Známe sestupující?

21.02.2012 08:27 | Druholigový souhrn – skupiny A-C

Skupina C: Minulé kolo určilo, že o postupujícím ze skupiny C s největší pravděpodobností rozhodne skóre. Z tohoto hlediska tak jistě musí být s víkendem spokojenější Jičín “B“, který takřka v optimální sestavě (chyběl po...

Skupina C: Minulé kolo určilo, že o postupujícím ze skupiny C s největší pravděpodobností rozhodne skóre. Z tohoto hlediska tak jistě musí být s víkendem spokojenější Jičín “B“, který takřka v optimální sestavě (chyběl pouze GM Lechtýnský) porazil 5,5:2,5 nevyzpytatelné Hořice. Nikterak ani nevadilo, že dosavadní tahoun GM Vološin (dosud 6/7) překvapivě prohrál s mladým Šrejberem.

Pořadí po 8. kole (upraveno z databáze ŠSČR)

Úspěšnou šňůru 4 výher a jedné remízy mělo za sebou družstvo Říčan a následující dvojzápas s Kobylisy a Jičínem měl ukázat, zda jsou reálné medailové ambice. Jeho první dějství sice pro Říčany skončilo nezdarem, nicméně výsledek 3:5 má alespoň dopad na čelo tabulky, protože Jičín si tímto k předchozímu bodovému náskoku na skóre přidal další půlku. Říčany tím pádem opustily třetí místo, na které si jistě brousil zuby Turnov “B“. Ten se již cestou na zápas přesvědčil o tom, že se vyplatí číst ligové zpravodaje – Kutná Hora totiž změnila hrací místnost, naštěstí pro hosty domácí sportovně přibližně čtvrthodinové zpoždění prominuli. Samotný zápas pak probíhal vcelku jednoznačně – porážka mohla být ještě výraznější, ale na 4. a 5. šachovnici turnovští lehkovážně přepustili soupeřům iniciativu a partii již ukočírovat nedokázali. Posunout se na medailové místo letos asi Turnovu není souzené – výhra sice znamenala přeskočení Říčan, jenže proti Turnovu “C“ si mocně nabral skóre Vyšehrad “B“ (7,5:0,5) a právě o pomocné hodnocení se vyšvihl na třetí příčku. K Turnovu “C“ je druhým takřka jistým sestupujícím Desko Liberec, které při problémech se sestavou dorazilo na zápas s Pankrácí “B“ pouze v sedmi, paradoxně však v tomto zápase bodovalo. Při tříbodovém systému ale již třetí zápasové remíza znamená i nadále předposlední místo a ztrátu na záchranu 6 bodů. Jen o málo menší ztrátu má Sokol Kolín, který jindy končí v bezpečném středu tabulky. Na povedený start však letos navázal již pátou prohrou v řadě (přičemž tři z nich byly nejtěsnějším poměrem 3,5:4,5) a po prohře 3:5 ve Vlašimi je jeho situace již více než kritická. Navíc vzhledem k tomu, že největší záchranářské konkurenty (Kutnou Horu a Pankrác “B“) čeká ještě velmi odevzdaný Turnov “C“, je o sestupující trojici prakticky rozhodnuto.

Skupina A – 8. kolo (Zdeněk Vybíral)

Pořadí po 8. kole (upraveno z databáze ŠSČR)

Hlavní událostí 8. kola na jihozápadě se stalo zaváhání Českých Budějovic v Klatovech. Vedoucí tým doplatil na špatnou formu náhradníků na posledních dvou šachovnicích, právě těch, kteří se tolik vyznamenali v kole předešlém. Protože se nepodařilo vzniklou ztrátu zcela zahladit ani na prvních čtyřech deskách, zrodila se zápasová remíza, která bohužel Klatovům až tolik nepomůže. Zato Budějovice si postupové snahy hodně ztížily a budou muset proti Líním v příštím kole bodovat. Štěstí, které chybělo jednomu favoritovi, zřejmě stojí při druhém. Líně si dovolily proti Domažlicím opět postavit výrazně prořídlou soupisku. Podobně Plzeňáci z Líní riskovali již minulé kolo, ale opět vyvázli bez následků. Hosté z Domažlic již záchranářské práce zřejmě vzdali, jak napovídá i jejich soupiska. Přesto chybělo jen málo, aby původní rozdíl mezi oběma celky na průběžném 1. a 2. místě zůstal zachován. Uzdravená Plzeň č. 1 si vychutnala Krumlov, který si dovolil přijet do plzeňské sokolovny jen se sedmi hráčích. Pokud budou chtít krumlovští hrát 2. ligu i příští rok, budou muset bezpodmínečně v příštím kole porazit Klatovy. Mimochodem o sestupujících budou do velké míry spolurozhodovat právě zápasy Líní, které mají hrát ještě s Krumlovem i s Klatovy.
Nad promarněnými šancemi pláčou i Táboráci, kterým výhra v Písku protekla doslova mezi prsty (zejména díky pro hosty nešťastnému závěru partie Roj – Mészáros). Jinak ale oběma týmům celkem o nic nejde. Tábor pravděpodobně stráví zbytek letošní sezóny čestným soubojem s pražskou Duklou o pomyslnou bramborovou medaili, zatímco Písek s Letnou nikým neohrožováni (z obou stran) vládnou středu tabulky. Plzeň Letná to ostatně prokázala i stejným zápasovým výsledkem právě s Duklou. V klubovně Letné sice tekla krev (šest rezultativních partií), ale lepší formu vykázala Dukla, která podle Ela téměř na každé šachovnici něco ztrácela. Jestliže se před utkáním za favorita mohla spíš považovat Letná, opět se ukázala stará zkušenost, že vyšší koeficient bodové zisky sám o sobě nezaručuje.
Žižkovská Viktorka v zápase pravdy prokázala konečně svou herní sílu a celkem bezpečně získala povinné body s Jindřichovým Hradcem. Pro Hradec znamená prohra na Žižkově zřejmě definitivní sestupový rozsudek. Ani teoreticky možná vítězství ve zbývajících kolech (proti Plzni Letné, Táboru a Písku) nejspíš na udržení stačit nebudou vzhledem k tomu, že přímé konkurenty Hradec už obehrál dříve, takže ti mohou bodovat také. Naopak Žižkováci udělali rozhodný krok k zachování druholigové příslušnosti. Čekají je totiž ještě Domažlice a Krumlov, takže udržení mají nyní zcela ve vlastních rukou. Podle všeho už příští 9. kolo slibuje alespoň částečné rozřešení napínavé zápletky na obou koncích tabulky „jihozápadní“ A skupiny.

