uvedli ,ano Jindra má pravdu,jsou lidé,co pravdu vůbec nechtějí slyšet a ona je ani nezajímá).Tolik k on-linu,ale k důležitějšímu.Došlo k destabilizaci Svazu.Chtěl bych se zeptat (možná) mlčící většiny,opravdu vám vyhovuje,jak vedou lidé,jako Ciprys a Satranský Svaz „zu grund“ ? Opravdu si neuvědomujete,co jste schválili (i s potleskem?).Pan Ciprys na „svých“ stránkách si pochvaluje,jak šetří,ale nevidí si dál,jak špičku svého nosu,a realizuje si tu své EGO,to opravdu nevidíte ?.Já pamatuji časy p.Dobrovolského,a p.Ciprys mu zdatně sekunduje.I on má rád,když manipuluje davy.Poslední dobou mě zaujaly 2 příhody:a) když na MR v Děčíně Marek Vokáč mi řekl,že Svaz má vysoké „provozní“ výdaje,a že si je nemůže dovolit (doufám,že to interpretuji správně).Řekl jsem „Marku fajn,ale kdo bude dělat práci za ty,co odejdou“ on mi řekl : „nikdo“ .Tak to mi hlava opravdu nebere. 2) skončila Konference, Papay rozčileně běhal kolem.Čekal jsem na Sejkoru,až se navečeří,a pozoroval „cvrkot“ kolem.Všiml jsem si,že Ciprys se vypravil za Papayem,aby se dostal na podium,bylo nutné překonat závěs.P.Ciprys závěs rozhrnul,chvíli váhal,ale na podium za Papayem se nevypravil,Shrnul závěs zase dolů,a odešel (i Jindra to zaregistroval). Pokud se David Ciprys Jindrovi styděl pohlédnou do očí,pak bylo vše v pořádku.Já bych p.Ciprysovi též nepodal ruku.Ani neměl odvahu Jindrovi za 10 leté služby za cca 20 Kč / za 1 hodinu poděkovat. Zdůrazňuji,že pro 2.variantu návrhu rozpočtu (s tím byl Jindra ještě ochoten pracovat) hlasovalo 13 lidí z cca 55 (už si to přesně nepamatuji),z toho 3 ústečtí delegáti. Najednou se o Jindru začala zajímat ČT4 Sport,já bych tam klidně vystoupil,a oznámil bych i nešachové veřejnosti,že je tu a existuje šachové komunita,co je ochotna se hádat 10 hod. o částku za rok ,která se rovná 2 krabičkám lepších cigaret.Myslím,že by si v TV mysleli,že si děláme srandu.Takže jistě chápete můj nejhlubší despekt k některým "šachistům".

02.03.2009 23:05 | Autor neznámý

Sklárny mezi našimi sponzory nejsou, ty už mají dost dlouho jiné starosti. Krize se nás zatím nedotýká, ale stačí, že se o ní všude kolem mluví. Škrtají se rozpočty na marketing - je problém sehnat nové (další) partnery. Klub je tedy dostatečně zajištěn, rizika tu ale jsou a na ty je třeba se připravit. Proto bych se do budoucna chtěl snažit, aby se ze serveru nějaké prostředky vracely, čemuž jsme doposud velkou pozornost nevěnovali. Kdyby se něco stalo, tak hráči mají podepsané smlouvy, čtenáři nikoliv, proto by byl server postižen jako jeden z prvních. Nemalujme ale čerta na zeď, situace je relativně dobrá a tato diskuze má být o něčem jiném...

