Bude to tah na jednu bránu?

27.04.2019 04:09 | Mistrovství České republiky mužů 2019

Prvním kolem začíná dnes odpoledne MČR v klasickém šachu. A partička se sešla slušná. V čele s českou jedničkou Davidem Navarou, kterému nic zadarmo nedají velmistři síly 2560+ jako třeba Honza Krejčí, Zbyněk Hráček, Jirka Štoček nebo Peter Michalík.

První kolo začíná dnes v 16:00. Kol bude celkem devět a hrát se bude bez volného dne.

Účast

„První nasazený je David Navara (2733). Nicméně David to nebude mít jednoduché. Nejde o jeho šachové kvality, které má vynikající a je skoro o dvě třídy lepší než hráči co jsou nasazeni za ním. Jde o únavu. David měl velmi náročné období. Myslím si, že (hlavně) únava poznamenala jeho vystoupení na posledním trojkole české extraligy. Nebude to mít jednoduché, navíc David s velkou pravděpodobností bude hrát každou partii s každým na výhru. Což je pro nás, fandy, atraktivní na druhou stranu to bere hodně sil a energie. Myslím si, že David nakonec vyhraje, ale nebude to mít jednoduché a tipuji 7 bodů z 9 partií.“ polemizuje na svém webu GM Robert Cvek.

Kromě v úvodníku zmíněných velmistrů (Honza Krejčí, Zbyněk Hráček, Jirka Štoček nebo Peter Michalík), kteří se pohybují nad elovou hranicí 2560 do bojů o posty nejvyšší zcela jistě zasáhnou i šestý nasazený Vlasta Babula (2549), sedmý Nguyen Thai Dai Van (2547), osmý Vojtěch Plát, který loni bral stříbrnou medaili, devátý Tomáš Polák (2528) a jistě také desítku uzavírající Tadeáš Kriebel (2514).

První desítka ale turnaj samozřejmě nedělá. MČR se účastní další přední čeští šachisté, za všechny jmenujme určitě Jirku Kočiščáka (2496), Pavla Šimáčka (2471), Vojtu Zwardoně (2458),  Tomáše Krause (2456), loňský bronzový Richarda Bioleka jr. (2442), Lukáše Černouška (2438) nebo Alexeje Kislinského (2429). Chybět naopak bude obhájce titulu, kterým se loni stal až osmnáctý nasazený Svatopluk Svoboda.

Časový plán


Co ještě dodat k praktické stránce věci?

Přijeďte! Protože i diváci dělají hru a rozhodně se bude nač dívat. A samozřejmě je připravena velká spousta doprovodných turnajů ve všech možných tempech a typech šachové hry. Těšit se můžete i na komentáře Lukáše Klímy, nebo z pohodlí domova přes YouTube kanál, kde se o vaše pohodlí bude starat trojice komentátorů IM Jaroslav Bureš, FM Michal Novotný a GM Štěpán Žilka.

Hrát se bude v tempu 90 minut na 40 tahů + 30 minut do konce + přídavek 30 sekund na tah od začátku partie. Vítězové si přijdou na finanční odměny 1. cena 75.000 Kč, 2. cena 50.000 Kč, 3. cena 25.000 Kč. Samozřejmě se hraje i o účast v reprezentačním týmu a také o místo v "B" turnaji dalšího ročníku super turnaje v Praze.

Odkazy

106x 15519x Tobi
Fotogalerie
Komentáře (106) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
igors
Pán professor, nepochybujem o tom, že ste mali tie najlepšie úmysly, len tie fakty celkom nesedia. Havířov skončil v extralige štvrtý iba ten jediný raz (1994/95). Možno myslíte sezónu 1990/91, Slavia Havířov bola vtedy 4., ale v Moravskoslezskej lige - za Československa ekvivalent dnešnej českej 1.ligy Východ. Nech je to už akokoľvek, tiež Vám prajem všetko dobré, tešte sa zo slobody aj internetu a snažte sa ich príliš nezneužívať - aj z vlastnej skúsenosti viem, že to nie je jednoduché, elektronické závislosti sú zákerné...
+0 /-0 | 03.05.2019 17:14

naska

Vážený pane JUDr. Igor Stohl GM,

šachistům,kterým jsem chtěl finančně pomoci,těm jsem pomohl,bez smluv,prostě peníze jsem dal Bedřichu Machálkovi a ten věděl,komu je třeba pomoci. Pak se Bedra přestěhoval někde do Ústí nad Labem,Slávie se skoro rozpadla a přejmenovala se na Slovan Havířov a hraje myslím druhou ligu. Co dělal sponzor Csabi,nevím a ani mě to nezajíma.Mějte se pěkně Naska

+0 /-0 | 03.05.2019 15:38

xdavx x
N.ocnik a cetl jsi poradne o cem jsem psal? Nesnasim fanatiky a nesnasim lidi co maji plnou pusu svobody, svatoreci Havla, ale kazdeho kdo ma jiny nazor oznacuji jako nacka, trolla, soudruha a z Ruska si udelali duvod svych zpackanych zivotu. Co se tyka toho nosu a hospody, rad si o tom s tebou popovidam osobne, predstavis se?, Zatim to vidim tak, ze do role internetovych hrdinu se spis stavi kdejaky anonymni trouba, ktery nechape ani psany text.
+0 /-0 | 03.05.2019 00:09