Skupina B – 8. kolo Bude se sestupovat na 13 či 15 bodů?

Pořadí po 8. kole (upraveno z databáze ŠSČR)

Sestupová zápletka jen tak brzy nebude vyřešena. Velmi záleží na Novoborském C, zda se vzchopí. Při předpokládaném každoročním finiši tohoto týmu a dobrému rozlosování Marty Most je možné, že oba týmy dosáhnou 13-16 bodů (ikdyž se spolu příště utkají) a pokud zbývající 12 bodoví ještě tři body za poslední 3 kola „uplácají“, skutečně 3 od konce bude padat s hodně body. Přitom není možné úplně odepisovat Neratovice, i ony budou „kousat“, pětičlennou delegaci na půdě favorita skupiny berme spíše jako dovolenou hráčům a nadechnutí před finišem, než jako konečnou rezignaci.

O postup již bojují jen dva týmy. Teplického utíkajícího „zajíce“ již stíhají jen „lišáci“ z Vršovic (ostatní odpadli a mají jiné starosti) a vše si nejspíš vyříkají v posledním kole na půdě Teplic, což by mohla být taková zlatá tečka za touto soutěží.

A jak to vše v neděli probíhalo? Sokolov již smířen s osudem podlehl K.Varům, které získaly důležitý 13 bod za výhru 6:2. SK Děčín po minulém zisku 14. bodu slavil záchranu (může příště slavit ji podruhé), nyní dal doma všechny tři body za nejtěsnější výhru Kladnu, které je tím na 13 bodech. V záchranářských bojích úspěšných týmů podzimu přivítalo Ústí po třech prohrách Márty Most (pro změnu dokonce 5 proher v řadě). Hostům stále bez litoměřických opor nedali domácí šanci a deklasovali je 6,5:1,5 čímž jsou na 12.bod. Novoborský C si výrazně zkomplikoval situaci, když si nechal všechny tři body odvézt od Kralupských, kteří se tak další výhrou prodrali již na 12 bodů.

V boji o čelo Tepličtí byli na pokraji prohry v Mostě s Chess (domácí bez 2. a 3. hráče), přesto nakonec 3 body mají, vezou vydřenou výhru 5:3.

V utkání Vršovic a Neratovic se nemělo nic stát, hosté v pěti – 6,5:1,5. A když má proběhnout hladce, zasáhne rozhodčí (to zde v nadsázce, komise samozřejmě nic řešit nebude). Aktivně chtěl referovat na nss, pak stačil nejapný dotaz, odpověď, a dva dny se na nss řešilo, jak to bylo, pak jak to bylo myšleno, následovalo kdo to myslel správně a špatně a nakonec diskuse proč se to vlastně řeší. Mistr, jehož jméno bylo skloňováno, za to vůbec nemohl, tak prosím vás se již neptejte mistra ani Neratovic proč tedy nenastoupil (a v mrazu nelízejte led ze zábradlí :)).

Skupiny D a E

Se souhrny ze zbylých skupin Vás odkážeme na stránky Jihomoravského šachového svazu, kde si David Ciprys dal tu práci a připravil pro čtenáři souhrn skupin D a E, nebo na stránky jednotlivých oddílů. Formou příspěvku je Vám samozřejmě k dispozici i diskuze k tomuto článku, kde uvádějte odkazy na vaše stránky či přímo reportáže ze zápasů.

Odkazy

databáze ŠSČR – skupina A
databáze ŠSČR – skupina B
databáze ŠSČR – skupina C
66x 1585x
Fotogalerie
Komentáře (66) Aktualizovat
28.02.2012 18:57 | Autor neznámý

Občas se těším z dobrodinní, které poskytuje Zákon o svobodném přístupu k inforrmacím. Po vyslechnutí některých ženských monologů a po četbě této diskuse si myslím, že bych měl mít ústavou zaručené právo některé informace nedostat.

28.02.2012 17:19 | Autor neznámý

 Co se týče těch francouzů hrdých na svůj jazyk, v cyklu dokumentů o leteckých neštěstích byl jeden díl o masakru na letišti, který se mohl stát jen ve Francii, protože Francouzi na rozdíl od ostatních států při řízení leteckého provozu na mezinárodních letištích nekomunikují s piloty jen v angličtině, jako všude jinde, ale i ve francouzštině.  Řídící věž omylem poslala 2 letadla na stejnou dráhu. Zahraniční pilot sice slyšel ve vysílačce, že na dráhu, přes kterou přejíždí, posílají startovat jiné letadlo, ale bylo mu to prd platný, protože to slyšel francouzsky.

 

To je sice extrémní příklad, ale vždy je třeba brát v úvahu praktickou stránku komunikace, i když zrovna nejde o život. Ne všechno, co potřebujeme říct, umíme snadno popsat v češtině.

28.02.2012 15:31 | Autor neznámý

Oprava: Světovosti si prorazily.