02.03.2009 22:59 | Autor neznámý

Gambit: koukám výstižná přezdívka, nejdříve bětneš pěcha a pak chceš materiál i s úrokem zpátky. Tak jen ještě zpětně k tvým reakcím. Kdo si to pozorně přečte, tak zmiňovanou větu pochopí (napsat by se dala samozřejmě deseti způsoby). Dále bych to ze strany Děčínských nenazýval "žádostí o pomoc". Vím, že se patrně jedná jen o neúmyslné použití tohoto slova, ale může to být dosti zavádějící. Myslím si totiž, že když někdo mě nebo nss.cz požádal o pomoc, nikdy jsme se neotočili zády (vědomě). Řekl bych, že si to bude pamatovat i Radek Bayer, když se onehdá střílelo z "Teplické Aurory" týden před vyplutím. Ale nechci navozovat další poznámky, jen mě Radku tvůj příspěvek trochu zamrzel, myslel jsem, že jsi mě osobních setkáních trochu poznal.
Vrátím se ale zpět. Zde se jednalo čístě o nabídku a poptávku. Výše naší nabídky a vůbec nabídka samotná se dle mého netýká tohoto tématu. Přenášet MČR naše povinnost (závazek) nebyla. Článkem jsme chtěli odkrýt, kdo pochybil ohledně špatného počtu on-line šachovnic a výběru obsluhy (mluvím o výběru, né o obsluze!). To se myslím podařilo, kdo zatím nepochopil, rád mu to sdělím v dalším příspěvku na požádání.

02.03.2009 22:38 | Autor neznámý

Jsem si zrovna říkal, jak asi 1.Novoborský zasáhne ekonomická krize. Mohl by to být dost sešup. Teda nejsem si jistý, jestli sponzoři jsou zrovna skláři, i když něco se sklem asi dělají;-)

02.03.2009 22:22 | Autor neznámý

pogous - Člověče, ani jsem netušil, že jsme až tak levný:-). Já jsem byl pak v průběhu rád, že nejsem zavázán být v Děčíně, epidemie skolila manželku včetně všech 3 dětí, tak jsem bral dovču, abych se o ně mohl postarat. Nevím, jak bych to řešil, kdybychom to podepsali.

02.03.2009 21:35 | Autor neznámý

Profesionalně dělaný on-line po dobu 11 dnů na 16 šachovnicích za 41.000 Kč je "za hubičku". Jaká je komerční cena můžete zjistit, pokud tuto službu poptáte například u společnosti ProMoPro, která zajišťuje profesionální audio a video přenosu pro nejrůznější konference. Odhadem to bude trojnásobek Bolkovy nabídky. Proč byla nabídka NSS "za hubičku"? Zřejmě proto, že na tom Bolek nechtěl rejžovat, chtěl být jako správný šachový fanda naživo při MČR a chtěl nabídnout dobrý přenos pro uživatele nss.cz. Jinak by totiž sotva mohl nabídnout tu službu pouze za cenu mzdových nákladů (2 osoby na 11 dnů za celkový superhrubý příjem 41.000 Kc, z čehož po odvedení daně, zdravotního a sociálního pojištění a po odečtění nákladů na dopravu (cestovné) bude zbývat méně než je průměrná měsíční mzda. Normálně by měl Bolek účtovat ještě pronájem techniky. Vezmu-li Viktorovo spíše nízké ocenění pořizovacích nákladů na digitální šachovnice, notebooky, monitory, software, spojovací kabely atd. ve výši 200.000 Kč, tak půjčovné na 11 dnů by standardně dělalo minimálně 60.000 Kč. Kamarád si například nyní chce půjčit na měsíc profesionální digitální kameru, jejíž prodejní cena je těsně pod 200.000 Kč, a cena za pronájem na 30 dnů je 120.000 Kč.

02.03.2009 21:20 | Autor neznámý

Radek - Především díky za odvahu se podepsat:-). Není tomu ale tak, je to jak píše Vlad - řekli jsme si cenu, ta nebyla akceptována. Tak jsme prostě strávili MČR normálně v kanclu, dělali si jiné věci a na MČR vyrazili jen párkrát na reportáž. Jak píšu níže, neživí nás on-liny, byli jsme v podstatě pod cenou, takže "uniklého kšeftu" určitě nelitujeme. Naopak jsem si při té místní masáži pořadatelů říkal, zda jim ty ušetřené peníze stály za to, že jim příspěvky na našem serveru zkazily veškerou radost z pořádání jinak skvěle zvládnuté akce.

02.03.2009 21:01 | Autor neznámý

Souhlasím s Gambitem. Všechny poslední "výstřely z Aurory" připomínají odvetu za to, že NSS nedostal kšeft na MČR.