igors
Vážený pán profesor Adamus, na jednu ligovú sezónu, keď skončila Slávia Havířov v českej lige štvrtá, sa veľmi dobre pamätám. Bol to ročník 1994/95, jediný, čo som hral za Havířov aj ja. Smutná história, sponzor napriek podpísaným zmluvám nevyplatil hráčom honoráre za posledné 4 kolá. Družstvo následne opustili všetcia profíci (zombík síce preferuje označenie žoldák a najnovšie zlatokop, ale možno v tomto prípade nesúhlasíte s ním na 90-95 percent?) a o rok na to z ligy vypadlo. Máte na mysli práve tento ročník? Predpokladám, že nie, vtedy ako sponzor (pravda, nespoľahlivý) figuroval dobre známy Csabi. Ak by predsa len áno, môžem Vám poslať číslo účtu? Zmluvu stále niekde doma mám, sumu vyčíslim hladko. Môžete sa samozrejme brániť premlčaním a vtedy sa nedá nič robiť, ale hádam by ste neboli takým hulvátom a buranom, čo neplatí dlhy...
+0 /-0 | 02.05.2019 23:26

naska

Vážený pane Morphynisto.....někdo se mě ptal,co jsem pro čr.šach vůbec udělal.Zopakuji ještě jednou a naposled. Sponzoroval jsem mnoho šachistů,včetně Slávie Havířov(Slávia získala 4 místo v extralize za vedení Bedry Machálka)....do toho sponzorství jsem dal 280000Kč.....Založil jsem s Ing. Němcem korespondenční časopis ...KOršach Čr ,kde jsem komentoval jako přední kor. šachista v ČR (5 až 9 místo )hodně partii.Taky jsem hodně psal do Šachu na dálku Ing. Binase.O mých úspěších se mi už nechce psát,jen v kratkosti. KOncem 80 let v Německu jsem zvítěl v turnaji....člověk proti počítači....v 10 městech Německa hrálo 1100 šachistů,mnoho GM ,mnoho IM .Vyhrál jsem a postoupil do Mnichova,kde jsem skončil na 14 místě.V kor. šachu ...Mistr Moravy a slezska,ve Finále Mistrovství ČR 11,jse obsadil 1 až 4 místo.Mohl bych pokračovat dále,ovšem nemá to smysl.Pane Morphynisto a kolika penězi jste přispěl na šachové dění v ČR Vy?Co jste Vy udělal pro šach v Čr?Ano 280000 kč není zas až tak mnoho,ale kdyby se našlo v Čr takových lidí více,šachy by v klubech fungovaly líp,ne?Jo,hodně peněz jsem taky věnoval na postiženou mládež....Tak ,to by bylo od trolla,skřeta,psychopata a nadávek od Gm Vokáče,že mi pošle konopny provaz,vše.Mějte se pěkně....Dnes mí favorite GM Navara remizoval a GM Plát dokonce prohrál.Škoda.Jinak pane Očník....pan Ing. Bražina PhD,,Mgr D. Aichmaier,ciki 333 nejsou hulváti ani burani,jen mají na šachy jiný názor,než Vy.

+0 /-0 | 02.05.2019 20:32

SchwartzBlack

Na jedince, postižené notorickou rusofobií, je to rozšíření dobré taky. wink 

+0 /-0 | 01.05.2019 14:08

N. Očník

hulváti a burani jako brazina, ciki, zms prostě hřeší na to, že dnešní slušná společnost proti jejich neomaleným výpadům nemá jiné možnosti v internetové diskusi, než je blokovat. což jsem udělal a je klid.

dřív by takový socialistický člověk jako brazina ve společnosti narazil, z hospody by ho vyhodili s rozbitým nosem, do žádného spolku by ho nevzali. ale na internetových diskusích holt může své frustrované ego vybíjet dle libosti. a ještě do toho tahá politiku, aby jó dal najevo, co je zač :D no tak výborně.

co se dřívějšího ofrňování nad účastí Davida Navary týče (kecy o tom, že by Federer nehrál challanger a podobně). MČR je prestižní akce. Až se někdo bude dívat za 50 let do historie šachu v ČR, poprávu uvidí, že nejlepším šachistou této doby byl u nás právě David Navara. A uvidí to dobře i na tom, kolikrát byl přeborníkem ČR. 

+0 /-0 | 01.05.2019 13:33

Morphynista

Ukončeme tuto debatu s tím, že se zakomplexovaní trollové opět vyzvraceli , když kromě velmistra Vokáče pouráželi i slušné diskutéry, předvedli ukázkový případ zemanovského buranství ( i jím vyfantazírovaná " kavárna " v příspěvku zdejšího putinovce ). Pan Vokáč se zapsal to povědomí šachové veřejnosti jako silný praktický hráč , výborný komentátor, trenér a funkcionář. Ve svém věku už má asi jiné priority než si hlídat vysoké Elo. Mnozí jiní končí s praktickou hrou daleko dřív ( Kasparov a Kramnik brzy po čtyřicítce ) , buďme rádi, že se přeboru účastní. A i pro ty mladé, co nad ním zvítězili, je to určitě motivace , aby dál nad šachovnicí rostli. Zato jeho kritiky znají jen v jejich oddílech, případně v soutěžích, které hrají. Šachově se k úrovni pana Vokáče nikdy nepřiblížili a tak si vybíjejí svou frustraci na internetu...

+0 /-0 | 01.05.2019 10:37

...
brazina - na chvíli jsem se snížil na tvojí úroveň, kterou tady předvádíš dlouhodobě Schwartz - vyděsil jste mě, raději se budu chovat slušně
+0 /-0 | 01.05.2019 10:34

SchwartzBlack

MČR se mi líbí, řeže se to tam moc hezky.

Jinak polovinu mám diskuze mám bílou a čtu tady v podstatě jen zbytečné reakce na ona bílá místa. Budou-li se tři tečky mermomocí snažit trumfnout v hulvátství Bražinu, tak je k němu můžu taky přihodit. Svůj k svému.