28.02.2012 15:29 | Autor neznámý

Re Pavel Háse: Po třicetileté válce byla Evropa tak zplundrovaná a vysílená, že už nutně potřebovala zotavení. 

NoELO: Zdravím do grejt end vandrful sity perdubajz.  Buďte klidný, tyhle světovosti si  prorazili cestu už i do malých měst.

28.02.2012 14:13 | Autor neznámý

re Pavel Háse - Pavle, vydrží, to mohu garantovat . Možná je to tím,že člověk po 60tce se chce šachem opravdu už jen bavit  .

28.02.2012 07:30 | Autor neznámý

Myslím,že řada slov,která se v češtině používá  je z němčiny a kupodivu asi i z romštiny často jsem slyšel mladé lidi bílé rasy,nedávno  hovořit místo vole,vole používaly slovo  more,more. vaclav.vladyka@email.cz sms 602835127 vaclav vladyka varnsdorf

28.02.2012 03:38 | Autor neznámý

 ad konference svazu - postřehy jednoho delegáta :  http://khss.chess.cz/?p=1276 

28.02.2012 03:30 | Autor neznámý

 ad noELO: To máte pravdu, teď jste mě dostal.  Přiznám se, že jsem měl na mysli hlavně psaní "i" a "y". Jinak ten Váš zmíněný příklad od vás z Pardubic by se mně rovněž nelíbil.  

28.02.2012 00:36 | Autor neznámý

Já bych za podobný přístup francouzské a německé "šovinisty" pochválil - mám někdy pocit, že v celém Německu a Francii dohromady není tolik zbytečných stupidních nápisů v angličtině jako v průměrném českém krajském městě (a to se ještě, se skřípěním zubů snesitelné, obchodní centrum u nás Pardubicích - Afipalace - nevím, co to znamená, ale budiž, mělo jmenovat The Mall of Pardubice - zřejmě s výslovností perdubajz.

ad capjar: promiňte, v tuto denní dobu mám sklony k sarkasmu, takže, pokud tím jazykem, u kterého vadí gramatické chyby, míníte češtinu, začněte u dativu a lokálu zájmena "já" - ať se nám to líbí nebo ne, zatím v psané podobě je přípustný jen tvar "mně" nebo "mi".

27.02.2012 23:02 | Autor neznámý

Smíření je fajn, hlavně, aby jim to vydrželo .

27.02.2012 20:33 | Autor neznámý

Zajímavá debata na jazykové téma. Mě ostatně některá přejatá slova do češtiny také nevadí, ostatně kolik se jich už přejalo v minulosti např. z němčiny, ale co mě trochu vadí, když někdo ten jazyk neovláda gramaticky. 

Ale jinak souhlasím s tím, že je velmi chvályhodné, že místní diskutéři, pánové MUDr. Zdeněk Janda a Jiří Průdek se tady na diskusi smířili, za to jim oběma tleskám!   

27.02.2012 13:46 | Autor neznámý

Pawel: Bránil jsem se slovu bannovat. Tomu jsem opravdu nerozuměl, ale byl jsem poučen. Jinak máte pravdu v tom, že některé výrazy se kvůli kostrbatosti českých vět raději nepřekládají.  Slovo bannovat v to však nepočítám.    

27.02.2012 13:20 | Autor neznámý

JP: To jsem přesně čekal, že začnete vysvětlovat. Samozřejmě, že čtenáři nejsou přihloupata, aby nevěděli, co IN nebo OFF znamená.
Zajímá mne porovnání porovnání věty, kam anglické slovo pasuje s větou bez cizího slova. Prostě vyjde z toho, že některé výrazy se nepřekládají, protože by věta byla kostrbatá. A bude jich během dalších desetiletí (ikdyž se nám to jistě nelíbí) stále více. A nevědomky to používá i ten, kdo to kritizuje, brání se tomu.

27.02.2012 13:14 | Autor neznámý

Jo, ale Francouzi jsou ti největší šovinisti v Evropě. Z nich bychom si příklad brát neměli.

27.02.2012 13:02 | Autor neznámý

Některé výrazy související s moderními technologiemi dost často nemají přesné české ekvivalenty. Většina opisů, například ban/zákaz, nemusí být vždy přesná. Nicméně tohle je taky silně mimo téma. 

27.02.2012 12:37 | Autor neznámý

Re Pawel: Aby byli IN = aby byli moderní, ve všeobecném trendu, aby nevypadali zaostalí a nevzdělaní (no trend je také slovo cizí). Off = to jsem velmi zkrátil. Samozřejmě mimo mísu. S doktorem se nedá říct, že se přátelím. A už vůbec jsme si nic nevyříkali na nss, ale soukromě. Já jsem reagoval na jeho omluvu také omluvou a slíbili jsme si, že už na sebe nebudeme útočit, protože to ani jednoho z nás nebaví a nic dobrého to nepřináší (alespoň si to myslím). Inu pawle: zázraky se dějí. I v Medžugorje se zjevila panenka Marie. 

Re Bond: V té Francii ale něco takového platí, proběhlo to médii, jen nevím podrobnosti. 