02.03.2009 21:00 | Autor neznámý

Dovolil bych si poznamenat něco k těm ziskům. Jsme tam, kde jsme, díky sponzorům. Získané prostředky si necpeme do kapes, ale děláme za ně šachy. V extralize pomáháme k živobytí několika profesionálům, včetně reprezentantů, pro diváky se snažíme vytvářet příjemné prostředí, on-line. Někteří to nazývají přeplácením hráčů, já to beru jako ocenění jejich schopností a obětování se šachům. Jako sro máme i zaměstnance a dohody o provedení práce - hlavně na tento server. Někteří ho nazývají komerčním, protože má profesionální zázemí. Já stav, kdy na straně výdajů bude šesticiferné číslo a na straně příjmů čtyřmístné jako komerční nevidím. Jen prostě místo toho, abychom vydrtili Extraligu s hvězdnou sestavou cizinců, utrácíme prostředky od sponzorů doma ve prospěch našich hráčů a ve prospěch šachové obce jako takové - tím myslím tento server. Tolik tedy k naší ziskuchtivosti. Vzhledem k finanční krizi cítím ovšem jako jednatel sro, že tento stav nemusí být zdaleka věčný, to ani nejde. Chtěl bych proto v dohledné době zlepšit především příjmy tohoto serveru, abychom mohli udržet či zvyšovat jeho kvalitu. Kdo má chuť pomoci financování serveru např. umístěním reklamy, je samozřejmě vítán.
Gambit označuje naší nabídku na on-line za nehoráznou. Já si to nemyslím. 22 pracovních dní (2x11) - to je prakticky 1 pracovní měsíc zaměstnance. Za cca. 41 tisíc jsme spolu s povinnými odvody pod úrovní platů zaměstnanců ŠSČR. My k tomu ale přihodili ještě každodenní dojíždění a pronájem materiálu za cca. 200.000,- Kč (10 šachovnic, 2 notebooky,software atd). Dále je třeba uvést, že tu také existuje nějaká konkurence a pokud bychom to dělali za hubičku z peněz našich sponzorů, bylo by to velmi nefér. Ještě zhruba 5 tisíc by šlo ušetřit bezplatným zapůjčením šachovnic od ŠSČR, ale je potřeba si uvědomit, že on-line není levná služba. Cena to byla tedy podle mě velmi přívětivá, jen je potřeba si toto vše uvědomit.

02.03.2009 20:46 | Autor neznámý

Vyhnu se polemice nad tim, jestli je 41 tisic nehorazna nebo realna nabidka. Ale zajimalo by me, jestli se poradatel take zeptal nekoho jineho, kdyz mu nabidka nss prisla i pres vysoke dotace na akci "nehorazna". Jestli ono to nebude jako s tim zpravodajstvim: p. Sejkora na konferenci preci jasne rekl, ze daval kazdy den zpravu do CTK. Tak co bychom jeste chteli?? On se na to prece nevykaslal, on se snazil, ma alibi. A ze vysledek snazeni byl zalostny? Vysvetli p. Papay: na divaky kasleme, nam slo o spokojenost ucastniku. Jenze panove "poradatele", ten turnaj si neplatili ucastnici, ten turnaj jsme stedre dotovali my, hraci z cele republiky! A byvaly hospodar svazu by to mel vedet nejlip, asi mu to ale nejak nedoslo...

02.03.2009 20:39 | Autor neznámý

de fakto sponzorovat :)??? Nechci se tu nikoho zastávat. V Děčíně nastala spousta chyb při přenosu jen z 8 šachovnic, ale nabídnout 16 desek za 61 000 (41 000) je poměrně lukrativní job pro někoho:), když se jedna pohybuje zhruba na 10 000 Kč.

02.03.2009 20:08 | Autor neznámý

Proč by měli Novoborští de fakto sponzorovat někoho, kdo na to dostal tučnou dotaci?

02.03.2009 19:29 | Autor neznámý

Nikde jsem nepsal, že za to může nss. Já si jejich práce pro šachy vážím a dovedu si představit, co to stojí usilí a odříkání denodenně psát aktuální články a spravovat server. Ale vzhledem k uvedenému článku mi přišlo fér zveřejnit i tuto skutečnost.

02.03.2009 19:19 | Autor neznámý

Gambit: Přesně tohle jsem čekal. Nakonec za to může NSS :)). Je neuvěřitelné co sem někteří dokážou napsat za nehoráznosti. NSS dal nabídku a pořadatel ji nepřijal. Nic víc a nic míň. Osočovat NSS je totální lumpárna.