+0 /-0 | 01.05.2019 10:11

xdavx x
Pro... , jsi frajer. Umíš ještě další hrdinské kousky s klávesnicí?
+0 /-0 | 01.05.2019 09:48

chess123

Demokracie nám dává svobodu slova, ale nedává nám právo někoho  neomaleně dehonestovat a být podlý. Nejsem obhájcem Marka Vokáče, ale ačkoliv nějaké chyby udělal, nesouhlasím s takovými komentáři. Mladým klukům přeji účast na MČR i výhry. Kluci jsou v pravidelném tréninku, jsou fit a jsou 3x mladší než Marek Vokáč. GM Vokáč trénuje druhé a ne sebe, má svůj věk a zdraví jistě nemá jako mladí kluci. Přesto šel s mladými poměřit síly. Podívejte se, kolik jiných velmistrů na MČR nehraje.

+0 /-0 | 01.05.2019 09:36

pawel

Probůh lidi, to se děje ve školních kolektivech základek případně středních, že je zeměšňován, kdo něco umí, šachisty to jistě nejednou potkalo - na straně "terče". Vzájemně se v útočení  povzbuzují, nazývají se hrdiny a tím si léčí své ego, které by jinak trpělo.

Je to pubertou kolektivu žáků třídy. Později puberta odezní a je zase vše v pořádku, začnou se k sobě chovat normálně.

 

 Jenže, někdo má zastydlou pubertu. Je s podivem u profesora a doktora a ještě jednoho pana chytrého v jejich pokročilých létech, ale i takové případy o zastydlé pubertě jsou v literatuře popsané.  

   Krásný sváteční den všemhats off

+0 /-0 | 01.05.2019 07:13

Homunkulus

Velmi rád čtu a poslouchám Marka Vokáče. Rád si přehrávám jeho partie. Zároveň blahopřeju Tomáši Ludvíkovi a Matyáši Zemanovi k výhrám nad nim (oběma fandím). Obecně můžeme sledovat řadu pěkných bojovných partií, jen mít na to čas. Naprosto nesouhlasím s obsahem a hlavně s tónem příspěvků zejména nasky a ciki 333, souhlasím s jejich odpůrci, zejména draghardem (30. 4. 23:52). Kritika je přípustná, ale opakovat ji denně na fóru, kde by se mohlo setkávat víc diskutujících, je minimálně neomalenost. (K ZMB se nebudu vyjadřovat, respektuju jeho doživotní ban.) Pánové, co takhle na vlastním webu okomentovat nějakou vlastní partii? Pak sem dejte odkaz, my se podíváme a třeba řekneme, jak to hezky hrajete a že vás budeme sledovat radši než Marka Vokáče ... anebo si to neřekneme. Pavel Holásek, ŠK Ústí nad Orlicí

+0 /-0 | 01.05.2019 06:43

LoL
Slovy klasika.... Tento způsob lèta zdà se mi poněkud naštastným. Co se vràtit k šachu? Když už to je šàchovè fòrum.
+0 /-0 | 01.05.2019 02:01

...

brazina - proputinovskýho komára jde taky poznat snadno. Odpovím ti tvým stylem. Nemusíš psát pod svým jménem. Stejně každy pozná, že jsi to ty, když  vylezeš Zemanovi jednou za čas z prdele a vyzvracíš se tady.

+0 /-0 | 01.05.2019 01:30

xdavx x
Banda jedincu se spravnym nazorem a nebudu daleko od pravdy, kavarenskych blbounu, v cele s morphinistou a draghard ... a podobne maji problem s tim, ze nekdo nesdili jejich videni sveta. Srandovni, ze volici tzv. demobloku jdou poznat na prvni dobrou - snazi se zakazovat, skatulkovat, nalepkovat, omezovat cokoliv co je proti jejich jednoduchemu videni sveta.. To ze Marek Vokac hraje tuzku je fakt, ktery nezmeni ani jeho ne/uspechy jako trenera reprezentace, ale na druhou stranu je to vyborny metodik. nicmene kazdy nemusi ucuravat blahem jen proto aby ho mistni ubozaci poplacali po ramenou.
+0 /-0 | 01.05.2019 01:08

ciki333

Soudruhu dragharde, pokud ti to nedocvaklo, éra reálného socialismu skončila před 30. lety. Dnes máme demokracii a k ní neodmyslitelně patří svoboda slova a projevu, ukotvená v Ústavě ČR. Rád by jsi po staru, po bolševicku, trestal "nevhodné" názory, nejlépe blokací IP adresy, že neomarxisto? Celá ta plejáda pokrytců - ty, Petan,..., alfa, MP, HonzaH, Morphynista - si hraje na co, na "hovnoraci"? Nikdo vám nedal právo soudit osoby s protichůdnými postoji a názory. Nezmůžete se na jediné vyvrácení argumentů mých, nasky, ZMB a to, co dobře umíte, spočívá v dehonestaci oponentů. Účelem (smyslem) debat je dojít ke společnému konsensu jako výslednému vektoru různorodých názorů, ale o tom, ty primitive zajatý v éře "normalizace", nemáš ani ponětí... Davidovi nic a nikdo nebrání psát příspěvky. Je to dospělá osoba, nedělej mu opatrovníka. Dragharde, konečně probuď. Píše se rok 2019...

+0 /-1 | 01.05.2019 00:23

draghard

ad cici33: Hele Čekale, všichni-snad možná kromě "Doc. nasky CSc."-už tady na fóru pochopili, že p. Vokáče nemusíš. Můžeš už prosím přestat psát na jeho osobu pořád dokola ty výsměšné, dehonestující příspěvky!? Je to otravné a nechutné to číst, divím se, že ti to tady tolerují. Měl bys dostat permanentního banána (bez ohledu na plačky) včetně IPny a byl by klid. Ohledně "našeho" Davídka jsme tvůj názor také už všichni jistě pochopili, nemusíš nám to pořád dokola opakovat pod každým článkem – rádi bychom, aby tady David občas ještě něco napsal.

Je neuvěřitelné, jak pár deprivovaných jedinců jako ty a Aichmaier tady dokázalo diskuze úplně rozbít. Spousta zajímavých nicků na diskuze přestalo chodit, domnívám se, že i kvůli vám. Když si vzpomenu na časy, kdy se tady hromadně online fandilo našim barvám na olympiádě, Mitropě, Wijku je mi smutno.