27.02.2012 12:35 | Autor neznámý

Koukám jako blázen p. Průdek s p. doktorem  Jandou si  nemůžou napřed  přijít na jméno a pak se přátelí!? Já jsem se x krát p. Průdkovi omluvil za rok 1998! a nic, nějaké přátelství se nikdy nekonalo,plně! respektuji,že si p. PRŮDEK  nepřeje,abych cokoliv krásné lípě hrál,ale mrzí mě že pokud jsem byl někdy! náhodou já s IQ tykve, dle jeho dopisů co mi posílal s pomocnou školou,v turnaji před ním jako na   bleskovém turnaji v rámci českého švýcarska 2O1O! JAK JEN SE TO MOHLO STAT???, tak  mi výsledek turnaje  za 2! místo nikdy nedal!  Již jednou jsem měl zákaz psaní na serveru NOVÉHO  boru vím že nesmím uveřejnovat soukromé dopisy+někoho urážet,ale za solidní názor snad není zákaz ne?,každý si může jakýkoliv článek čist či nečíst pokud je demokracie? varnsdorf možná v září do soutěže krajská soutěž  DRUŽSTEV,snad nastoupí vše je v jednání! město poskytlo místnost kde se schází a hraje! Mám prosbu mnoho let jsem hnal Vojtu Plívu z rakovníka minlý rok zemřel,hrával ligu za rakovník zda mi může někdo skenem poslat jeho parte mám PID+ZTP/P děkuji. vaclav.vladyka@email.cz sms 602835127

27.02.2012 12:13 | Autor neznámý

Ústav pro jazyk český tu určitě není proto, aby někomu kázal jak mluvit. Koneckonců na to nemá ani páky. To by musely miliony agentů chodit po ulicích, odposlouchávat konverzaci a dávat pokuty. Jen definuje spisovnou a popisuje nespisovnou češtinu a slovo "bannovat" určitě není spisovným slovem. Ale ta amerikanizace se děje ve všech jazycích, je to nezvratný proces podpořený právě internetem a online chatováním.

27.02.2012 12:06 | Autor neznámý

Stejně tak jste psal doktorovi: "jsi úplně off".  Vím, že se již spolu znovu přátelíte (chválihodné, neobvyklé, že i diskuse na nss může navrátit dávná přátelství), ale teď jen kvůli Vašemu tématu: Co vyčítáte (i) politikům, nevědomky v rychlosti již máte/máme tak zakořeněné, že píšeme automaticky. Samozřejmě, je to jen "diskuse" na nss. O to víc se projeví, v rychlosti bez přemýšlení, co se nám z mozku do prstů na klávesnici vyrojí.

 

 

27.02.2012 11:59 | Autor neznámý

Já mám češtinu rád a její zaplevelování nerad, ale výraz "banovat" mi nevadí - je z toho hned zřejmé, že se jedná o opatření v internetové diskusi a ne např. v občanském životě ;-). Nebo bych v rámci purismu musel navrhnout místo slova "šachovat" slovo "králit"!

27.02.2012 11:53 | Autor neznámý

Ano pane Průdku, tak a teď přeložte a napište hezky česky, co jste napsal: "Aby byli IN". Uvidíme, jak bude znít  česky a porovnáme, co výstižnější.

27.02.2012 11:42 | Autor neznámý

K čemu potom takový Ústav (pro jazyk český)? K čemu je jeho existence? Třeba Francouzi určitá jazyková omezení pro ochranu francouzštiny před poangličťováním již zavedli. U nás je k podobnému kroku za pět minut dvanáct. Hodně ale záleží na nás samotných. Všiml jsem si, že cizí výrazy užívají zcela zbytečně zejména politici, novináři a další, aby byli IN. Hezkou písničku na toto téma (pravda letitou již) zpíval Jirka Korn, který si z toho udělal legraci (ajn cvaj draj, Karel nese asi čaj...to je věc, když slyším tahle slůvka, budu tím pádem světový, ohromím i spolužáka Dufka, ztěží ta slůvka vysloví).  

27.02.2012 11:27 | Autor neznámý

Pro nově vzniklá anglická slova se již  ani nehledají přeložená slova do češtiny, což prý překvapivě ani Ústavu pro jazyk Český nevadí. A tak do konce století budou všichni mluvit anglicky a budou si konečně rozumět. Do "báně" ale  používala i staročeština. V jiném tvaru teď z Angličtiny bann.

27.02.2012 11:19 | Autor neznámý

Re PH: Děkuji za vysvětlivku, ale chudák čeština. Snad by nemusela být zaplevelována všelijakými cizími výrazy, ketrým mnoho lidí nerozumí. Ten kdo jim nerozumí, ale nemusí být automaticky blbec, či negramot. Dříve to bývaly rusismy (kosmonaut, subotnik,chozraščot.....), ale takový atak na český jazyk nikdy nebyl (možná v 18.století). Přimlouval bych se příště za slovo "zakázat".  

27.02.2012 09:21 | Autor neznámý

@JP: Ban=zákaz

27.02.2012 09:15 | Autor neznámý

Re deVillante: Debaty už nebudou a pokud myslíte monology pana vevlada, za ty neodpovídám. S vaším návrhem však souhlasím. P.S. Mé klasické vzdělání zřejmě nestačí a ve vyhledávači se mi nechce zadávat. Co znamená slovo bannovat?

27.02.2012 09:10 | Autor neznámý

Protože i já považuji neustálé půtky s kolegou Jandou za zbytečné a kontraproduktivní, přijímám jeho jistě dobře míněnou omluvu. Rovněž se mu omlouvám za neslušný výraz, kterým jsem ho počastoval v roce 2009 na stránkách Deska Liberec v reakci na jeho kritiku OPENu České Švýcarsko.  Náš spor tímto považuji za ukončený a vyřízený. Jirka Průdek  

26.02.2012 13:10 | Autor neznámý

Bolku, nešlo by tyhle debaty rovnou mazat, nebo bannovat jejich účastníky? Je to - slušně řečeno - nechutné. 