02.03.2009 19:13 | Autor neznámý

to Gambit: Marcel Bednář se alespoň nemusí zbaběle skrývat za svoji přezdívku.

02.03.2009 19:06 | Autor neznámý

Všiml jsem si, že Marcel Bednář je velice aktivním přispěvovatelem v diskuzích, kde se něco kritizuje a haní, především svaz. Bohužel často do jádra věci pořádně nevidí a nezná fakta. Tím zbytečně mystifikuje šachovou veřejnost. Není pravda, že se situace s elektronickými šachovnicemi neřešila. Řešila se. Jak jsem se již zmínil níže, byl osloven s žádostí o pomoc Novoborský ŠK. Ten si však nadiktoval nehorázné a zcela nepřijatelné podmínky, tudíž z toho sešlo. Tím ukázal, a nyní bych si naopak dovolil použít Marcelovu větu, že chce pouze a jenom generovat zisk a nemá zájem přiblížit šachovým fanouškům na internetu kvalitní online přenos ze všech šachovnic. Tudíž mi přijde od představitelů nss celkem nefér moralizovat tady v článcích nad tím, že se nepřenášely všechny partie. Na závěr bych ještě připomenul skutečnost, že svaz pořadatelům poskytl všechny své elektronické šachovnice, co měl k dispozici. Zdarma.

02.03.2009 18:29 | Autor neznámý

to Jindra: Vrcholový sport se hraje pro diváky, ale schopný organizátor dokáže uspokojit hráče příjemným prostředím, dobrou atmosférou, slušnými finančními podmínkami atd. stejně jako i nabídnout divákům kvalitní, profesionálně zajištěný on-line přenos (bez kardinálních chyb, jako je např. přehození jmen, šachovnic, výsledků a tahů), výsledkový servis a prezentaci v médiích. Takové chyby se mohou stát na přeboru xx. třídy, ale na tak vrcholné akci, jakou bezesporu MČR je, se to stát nesmí. K čemu je mi on-line přenos, když nevím, kdo na jaké šachovnici sedí, jestli má správně barvy, jestli je to, co zahrál geniální oběť, nebo další chyba on-linu a v neposlední řadě jak souboj dopadl? Protože nemohu posoudit, jak bylo vše zajištěno pro hráče, budu věřit, že dobře. Jako divák jsem ale z celého mistrovství silně znechucen a asi po čtvrtém kole jsem mistrovství přestal sledovat. Prostě a jednoduše: pokud budeme stále vybírat mezi uspokojením diváků a uspokojením hráčů, kobyla (šachové hnutí) vždy bude kulhat na jednu nohu, buď na pravou, nebo na levou. Další věcí je selhání STK. Nejdříve nastaví podmínky konkurzu, přihlásí se jeden zájemce, který si nadiktuje podmínky, které následně STK akceptuje. Kocourkov. Je klidně možné, že někteří potenciální zájemci se ke kandidatuře nerozhodli, protože věděli, že nemohou splnit předem dané podmínky. Když tedy přišel Děčín s tím, že nezajistí dostatek on-line šachovnic, proč se ta situace nějak neřešila? Nevěřím tomu, že se nešlo dohodnout se svazem o propůjčení dalších šachovnic za symbolickou částku nebo se dalo jednat i s jinými zprostředkovateli on-linů, kteří nechtějí pouze a jenom generovat zisk, ale i nějak přispět k rozvoji šachu.

02.03.2009 18:05 | Autor neznámý

Já p. Sejkoru neznám, ale svými výroky mě utvrdil, že nemá v čele svazu co dělat. (A stejně tak p. Janda.) No co, ještě že máme NSS, Pr. šachovou společnost, Czechtour a plno jinejch "neoficiálních" akcí. Svaz a MČR mi můžou bejt ukradený.

02.03.2009 18:00 | Autor neznámý

No, možná že bysme ještě měli děkovat za to že vůbec byla podaná aspoň nějaká přihláška. V tomhle světle mi teď přijde otázka sankcí za přenos zbytečná, viz Gambitův 1. příspěvek. Svaz se holt nachází v totálním rozpoložení, za každou kritikou se hledají nepřátelé (v čele s NSS). Je něco schnilého ve státě dánském.