+0 /-0 | 30.04.2019 23:52

ciki333

Pane Vokáči, takto se bílými hraje "Torre attack" [Site "Chess.com"] [Date "2019.04.30"] [White "ciki333"] [Black "EclateMoi"] [Result "1-0"] [ECO "D03"] [ECOUrl "https://www.chess.com/openings/D03-Queens-Pawn-Opening-Torre-Attack-3...e6-4.e3"] [UTCDate "2019.04.30"] [UTCTime "21:14:20"] [WhiteElo "1893"] [BlackElo "1874"] [TimeControl "300"] [Termination "ciki333 won by resignation"] [StartTime "21:14:20"] [EndDate "2019.04.30"] [EndTime "21:21:21"] [Link "https://www.chess.com/live/game/3660539421"]

1. d4  1... d5  2. Nf3 2... Nf6 3. Bg5  3... e6 4. e3  4... h6  5. Bh4 5... Be7  6. Bd3 6... Nbd7 7. O-O 7... c5 8. c3  8... b6 9. Nbd2 9... Bb7 10. Ne5 10... O-O 11. f4 11... Qc712. Ndf3 12... Rae8 13. Nxd7 13... Nxd7  14. Bxe7 14... Rxe7 15. Ne5 15... f6 16. Ng6 16... Ref7 17. Nxf8 17... Rxf8 18. Qg4  18... Qd6 19. Qg6 19... f5  20. Qh5  20... Rf6 21. g4 21... fxg4 22. Qxg4  22... Nf8 23. Kh1 23... Qe7  24. Rg1 24... Qf7  25. Rg3 25... e5  26. fxe5  26... Rf2  27. Rag1  27... Ne6  28. R3g2  28... Ng5 29. h4  29... Rxg2 30. Qxg2 30... Qh5  31. Qg4 31... Qxg4 32. Rxg4  32... Nf3  33. Rf4  33... Nd2  34. Rf2 34... Ne4  35. Bxe4  35... dxe4  36. Kg1 36... cxd4 37. exd4 37... Bd5  38. b3  1-0

+0 /-1 | 30.04.2019 23:35

Petan

Děkuji panu Naskovi za skromné představení sebe sama a gratuluji jeho počítači ke korespondenčnímu ELu 2457.

+0 /-0 | 30.04.2019 23:07

...
naska - kdy budeš v Ostravě na MČR? Přijdu se na tebe podívat, protože žiju v tom, že něco takového není možné. Pořád si myslím, že si někdo dělá prdel z ostatních, že tvůj nick je jen trolling for fun. Přece není možný, aby něco takovýho opravdu existovalo.
+0 /-0 | 30.04.2019 23:04

alfa

pane Nasko, když už budete v Ostravě a půjdete se speciálně podívat na pana Vokáče, tak jsem se chtěl zeptat, zda najdete odvahu a představíte se panu Vokáčovi. Nebo máte v gatích a raději zůsanete skryt za klávesnicí ?

P.S. chci být velmistr a budu mít klidně i elo 2200.

+0 /-0 | 30.04.2019 22:47

MP

to Naska - Vážně si myslíte, že jste slušný člověk? Odkdy slušný člověk projevuje takovou škodolibou radost z neúspěnu druhého a neustále to tady někomu předhazuje? Co máte pořád s tím elem, to se celý Váš život točí okolo ratingu? Nemyslím, že posmívat se druhým kvůli to malému elu a prohrám je něco, na co může být někdo hrdý.

to ciki33 - A co Váš arbitr morálky? Už to Vaše nezdvořile familiérní "velebení božského Davídka" ukazuje, že Vaše úcta k lidem asi nebude nějak velká. Nemusíte Davida Navaru velebit, ale i opačný názor se dá říci slušně.

A že by David Navara neměl hrát přebor ČR. Možná. Ale nebyla by to pro nás šachista škoda? Při jeho neúčasti už slyším ZMB, jak si stěžuje na pochybnou kvalitu MČR při neúčastě těch nejlepších. 

+0 /-0 | 30.04.2019 22:24

HonzaH.

pane profesore - opravdu si myslíte, že se můžete měřit s GM Vokáčem v počtu článků a okomentovaných partií? to je žert, že? a i ten výčet "úspěchů" je v porovnání s GM a MČR (stačí tyto dva) je taky trochu méněcenný (abych použil Vaše tolik oblíbené slůvko)... ta vaše poslední věta mi trochu připomíná Mirka Soukupa :-) taky se nebojí říkat pravdu, všichni mu fandí, ale nikdo se k tomu nechce (bojí se) přiznat... FM Ing. Magua

+0 /-0 | 30.04.2019 21:36

naska

Vážený pane chess 64 geek.....když se ptáte,co jsem pro šachy udělal já,odpovím. Založil jsem s Ing. J. Němcem časopis ,Kor šach. Napsal desítky článku a komentovaných partii pro tento časopis i pro Šach na dálku Ing. Binase. Věnoval desítky tisíc Kč pro šachový klub Slávia Havířov,kde jsme v extralize skončili na 4. místě až do odchodu Bedry Machálka do Teplic jsem sponzoroval hodně šachistu. D. Vaclavík,pan Holeček,a mnoho dalších. Sám,kvůli nedostatku času jsem hrál jen korespondenčně. Vítěz Jubilejního turnaje,vítěz ČF Čr. Vítěz PF ČR. První  až 4 místo 11 Finále kor, šachu Čr. Postup do Master norm 56 a vítězství,Master norm 021 vítěz. Inter meister od r. 2000. ELO 2547 atd. Neznám v ČR žádného šachistu,který by věnoval tolik finančních prostředku......A protože sebechvála smrdí,končím,Vy jste se ale ptal,odpověděl jsem.....Ing. chemie GM Marek Vokáč,pokud vím,byl za to 30 let placen,já ne!!!Pane Ciki 333 hodně lidí Vám fandí,jen se z nejrůznějších důvodu bojí to tady napsat!!!