26.02.2012 09:51 | Autor neznámý

Mě nejvíce mrzelo u pana průdka že pokud náhodou jsem byl v tabulce před ním viz bleskový turnaj české švýcarsko 2O1O, druhémísto, prostě výsledky mi nikdy nedal, ačkoliv ujištoval že je dá,když jsem je chtěl, nikdy mi je nedal, naopak mi sdělil,že si nepřeje, abych v krásné lípě cokoliv hrál,což od té doby respektuji. Zesnulý petko kavaslki můj "šachový otec" chtěl se s panem jiřím  průdkem udobřit,ale nezdařilo se. Kavaslki vždycky tvrdil ,že v bulharsku měl VT KM+dokízal hrát velice krásné partie  kavalski-blažej klubák 2008 B 08 e4 g6 Jf3 Sg7 d4 d6 Jc3 Jf6 Se2 c5 dc5 Da5 Se3 Dc7 Jb5 Dd8 e5 Jg4 ed6 Je3 fe3 ed6 Jd6 Ke7 Jg5 f6 Jgf7 Dd7 Sc4 Vf8 Dd5 Jc6 Dc5 b6 Jc8+ Ke8 Jcd6+ Ke7 Jf5+ 1-0 / to že málo skoro vůbec nehraji družstva není příjemné slyšet to jsi neviděl ty akademiku / to jsi neviděl ty skorokandidáte/ ten blbec to tam skurvil a ještě prohrajeme,je to velká zodpovědnost hrát družst va nejlepší je hrát sám za sebe +rapid+bleskovky co skazím si musím nadávat sám sobě. valva.vladyka@emial.cz sms 602835127.

25.02.2012 19:06 | Autor neznámý

Chtěl bych se zde Jirkovi Průdkovi omluvit za použitý expresivní výraz „magor“  v příspěvku  23.02.2012 08:39:53 . Pravda, v hněvu jsem se unáhlil a přestřelil  , a hněv ,jak je známo, je špatný rádce. Jirko, po té,co jsme si situaci vzájemně objasnili, považuji trvání několikaletého válečného stavu již za kontraproduktivní , nic neřešící, a navrhuji „zakopání válečné sekery a vykouření příležitostně dýmky míru “ . Že bych se někdy podílel v podobné polemice na zdejším bulvárním serveru, to opravdu nehrozí , nehodlám něco podobného  tu nadále podporovat nebo vyvolávat (a tím uměle udržovat pozornost či čtivost  ) .

25.02.2012 09:43 | Autor neznámý

ANO ANO UŽ JSEM S FIDE ELEM POKLESL ZHRUBA Z 2100, NĚKDE KOLEM 2000 MRZÍ MĚ, ŽE krajský přebor družstev jde na FIDE i to že se prolomila hranice 2OOO ela u fide  dříve kdo jí opustil mohl hrál o nové elo! v německu jsem měl kdysy první elo DWZ 1425 v roce 1998  a dostat ho k 2OOO trvalo asi 7-9  let! Počátkem roku 2O11 se mi udělala boule v třísle 6x4 operatér Dr. Valenta jí v liberci vyndal na chirurgii  a poslalo se to na kultivaci+čtení+rozbor Dr. profesor Kodet motol zde zjistili zhoubný  nádor 3 stádium po CT odhalení nádory krk+podpaždí+třísla+břicho bujelo to ve mě asi 2 roky Dr. chalupa z onko liberec mi sdělil že musím na chemoterapii jinak na jaře 2O12 umřu hrozilo 4 stádium do orgánů,dle kartářky p. míly z české lípy se to potvrdilo absolvoval jsem asi 1O chemoterapií což přešlo letos na biologickou léčbu dle posledního CT se zničilo 7O% přesně to ukáže scintoigrafie na homolce přístroj stojí 1OO milionů a liberec ho nemá! abych nebyl toliko ozařován po opakovaných CT celého těla budu na jaře! na onko jsem viděl hrozné věci lidi kolabují+vytrhávají+kanily+mají zimnici+zvrací atd. Mám podobnou nemoc co měla p. dříhalová herečka. Paní co se mnou měla počátkem roku nastoput na chemku a odmítla to přišla v září na oddělení onko a do konce týdne zemřela ,to vše mi řekl doktor z onko liberec. Mám PID + ZTP/P.  Myslel jsem jen že pokud by došlo k nějakému play off i v šachu že by to bylo  zajímavé pro sponzory kteří by šachu pomohly,ke konci soutěže řada utkání nemá mnoho smyslu a nastupují náhradníci atd. myslel jsem to jako  spestření, pokud by se to neujalo mohlo by se to zase vrátit byla to jen úvaha.

23.02.2012 12:38 | Autor neznámý

Snad jen že jsi úplně off. Jando.

23.02.2012 12:33 | Autor neznámý

Jando, nebudu na tvé teoretické hypotézy  reagovat. Povím ti to osobně.

23.02.2012 12:00 | Autor neznámý

re Průdek - Průdek,Průdek, lžeš, jako když tiskne. Vašek to tu psal několikrát , lze to snadno dohledat. To je pokrytecké,že to údajně nevíš. ˇˇZe to tu na serveru  každodenně "lustruješ",to lze snadno dohledat,přečti si např. své reakce na Chrze,kdy máš utkvělou představu,že tě na zdejších stránkách někdo neustále "napadá". A to,že se posmíváš nemocnému člověku,to ti překopíruji:

(21.02.2012 08:45:18 | JP  Za co děkuješ Venco? Jinak všechno O.K.?.)

Průdek,posmívat se člověku po léčbě zhoubné nemoci,je zbabělé.Také jsi hrál v Novém Boru Fejfara (skončil jsi 17,Venca 33) ,viděl jsi Vaška bez vlasů,pokud nejsi slepý a hloupý  , šlo si něco domyslet.. Tak se uklidni,začni přemýšlet a chovej se jako kulturní člověk.  