02.03.2009 17:58 | Autor neznámý

P.S. "Ani o deset dní déle" = gramaticky správně "Ani o deset dní později" ;-)

02.03.2009 17:44 | Autor neznámý

Jaroslav Šmíd: Co jsem psal o ligách? Nevím co teď máte na mysli. Ale asi to není v této diskuzi důležité :)

02.03.2009 17:39 | Autor neznámý

Dovolím si poopravit Bolka o vyvěšených ligách. Do dnešního dne tzn. 8 dní po kole nejsou ještě partie II.ligy D. Ano i o té anonymitě jak psal Jindra jsou šachy. Podivejte se, kdo se jak podepisuje na diskusních serverech ať už tady, či u konkurence. Celými jmény to jsou jen funkcionáři. Největší radilové a kritikové se "schovávají" pod neidentifikovatelnými přezdívakmi ... Zajímavý nápad za on-line z MČR platit třeba jen symbolických 10,- Kč za kolo ... alespon by se zaplatil človíček co u toho sedí.

02.03.2009 17:35 | Autor neznámý

2Papay - slušný způsob jak se bránit jakékoli kritice, agresivně jít těch druhých. To je vytříbená reakce :D Za sledování MČR online jsem neplatil nic (cenu internetového provozu opravdu netřeba zmiňovat, ačkoli si to platím sám), ovšem příspěvky v oddílu i daně platím spořádaně. Mám v takovém případě právo se ptát, proč nebylo 16 šachovnic online, nebo nemám? Hlavní otázka zde řešená je tato, pakliže to nechápete: proč nikdo dopředu neřekl všem, že takto byla uzavřena smlouva a nedá se svítit? o tom, že ten nešťastník, co online organizoval na místě často příliš nestíhal, se také nesmí mluvit? nebo na všechno existuje univerzální odpověď: nikdo, kdo by to uměl líp, to dělat nechtěl!

02.03.2009 17:24 | Autor neznámý

P.S. k Papay : stačilo jen v průběhu šampionátu napsat: "Omlouváme se, on-line neumíne" . Místo toho se tu objevovali různá absurdní zdůvodnění a napadání protestujících divaků. Ještě vás prosím, nepište žádné ekonomické "zdůvodňovačky". Jsem ekonom a dost mně vadí, že se snažíte ze čtenářů, kteří mají jiné povolání dělat hlupáky.

02.03.2009 17:19 | Autor neznámý

Poněkud mi situace okolo onlinu z MČR připomíná mého bývalého zubaře. Léčil mi zub, musel jej vytrhnout, nu a pak jsem se dozvěděl, že kdybych si připlatil, léčil by zub jinak a zachránil by jej. Doufám, že ten 14 letý chlapec, který zajišťoval přenos není smutný ze zdejší diskuse, byl dobrý a doufám, že nejen díky tomu, že se ušetřilo jsme vůbec nějaký přenos vidět mohli. Máme podmínky pro pořádání MČR? Máme. Splnil pořadatel zadání? Nesplnil, požádal o výjimku. dostal výjimku? dozvíme se příště.

02.03.2009 17:07 | Autor neznámý

re Papay: Další demagogie k on-line. Jakou souvislost má on-line pro diváky z celé republiky a podřizování hráčů divákům? To už je fakt moc! On-line nefungoval, proto se na stránkách NSS bouřili diváci a čtenáři. Pochopte už konečně, že se chtěli na MČR dívat. Zajímalo je to, vite?!

02.03.2009 17:02 | Autor neznámý

gamgit: asi se někdy vyjadřuji špatně, ale věta má vyznít tak, že chyba patrně padá na STK.
Nabídka on-line: první varinata na 16 šachovnic - materiál, obsluha (dva lidé): 61.000 - slevy = 56.000 - sleva za on-line běžící na nss.cz 15.000 = 41.000. Druhá nabídka byla udělána po čase, na požádání na 10 šachovnic: 31.000,-. Nikoho jsem neodpálkoval.