+0 /-0 | 30.04.2019 21:24

Zmestabileho

Ke slabé hře Vokáče: u nás je spousta hráčů s velmistrovským titulem, kteří nikdy velmistrovskou úroveň hry neměli. Je až nepochopitelné, kdo všechno u nás aktivně hraje šachy s velmistrovským titulem - raději asi nepátrat, jak k tomu titulu ti pánové přišli. Vokáč akorát posouvá hranice trochu dál - takže budeme mít aktivně hrajícího GM s ratingem 2200.

+0 /-0 | 30.04.2019 21:13

Morphynista

Například mistr republiky z roku 1999,

+0 /-0 | 30.04.2019 21:10

ciki333

To naska, děkuji Vám za morální podporu. Nemám sílu neustále reagovat na tzv. arbitry morálky,  samozvané soudce z lidu...U nich je každý troll, kdo nevelebí "Davídka"...Zpochybňuje jeho účast ve slabším turnaji, nehodném hráče s ELO 2733. Morphynista očividně trpí poruchou kognitivních funkcí, jinak by nenapsal ptákovinu: "... ten (Ing. Vokáč) na rozdíl od vás v šachu něco dokázal..." Když si vzpomenu na výsledky ženských šachových týmů v dávné i nedávné minulosti pod Markovým vedením, kladu legitimní dotaz, jaké úspěchy máte na mysli?

+0 /-1 | 30.04.2019 21:05

chess64geek

Vážení, co jste v šachu/pro šachy udělali vy? Pan Vokáč patří mezi naše přední trenéry, vychoval jako ještě v minulém roce činný trenér reprezentace mládeže spoustu juniorů (se kterými pak třeba při turnajích prohraje, ale za to se stydět nemusí, to je v podstatě trenérův cíl) , kdysi výborný hráč a hráč s velmistrovskou výkonností. Přestože je titul trvalý, s věkem se výkonnost snižuje,  to víme všichni, nejde tedy o žádnou devalvaci titulu. 

+0 /-0 | 30.04.2019 20:56

naska

....ciki 333 má básnické střevo a vždy dovede pobavit. Pane Morphynisto,do které kategorie patříte Vy? Troll, skřet,eminentní pumprdent,či infiltrovaný tři tečky? V běžných intencích logických a nelogických pokračování se mi jevite jako filtrovaný a čtyři tečky!Pěkný večer všem slušným šachistům!:-)

+0 /-0 | 30.04.2019 20:50

Morphynista

I kdybyste, trollové, napsali třeba sto urážlivých příspěvků o velmistru Vokáčovi, ten na rozdíl od vás v šachu něco dokázal...

+0 /-0 | 30.04.2019 20:42

ciki333

Chodící šachové encyklopedii-Navarovi-nelze upřít jedno, lehkost s jako přehrává adlátusy s ELO cca 2500. Dnes to odskákal IM Zvardoň, který zprvu dráždil "draka" bosou nohou...nicméně tváří tvář sani utekl z boje tahem 9...e6. A za zbabělost byl potrestán matem v 27. tahu. Vojta Plát v souboji plném hrubých chyb s GM Štočkem opět prokázal všem nevěřícím Tomášům, že i kavárenský šach lze hrát na velmistrovské úrovni. Tragický Ing. Vokáč pokračuje i nadále v sestupné trajektorii (devalvaci titulu GM). Jmenovec hlavy státu-Zeman-se s ním nepáral a parodii na "Torre attack" hravě vyvrátil. Absolutorium zaslouží nestor 64. polí-Ivan Hausner. 67. letý mladík agresivní hrou bez bázně a hany drtí protihráče o jednu, dvě generace mladší...A je se vskutku na co dívat. Drtivé útoky, Talovské oběti figur...Poziční šoupalové typu Štočka by u šachového důchodce měli hledat inspiraci. Ivan si zřejmě pořídil na stará kolena milenku ve věku dcery, jinak si jeho impozantní hru neumím vysvětlit.

+0 /-1 | 30.04.2019 20:31

naska

GM Navara zavěsil,nyní ještě,aby vyhrál GM Plát. Ing. chemie GM Marek Vokáč opět prohrál s mladíkem,Zemánem Matyášem.Jen tak dál a tento důležitý funkcionář skončí po tomto turnaji s ELEM pod hranici  2300 ....Hlavně ,že rozdává konopné provazy. Určitě se půjdu do Ostravy speciálně na GM Vokáče podívat.

+0 /-0 | 30.04.2019 19:24

Achjo

U Davida hlasí po Dh4 25. tahem  mat :D to musí být asi drsná varianta...

+0 /-0 | 30.04.2019 17:20

Achjo

Se budu muset podívat na Magnusovi partie, že se to libí zmb, to fakt musí být z jiné planety :) neobvyklé , když se zmb něco líbí

+0 /-0 | 30.04.2019 17:15

Ota Válek

Turnaj za účasti téměř kompletní české šachové špičky je velmi silný, boje na 1. šachovnici (víc jsem toho prozatím nestihl sledovat) velmi zajímavé.