23.02.2012 10:01 | Autor neznámý

A jinak Jando, o jeho chemoterapii jsem nevěděl. Nikdy jsem neřekl, že je  něco takového sranda. Je mi líto každého člověka s touto hnusnou nemocí. Současně ale slepě nevěřím všemu, co ten člověk kdy řekl a co tvrdí. Mám k dispozici jeho zbrojní průkaz a maturitní vysvědčení a další dokumenty, sám mi je poslal a jsou to padělky. Ale hlavně - reagoval jsem na jeho konkrétní nesmyslný názor o play off, přestože on sám družstva už velmi dlouho nehraje. S nemocí to nemá co dělat. Aby bylo jasno, diskutovat zde s tebou nehodlám, počkám si, až tě uvidím osobně. Myslím, že je nejvyšší čas vyříkat si tvé chování nejen na těchto stránkách osobně. Budu se těšit. 

23.02.2012 09:47 | Autor neznámý

Jando, co si to dovoluješ? Co má společného chemoterapie s navrhováním baráže v soutěžích družstev? Potažmo v lize? Tvůj příspěvek není cholerický? Koho nazýváš magorem, když ty sám si nebetyčný hulvát? Co si to dovoluješ ty šmejde?? 

23.02.2012 08:39 | Autor neznámý

re JP - i když si říkám,že s duševně narušenými lidmi nemá cenu diskutovat, nedá mi to. Takže Průdku,jsi schopen vůbec někdy pochopit,že v není nutné cholericky reagovat na každý příspěvek Vency. Je vážně nemocný,tím se zde Venca neskrýval, tak pochop konečně,magore, ze absolvování chemoterapie není žádná sranda. Pokud si myslíš,že ano, tak ji jednou absolvovuj. Tak s tímto vědomím buď tak laskav, a respektuj nemocného člověka !!

23.02.2012 07:50 | Autor neznámý

Venco Vladyko, proč tady diskutuješ o baráži, když sám družstva již mnoho let nehraješ a hrát nechceš? Domácí klub se vám rozpadl na kusy, aniž bys nějak pomohl. Odmítáš hrát i za mančaft, kde jsi papírově na soupisce.  Chápeš se??

22.02.2012 21:15 | Autor neznámý

 vevlad: Určitě je sportovně zajímavá jakákoliv forma nadstavbové části. Pokud máte na mysli baráž, bohužel je všeobecná nechuť prodlužovat sezónu, navíc v nižších soutěžích věc komplikuje nestálý počet sestupujících a skutečnost, že nižší soutěže často vyhrávají nižší týmy silných oddílů, které ani nemají zájem o postup.

22.02.2012 19:29 | Autor neznámý

nebylo by lepší hrát play off o postup a sestup? bylo by to zajímavější ne? vaclav vladyka varnsdorf vv

22.02.2012 18:53 | Autor neznámý

Napadla mne otázka proč ne třeba dvoučlenné týmy (a mohli by zrovna si dát před vážnou či po ní ještě bughouse :) ) ? Ale asi zde bude existovat rozumný limit kvůli autům na ty 4...

22.02.2012 17:58 | Autor neznámý

 Návrh je vážně míněn pro nízké soutěže řekněme do úrovně KP.

22.02.2012 17:41 | Autor neznámý

 bond: Týmů bude dvojnásobek, nebo spíše méně, než dvojnásobek, žádný olympijský maglajz nevznikne, není třeba jezdit na větší vzdálenosti. Na švýcaru to nestojí, vše se dá snadno řešit  paralelními skupinami, nebo systémem základní + finálová skupina. Už příští sezónu můžeme mít místo dvanáctičlenných skupin skupiny o 24. čtyřčlenných týmech. Pokud někomu vadí švýcar, může se hrát systémem 4 šestičlenné základní skupiny + 3 osmičlenné finálové skupiny. Pokud by se započítával vzájemný výsledek ze základní skupiny, je to přesně 11 zápasů. Mě osobně se nejvíc líbí systém švýcar na 6 kol + finále A, B, C, skupina A 6 týmů o 1.-6. místo každý s každým, skupina B 6 týmů o 7.-12. místo každý s každým, skupina C o 13.-24. místo švýcar na 5 kol, alternativně skupina C jako 2 paralelní šestičlenné skupiny. Možností je mnoho, stačí jen chtít.

22.02.2012 16:29 | Autor neznámý

Zkrátka a dobře bys chtěl u nás uspořádat takovou malou olympiádu

22.02.2012 16:26 | Autor neznámý

Ohledně druhé ligy doporučuji článek: http://sachy-vokd.wz.cz/wordpress/?p=552

22.02.2012 15:31 | Autor neznámý

 imouse: „Mě ani 8 remiz v zápase nijak nepohoršuje - pokud s tím všichni zúčastnění souhlasí, je to jejich věc a nevím proč jim to zakazovat.

 

Naprosto souhlasím, jenže to je podle mě čirá utopie, nevěřím, že se někde sejde 16 hráčů, kteří čirou náhodou zrovna nechtějí hrát a tak dají všechny partie za remis. Spíš je to tak, že kapitáni vymyslí, že bude plichta a ostatní se podřídí. I kdyby byli ti co chtějí hrát v menšině, má smysl je chránit. V tom vidím přínos tříbodového systému, byť je to za cenu zmršení tabulky.

 

bond: „A to, že los někomu nahraje příhodného soupeře v příhodnou dobu, s tím nic nenaděláme, to bude platit při jakémkoliv systému.