02.03.2009 17:02 | Autor neznámý

:-) a mě by hrozně zajímalo, kolik dali do toho peněz, aby mohli něco sledovat virtuálně :-) - většinou nic a věří, že to za ně reklama zaplatí - jejich jediným nákladem je připojení k internetu ( i když u některých ani to, neboť využívají internet ve své práci). Řada z nich se neumí ani podepsat svým jménem protože si vybíjejí svou zášť či nějakou nedokonalost :-) - kolik mě stojí přenos z Linares??? Kolik jsem zaplatil tomu co partie odtamtud vysílá - nic... K čemu je mu tam ta reklama - protože náklady zaplatí. Jestli-že nemám potenciálního sponzora, kterého přesvědčím, že českou reklamu přečtou po celém světě, tak asi těžko budu platit všechny náklady spojené s pořádáním turnaje... A proto se musím podívat na jednu věc... Buď budou soutěže postupové a pak si vše zaplatí šachisté sami nebo z toho bude výstavní turnaj, ale pořadatel si bude vybírat.Protože atraktivnost určuje ten kdo platí.. Adijé...Přeji příjemný večer....

02.03.2009 16:52 | Autor neznámý

A k té podstatě turnaje... Spokojenost hráčů by měla být již snad samozřejmostí- a myslím si, že ani na tu to neuhrajete- stačilo mi přečíst si hodnocení vítěze Pavla Šimáčka a negativní stránky převýšili ty "pozitivní :-)". V dnešní době je samozřejmě také nutností počítat s těmi vašimi velmi vlezlými "virtuálními diváky", kteří si dokonce dovolují hodnotit kvalitu vysílání určeného jim?!

02.03.2009 16:51 | Autor neznámý

:-) no a jsme u toho - je důležitější spokojenost hráčů nebo on-line přenos - a tak dál můžeme pokračovat. Když chci někomu říkat, že má dělat něco pořádného, tak taky má sám dělat něco pořádného. Buď to tam vyřadit a dát jen odkaz nebo to tam plně dávat celé a ne jen kousek. Jestli chci být výstavní a ne jen server servilních "keců", tak taky mám mít na stránkách nějakou kulturu - když ji nemám dokazuji jen to, že jsem "rypák" a hledám jen témata, jako byly na aeroflotu... Já opravdu nejsem názoru, že tam má být vše, ale že to má mít nějakou kulturu, když ji vytýkám ostatním :-D.

02.03.2009 16:45 | Autor neznámý

Že tam nejsou KP, ale jen ligy už bolek vysvětlil v jiné diskuzi- pokud jste toho názoru, že je KP důležitější než 2.liga(z hlediska, že KP hrajete celý život), pak to není příliš objektivní pohled.

02.03.2009 16:42 | Autor neznámý

bolek: No dobře, následně je to tam víceméně vysvětleno, ale tu větu bych napsal jinak. Prosím ještě o vyjádření k té děčínské nabídce na online přenos. Díky.

02.03.2009 16:34 | Autor neznámý

Ahoj Bolku. Že by nebylo do čeho rýt? Co je podstatou turnaje? Aby hráči byli spokojeni nebo se podřizovali virtuálním divákům? Mě by třeba zajímalo, proč na Vašich webovách v sekci soutěží nejsou další kola KP, když ligy jsou tam kompletně... Vypadá to, že se nudíš při on-linu z Linares... Jinak Vám přeji lepší životaschopnost než jakou měla Lokomotiva Brno v Boby centru...

02.03.2009 16:24 | Autor neznámý

gambit: proč nedočteš tu větu celou?

02.03.2009 16:19 | Autor neznámý

Sankce za nedodržení konkurzu že by měly být automatickou reakcí? To je snad vtip. Když pořadatel nabídne minimálně 8 šachovnic online a STK jeho nabídku schválí (co má také jiného dělat, když to nikdo pořádat nechce), tak o žádných sankcích nemůže být řeč ani náhodou. Pokud vím, tak pořadatelé se snažili zajistit jak všech 16 šachovnic, tak zkušenou obsluhu. Oslovili dokonce i Novoborský ŠK, ten je však odpálkoval s přemrštěným požadavkem ve výši 56 tisíc! (poslední větu mám jen z doslechu, tudíž se omlouvám, pokud není založena na pravdě, nicméně budu rád, pokud se k tomu bolek vyjádří).