+0 /-0 | 30.04.2019 11:36

...
Ciki - obvykle na trolly nereaguji, protože není moc horších věcí, než bavit se s hlupákem. Výjimka však potvrzuje pravidlo. Federer hrát challengery nemůže, protože mu to tenisová pravidla zakazují.
+0 /-0 | 30.04.2019 08:38

igors
Práve mi písal Magnus, že viac ako svoje výhry vo Wijku, Šamkire a Nemecku si cení to, že ho novoborský zombík znovu zobral na milosť :)))) Isteže to asi myslel ironicky, ale zároveň to ukazuje, že v Nórsku si trollov ako mytologické bytosti skutočne vážia...
+0 /-0 | 30.04.2019 08:31

naska

Vážený pane pawel.....říkal jste,že na trolly,skřety, eminentní pumprdenty ,nebudete už nikdy reagovat,proč nadáváte ciki 333?Proč myslíte,že je blbý? Totéž si o Vás myslí mnoho dalších diskutujících. Pro Vás je blbý kde kdo,jenom Vy máte absolutní pravdu,že?Infiltrujte se,filtrujte se a třeba se nechte spláchnout.Prof.Mgr. Naska DiS....osobně fandím GM Navarovi i GM Plátovi a držím palce.

+0 /-0 | 30.04.2019 08:26

Bucefalos
Partie Plat Navara.. nechápu jak ji někdo může označit za nezáživnou. Kdybych ji měl komentovat, tak už teď vidím celou řadu velmi zajímavých momentů. Ono by to občas Zombiku chtělo jít trochu do hloubky a nekoukat jen na to, kdo s kým uhrál jaký výsledek a jaké to bylo zahájení...
+0 /-0 | 29.04.2019 23:48

Bucefalos
Ten zápas sice Kasparov vyhrál. Avšak měl o půl hodiny víc času v každé partii. Byl jsem u toho. Nebylo to tak jednoznačné jak říká výsledek. Ciky ty kluku, chtělo by to si projít i partie a ne kolem sebe šířit smrady převlečené za "pravdu".
+0 /-0 | 29.04.2019 23:38

bohouš z buše

Vojta Plát 22:40yes

i_když_na_troly_se_reagovat_nemá

+0 /-0 | 29.04.2019 23:25

Zmestabileho

Ad Janda: Uznávám, že řešit fenomén Magnus tady u ostravského koníka je mimo téma... kdo má na koníkovi své koně, nechť jim fandí - vida, šachy mají své fanoušky, protože jsou opravdu sportem, i když celá naše repre dělá usilovně vše proto, aby si to nikdo nemyslel.

 

Takže zase ujíždím k Magnusovi - ten trapas zápas s Fabiem je odpuštěn, rok 2019 je ve znamení mistra světa, díky němu se dá fandit nejen u top turnajů, ale je možné se pozitivně odreagovat i od takových záležitostí jako jsou partie našich reprezentantů na koníkovi.

+0 /-0 | 29.04.2019 23:16

Zdeněk Janda
Zombík, jak je jeho dobrým zvykem, srovnává jablka se švestkami. Já sleduji a fandím severočechům. A Honza Rubeš si vede skvěle. Jen tak dál.
+0 /-0 | 29.04.2019 22:44

Vojta Plát
Ušmudlaná remíza, aha. Ty máš dost.
+0 /-0 | 29.04.2019 22:40

pawel

ciki xxx ... Srovnáme-li úroveň Světového poháru ve fotbale s naší první ligou .....

Až tě zase bloknou a budeš si hledat nový počet trojek v nicku, dej si "ciki 3 na 33". Protože, kdyby blbost nadnášela, byl bys astronautem.  

+0 /-0 | 29.04.2019 22:34

Morphynista
+0 /-0 | 29.04.2019 22:33

ciki333

Srovnáme-li úroveň Grenke s pravě probíhajícím mistrovstvím mužů ČR, tak Magnus pochází z jiné galaxie, stal se výkonným šachovým softwarem s ELO 3000+ umístěným ve svém mozku, a při své fenomenální paměti a šachové síle by letošní mistrovství ČR vyhrál v jednodenní simultánce proti všem našim účastníkům, včetně Navary, Pláta... tak jako kdysi božský Garri pokořil čtyřčlený reprezentační tým mužů, a to měl prosím pěkně na hodinách k dispozici stejný čas jako jednotlivý čeští hráči. Matně si pamatuji, že před těmi dávnými lety Kasparov zvítězil v poměru 3:1.

+0 /-1 | 29.04.2019 22:26

Zmestabileho

Nezáživná remíza Pláta s Navarou jen ukazuje, jaká slabota se hraje v tomto openu. Ale kdo chce, může Pláta poklepat po ramenou, jak Navaru v ušmudlané sicilské s c3 odpůlil jak psa...(to je opravdu bída...).

 

Raději upněte své zraky na mistra světa Magnuse. To co předvedl na Grenke je hra jako z jiné planety. Jak v posledních třech kolech deklasoval Aroniana, Švidlera a MVL! Hra na úrovni přes 2900, tohle jsou šachy nad kterými zůstává rozum obyčejného smrtelníka stát...

 

 

+0 /-0 | 29.04.2019 21:30

Pavel Ch

ad chess64geek

Děkuji. Já přesto po připomínkách zde (ikdyž preferuji podepsané a  předsedovi STK, mohou být i členovi STK), bude-li podobný model, se mohu zamyslet v STK a navrhnout velmi mírně pozměnit slovíčka. Rozhodně přidávání dalších vět není správná cesta, možná nahradit "nesplňující elo 2200", slovy: "nesplňující (výše) uvedené podmínky".

--

Pokud se bere průměr, tak Pardubice mají A-E turnaj a v áčku pochopitelně průměr vyšší.

Bral bych raději první desítku a v tom vloni "zvítězily" Teplice a letos tomu asi nebude jinak. 

+0 /-0 | 29.04.2019 21:29

naska

....fandím,jak GM Plátovi,tak GM Navarovi. Byl jsem se tam podívat,pár lidí a taky jsem si myslel,že Ing. chemie GM Marek Vokáč mi přivezl konopný provaz a předá mi ho. Partie nezvládá,pan Ludvík ho přímo zardousil a tak jsem se raděj sebral a odjel do Těrlicka.S panem ciki 333 ,jako ve většině případu ,souhlasím.Ing. GM Marek Vokáč,jakoby zapomněl hrát šachy,už nestačí ani na KM.Njn....