 

Ne, přesně naopak , tenhle problém je právě jen v tom blbým systému, který používáme! Jednoduchý zavřený turnaj je pro potřeby soutěží družstev absolutně nevhodný. Pro družstva je dobrý švýcarský systém, nebo systém nadstavbových skupin. Tím se zajistí, že týmy bojující o udržení si o to zahrají mezi sebou. Tak například ve 12tičlenné skupině, kde padají 3 družstva, je možno hrát 2 základní skupiny o 6ti týmech s postupem do finálových skupin A a B, celkem 10 zápasů. Mimochodem ani ten švýcar není až zas tak nereálný, počet družstev se dá snadno zvýšit přechodem na 4členná družstva. Proč vůbec hrajeme v osmičlenných, která jsou organizačně náročnější? To jsem nikdy nechápal. Minimálně pro pralesní ligy to je výhodnější systém. V jednom oddíle mají nedostatek hráčů a lepí sestavu spoustou hostů a nutí hrát šachy lidi, které to nebaví, v jiném oddíle mají přebytek hráčů a někteří si nezahrají. Ve čtyřčlenném systému by ti první postavili jeden tým, ti druzí 3 a všichni by byli spokojenější. V soutěži hrané švýcarským systémem (nebo švýcar + nástavba) by nebylo nutné lpět na přesném počtu týmů, to je velká výhoda pro nižší soutěže, tak třeba krajská soutěž královehradeckého kraje má 24 týmů ve 2 skupinách, počet týmů by nemusel být nutně 48, ale mohl by se vhodně upravit dle potřeb.

22.02.2012 15:25 | Autor neznámý

Bonde: No nevím, já potkávám ve 2. lize až na velmi řidké výjimky každý rok stále stejné lidi a změny představuje prakticky pouze rozřazení pražských týmů do jednotlivých skupin.

22.02.2012 14:53 | Autor neznámý

No řekněme si to upřímně, II.liga není zrovna soutěž určená k tomu, aby se v ní tým dlouhodobě držel. Je to spíše taková baráž mezi družstvy krá jdou momentálně nahoru a mezi těmi, která jdou dolů. A pokud je nějaký mančaft extra dobrý, tak posttoupí a pokud je extra slabý tak zaslouřeně sestoupí. A ty ostatní si holt tahají Černého Petra.

22.02.2012 14:29 | Autor neznámý

rakosnicek: Samozejmě, že neřeší. Co výhry 7,5:0,5 v posledních dvou kolech, protože se nesešli, nebo nastoupili se spoustou náhradníků týmy, které již mají své jisté? Před časem se podobně docela zázračně zachránila myslím Příbram, kdy po 8.kole měla jen minimum bodů, ale v závěru soupeře, kterým o nic nešlo. Výsledkem byly tři výhry v řadě, což na záchranu v tříbodovém systému stačilo. Ty skupiny jsou prostě příliš malé a tři sestupující z dvanácti ve 2.lize, to je hodně. V takovém systému má nějaké nevýhody jakékoliv bodování ... Kdyby se odbouraly nějaké ty pauzy, skupiny 2.ligy by mohly být možná čtrnáctičlenné, třeba jen české, když jsem jinde četl o Éčku. Třeba pražský přebor se letos hraje ve třinácti, to už tam místo jednoho volna v náhodně vylosovaném termínu mohli také další tým přidat - mě se ta rozšířená skupina docela líbí.

22.02.2012 12:48 | Autor neznámý

Reportáž z utkání Vlašim - Kolín od Tomáše Vojty (mimo jiné důkaz, že jsme opravdu uhráli o půl bodu víc, než se píše v článku zde   : www.sachyvlasim.cz/

22.02.2012 11:03 | Autor neznámý

Neřeší. Problém se špatným/dobrým losem jenom zvýrazňuje. To by se mohl hrát na celkové skóre i fotbal, hokej,...

22.02.2012 10:43 | Autor neznámý

re Janda - Taky jsem ho nemusel, ale řeší všechny vaše problémy..

22.02.2012 10:21 | Autor neznámý

re Rakosnicek  - hm,olympijský systém - to je největší paskvil ze všech systémů  

22.02.2012 08:56 | Autor neznámý

Tak jednoznačně ani 2-bodový, ani 3-bodový systém není objektivní. Proč ne "olympijský"? Ten řeší vše, včetně nastupování do zápasů po celou sezónu.

22.02.2012 08:19 | Autor neznámý

Tak jednoznačně trojbodový systém omezuje možnosti domluvených výsledků ke konci sezóny, protože remíza nikomu nic nedá a kdyby silnější tým tomu slabšímu puastil výhru, tak by se sám dostal do potíží. Prvek náhody se zvýšil, ale buď holt chceme mít mírně náhodné pořadí nebo pořádně zmanipulovanou ligu. Já hlasuju pro to první. A to, že los někomu nahraje příhodného soupeře v příhodnou dobu, s tím nic nenaděláme, to bude platit při jakémkoliv systému.

22.02.2012 08:00 | Autor neznámý

No já bych řekl, že obecně 3-bodový systém v šachu a obzvláště v soutěžích družstev nemá co dělat a je to neskutečný paskvil. Šachy nejsou fotbal ani hokej a podle toho by se s nimi mělo zacházet.

22.02.2012 06:33 | Autor neznámý

Souhlas s Z. Janda a Lmouse

Ještě bych doplnil. Nejen, že sestupuje 1/4 všech týmů v jednokolové II. CNL, což je mnoho, ale navíc další faktor, který ještě více roztáčí ruletu. Potkáte-li v prvních kolech tým, který má ambice postoupit často je to jiná sestava, než když je potkáte v kole posledním, kdy už vědí že nepostoupí. Tedy tým, který je po velké bitvě v druhém kole odremizuje nakonec může spadnout, protože mnohem slabší tým který je potkal bez ambicí v degradované sestavě v posledním kole je porazil. Stává se tedy, že člověk musí ještě navíc motivovat jiné týmy, aby nastoupili v posledních kolech v plné sestavě....

Tedy, nejen, že sestupuje velké % týmů, nejen že se systém náhody zvýšil změnou na 3 bodový systém, ale také systém volných hráčů a hostů toto ovlivnuje. Když se to všechno sečte a podtrhne nenašel jsem (cca hodinku jsem tomu dal) jiný sport, kde by byl tak výrazný podíl fortuny.