+0 /-0 | 29.04.2019 21:12

ciki333

Navara v úvodním kole deklasoval outsidera FM Malika (2286) a o 20. hodin později dračím ohněm sežehl na uhel GM Kislinsky (2429). V kole třetím narazila kosa na kámen, tedy David na Vojtu Pláta (2535). Propastný rozdíl ELO 200 jakoby neexistoval a partie spravedlivě skončila smírem. Enfant terrible českého šachu po dvou vydřených výhrách tak konečně vystrčil z pouzder své ostré drápky...Ohledně učásti D.N. v slabě obsazeném turnaji se nemohu ubránit jisté pachuti... Dovolte mi použít příměr s tenisem. Roger Federer by se imho nikdy nesnížil k účasti na challenger...Devalvaci (v současnosti již zbytečného) titulu GM dobře ilustrují "výkony" Ing. Marka Vokáče: round1. Vaněk (2095)-GM Vokáč 1/2

round 2. GM Vokáč-Didi (2025) 1/2 and round 3. Ludvik (2222)-GM Vokáč 1:0, Markův "klenot" uveřejňuji v plné parádě, pardon ehm nahotě...

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/czech-championship-2019/3/1/18

 

+0 /-1 | 29.04.2019 20:47

chess64geek

to Pavel Ch.: Se vším souhlasím, jen ne s nejsilnějším Openem v republice. To je a bude Czech open v Pardubicích.

+0 /-0 | 29.04.2019 17:48

Pavel Ch

Vojto, až tedy dohraješ s Davidem:

Že by Tě zajímalo, kdy se krajské přebory vůbec hrají?

Nojo, to si musí nejprve zjistit velmistři, mistři, kterému kraji "toho času" sami náleží. Je podle toho, kde zrovna jsou členy třeba extraligového klubu. Pak jaké má kraj webové stránky (jsou na chess . cz uvedeny). A tam najdou systém, místo, datum KP. Někde pro špičku kraje nezajímavý, někde připojeno Opnu. A pokud je to, jako třeba u nás, nejsilnější open v republice, pak zájem špičky kraje je.

 Chápu ale, že pro mistry a velmistry, kteří často mění kluby a kraj jim k srdci už vůbec nepřirostl,  je to trošku složité. Zase je nemusí až tak zajímat, když mají postup jinýenlightened Ale když jsi se Vojto ptal, tak Ti odpovídám.

 Pardubice, nevím, co máš na mysli.  MČR rapid? Podobné to není. Ten úplně otevřený. JJ ten si rád zahraji.

+0 /-0 | 29.04.2019 16:24

MMM
@Morphinista: Popsal jste to jednoduše a dobře, ale to je právě to, co většina diskutujících nechápe. Skutečný podíl hráčů pod minimální výši ela v turnaji je totiž skoro 30% (startuje 68, těch pod 2200 je 20) a většina diskutujících nám tu tvrdí, že je to vlastně v souladu s propozicemi.
+0 /-0 | 29.04.2019 15:34

MMM
Drahil si dal práci popsat (i můj) pohled detailně. On to tvůrce propozic asi myslel tak, jak to vykládáte (Pavel Ch., Druid...), ale nenapsal to tak. Škoda, že GM Navara, který logiku vystudoval, se tu už kvůli několika expertům skoro nevyskytuje a náš malicherný spor "nerozsoudí".
+0 /-0 | 29.04.2019 15:30

Morphynista

@Drahil - Myslím, že to zbytečně zamotáváte. Podle mě je to jednoduché : bod a) - muži, kteří mají automaticky právo účasti, bod b) - to stejné platí o ženách. Bod c) - pořadatel pak může navíc ještě přijmout určitý počet hráčů, nesplňujících minimální výši Ela, ale jejich podíl ve startovním poli nesmí překročit 20 % . Tedy když startuje 60 hráčů, může jich hrát maximálně 12. Takhle to organizátoři zamýšleli a většina zde diskutujících chápe...

+0 /-0 | 29.04.2019 15:25

Morphynista
+0 /-0 | 29.04.2019 15:07

Drahil

Oháníte se tu porozuměním textu a přitom sami do něj vkládáte podmínky, které tam prostě nevykoukáte, protože tam nejsou. Tak si to třeba nakreslete: Dvě množiny - množina A, která obsahuje všechny krajské přeborníky a množina B, obsahující všechny hráče pod 2200 a světe div se, ty dvě množiny mají společný průnik - krajské přeborníky s elem pod 2200 a teď se snažíte někde vykonstruovat podmínku typu "Pokud je člověk prvkem množiny A, pak již nemůže být zároveň prvkem množiny B". Jinými slovy tvrdíte že Pepa Novák, krajský přeborník s elem 2000 není prvkem množiny hráčů s elem pod 2200. Ale v propozicích přece nic takového není. Domýšlíte si tam hned dvě další podmínky / pravidla, která tam nejsou ani náznákem. 1) Domýšlíte si pravidlo, že každý může být prvkem právě a pouze jedné množiny, což je z logiky věci nesmysl - Pepa Novák prostě splňuje podmínky pro obě množiny a 2) Domýšlíte si navíc "pomocné" pravidlo, že pokud teda by někdo dal protipříklad, kdy je člověk co splňuje pravidla pro obě množiny, tak vymýšlíte, že přednost má započátání takového člověka do množiny B před započítáním do množiny A a nikoli naopak. To si prostě domýšlíte. A je to přesně o porozumění textu. Podobně, když uvedete podmínku například "Věk 18 let" (v takovém případě ji splňují pouze lidé, kterým je právě 18 let, ne víc nebo méně) a můžete se pak do krve hádat, že je "to přece jasný", že mu má být 18 nebo více let... Ano, jasné to je, ale ne tím způsobem jak si to vykládáte. Zrovna na šachovém fóru bych takovou diskuzi nečekal.