21.02.2012 21:22 | Autor neznámý

Pavle já tady nechci rozproudit nějakou divokou diskusi ohledně "tříboďáku", ale to tvoje nesportovní taktizování je možné vždy - jen puštěnej zápas v 3.b. s. je horší - zažil jsem ligu kdy tým "dostal" 2 dárečky a "zázračně" se zachránil (pikantní na tom bylo že víc bodů dostal než uhrál...).  V ideálním světě nežijem a ani nikdy nebudeme.

Mě ani 8 remiz v zápase nijak nepohoršuje - pokud s tím všichni zúčastnění souhlasí, je to jejich věc a nevím proč jim to zakazovat. Uvědom si ale, že soutěžní řád pak platí i v nižších soutěžích a žákovských hraných na 6, či dokonce jen na 5 šachovnicích a tam je to často úplná loterie. Pamatuju si třeba na lonskou extraligu dorostu, kdy jsem te proklinal (a nebyl jsem sám). Proč je 5 remizových zápasů míň než 2v.+3p.nikdy nepochopím.

21.02.2012 19:59 | Autor neznámý

Já ale nehledám absolutní pravdu, ta v tomto neexistuje, jen motivaci k boji, aby se hrálo. Navíc při přepočtení tabulek 2 a 3 bodovým systémem  vychází pořadí  obvykle shodně.  Ale podstatný rozdíl je v průběhu, že se nemohlo nesportovně taktizovat k záchraně; Rozuměj nehrát, tím myslím dát za 4:4 do 3 hodin.

21.02.2012 17:58 | Autor neznámý

Pavle,každý máme svůj díl pravdy. Pravda je , že 8 remizek se v tomto systému moc neobjevuje. Jiná pravda je,že odehraješ velmi dramatický zápas, ve kterém se obrátí třeba 3 partie , a po 7 hodinách vysilující hry  jsi "odměněn" jen 1 bodem,který má jinou cenu ve 2 bodovém,a jinou v 3 bodovém systému. Jeden zápas v 3 bodovém prohraješ 1-7 a druhý vyhraješ 4,5-3,5, a jsi na tom lépe,jak když 2x odehraješ 4-4 . Moc se mi to spravedlivé nezdá. To bude ten věčný spor . Možná by to stálo za opětný průzkum,co na to družstva všeobecně.. 

21.02.2012 17:15 | Autor neznámý

Jasně Imouse a Zdeňku, vždyť jsem také psal 13 bodů (to je reálné), 15 jsem doplnil, vím teoreticky. Chtěl jsem i Zdeňkovi a spol udělat radost, oni rádi slaví po zápase, záchranu již oslavili, tak mohou slavit ještě  slavit napodruhé.
 Právě za takovéto konstalace je nejbezpečnější pro mnoho týmů doremizovat při 2bod.hodnocení. V utkání neriskovat - hrát chvilku a dohodnout se na 4:4, to je pak sport?. V 1.ČL onehdá jeden tým takto nabízel 4:4 v každém zápase od 4 kola, že prý je kapitán zodpovědný sponzorovi za záchranu, ikdyž to i hráče štvalo (když někam jedeš 2 hodin a déle a pak de facto nehraješ). Takhle je potřeba bojoval celý zápas a to je dobře. Ale to by byla diskuse k jinému tématu.

 Nu a ten galimatyáš v této soutěži, Zdeňku, to je snad dobře, stále o co hrát, to snad hráče motivuje a nejen dohrávat tak jako sáňkovat již jen z povinnosti.

21.02.2012 16:40 | Autor neznámý

Rozbory,komentáře ze zápasu Děčín-Kladno i na celou skupinu z pohledu děčínských (no mého) na našich stránkách: http://skdecin.ic.cz/

re Imouse - i já jsem se Pavlovu tvrzení zprvu usmíval, ale Jindra si s tím trochu pohrál , a skutečně,i momentálně třetí může sestoupit  . Je to málo pravděpodobné, ale možné to je. Jen asi 10 zápasů musí skončit rozhodným výsledkem,remiza v jediném z těch zápasů tuto teorii bortí . Detailněji jsem se tím netrápil, příští kolo hodně napoví. Ovšem takový galimatyáš,co je letos,už dlouho nepamatuji , vloni 14 bodů stačilo na 6.misto .. A ten 3 bodový nesmysl je "dítě" zrovna Pavla  ..

21.02.2012 16:34 | Autor neznámý

Já jen opravím, že Kolín prohrál ve Vlašimi 5,5:2,5 /a nikoli 5:3 jak je v článku/. Samozřejmě je to celkem jedno

21.02.2012 15:13 | Autor neznámý

ad.Pavel Ch: teoretické počítání umožňuje spousty kombinací, ale myslím že v Děčíně mohou být klidní. Statistika nám říká že od zavedení 3-bodového systému (mimochodem nikdy se s tím nesmyslem nesmířím) sestoupily z českých 2.lig se 13 body pouze 3 celky z toho 2 v památné sestupové mlýnici 2CL-B 2008/9 - kdy ze 3 13-bodových se zachránilo pouze 9. Kladno. I když uznávám, že letos je sestupová zápletka taky slušně rozehraná. Fortes fortuna adiuvat.

21.02.2012 14:26 | Autor neznámý

re v.z . - ty chytrej, podle tebe,kdo jsou jasní 3  sestupující z nudné B-skupiny?

21.02.2012 14:00 | Autor neznámý

Možná by nebylo špatné najít také něco o nejzajímavější skupině F. Ligy v Čechách jsou většinou nudné, 2 se bijou o první místo a 3 jasní sestupující, vždyť o tom skoro není ani co psát