+0 /-0 | 29.04.2019 15:03

Druid.Panoramix

Pavel Ch - díky za objasnění. :o)

MMM - tak mě to bylo jasné hned na první dobrou, četl jsem propozice - podrobněji jsem to rozepisoval kvůli jiným, kvůli kterým tato přeháňka ve sklenici s vodou vznikla. :o)

+0 /-0 | 29.04.2019 14:50

Vojta Plát
Už mám po "přípravě", tak se jen vyjádřím k některým nesrovnalostem. Svaz přispěl 500000, ale to je na startovné velmistrům, plus na ubytování, stravné, apod. Samozřejmě je to i pro některé lepší hráče s titulem IM, kteří mají hrazené aspoň ubytování. Nicméně slabším velmistrům svaz nedává peníze, proto tu chybí takový ten střed, který by startovní listinu vyvážil a je to určitě škoda. Díky tomu vyhrál loni Svatopluk Svoboda, ačkoliv nesplnil svým výkonem ani GM normu. Já osobně si nestěžuji, ale ostatní tak trochu oproti předešlým ročníkům utřeli nos. Jo a ještě by mě zajímalo, kdy se hrají krajské přebory v klasickém šachu...Na Koníku stačí zaplatit tuším 3000 korun a hrajete MČR(jako když nemáte elo 2200). Funguje to tak i v Pardubicích, viď Pavlíku Ch.? Jinak by ses tam nepodíval.
+0 /-0 | 29.04.2019 14:46

strelec

ad MMM: no a já to na první dobrou bral tak jak popisuje PCH......wink

+0 /-0 | 29.04.2019 13:53

chess64geek

Já si třeba nejdřív těch postupů z KP nevšiml, pak ale jak to napsal Pavel Ch. tak není co řešit a v těch propozicích je to zcela jasně popsané. Souhlasím s Pavlem Ch. - titulovaní od WIM+ a vítězové KP mají účast jasnou vždy.

+0 /-0 | 29.04.2019 13:30

MMM
Druid, Nočník a spol.: Přiznám se, že jsem trochu znejistěn tím, kolik lidí z šachového prostředí má jiný názor na logickou otázku, která mi připadá docela jednoduchá. Nedovedu pochopit, z jakého důvodu si jako celek (100%), kte kterému se vztahuje těch zmíněných 20%, představujete pouze určitou množinu hráčů. A jak je tahle množina definovaná si poměrně složitě domýšlíte (Druid, 11:52) bez opory v propozicích.
+0 /-0 | 29.04.2019 13:04

Pavel Ch

29.04.2019 11:52 | Druid.Panoramix

Rozšifrováno přesně na webu v:

- konkurs MČR

- vítězný návrh 

+0 /-0 | 29.04.2019 12:36

Druid.Panoramix

Jinak dnes mě bude hodně zajímat partie mezi Vojtou Plátem a Davidem Navarou a hlavně její průběh a předchozí příprava na soupeře ( z obou stran šachovnice). GM Kislinskému se nevedlo zrovna dobře, i když hrál černými. .o)

+0 /-0 | 29.04.2019 11:57

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek, jen pár připomínek:

Poutník - díval jsem se do Výdajové stránky rozpočtu, kde v Kapitole V2.1 MĆR jsem viděl částku na MČR 500.000 Kč, zde se asi rozumí vše, co se výdajů týče od peněz na rozhodčí až po cenový fond pro vítěze. Pokud bude někdo z VV ŠSČR nám to rozšifrovat konkrétně, položku po položce, tak pochopitelně může... jinak více asi bude na zasedání VV ŠSČR po konání MČR.

MMM, Drahil, Poutník - ale to je přeci zřejmé. Účastníci z řad velmistrů ( kde se jaksi apriori předpokládá splnění limitu pro účast na MČR) a krajských přeborníků ( v rámci postupového systému - krajský přeborník na právo na účast na MČR, protože si ji vybojoval a tedy má právo se účastnit, i kdyby měl ELO 1950 či nižší). Zbytek hráčů podle ELO a z nich těch max.20% pro hráče s ELO nižším jak 2200. Co je na tomhle ještě nejasného, přesně podle Propozic. :o))

+0 /-0 | 29.04.2019 11:52

N. Očník

MMM: zajímavé, já to chápu stejně jako Pavel Ch. je několik podmínek. Určitý počet hráčů sice technicky nesplňuje podmínku 3. Ale splňuje podmínku 2. Nepočítají se tedy do množství "nesplňujícího podmínku 3." Jo asi by bylo vhodnější pro širokou populaci napsat ne podmínku, ale kvalifikační kritérium. Pak by třeba bylo jasné, že když někdo splňuje podmínku 2, nemusí splňovat podmínku 3 (a tedy je pro ni irelevantní).

zajímalo by mě, jak by ZMS jím kritizovanou situaci řešil (ale tak on řešení asi nemá, jen kritiku). zakázal by DN startovat? nebo by zajistil, abychom měli aspoň 5 dalších hráčů 2650+? Jak by to zajistil?

+0 /-0 | 29.04.2019 11:49

MMM
Pavel Ch.: Ok, přečetl jsem si je, výstup je pořád stejný. "turnaje se může zúčastnit omezený počet hráčů a hráček nesplňujících podmínku minimálního ELO FIDE (max 20%)" je jasné sdělení, z ničeho nevytržené (v propozicích není na nic navázané, není z čeho ho vytrhnout). Pokud by to mělo být tak, jak se to snažíte interpretovat, muselo by tam být napsáno např. "turnaje se může zúčastnit omezený počet hráčů a hráček nesplňujících podmínku minimálního ELO FIDE, kteří nejsou ani krajskými přeborníky mužů 2018 (max 20%)". Nebo by stačilo "nad rámec hráčů s právem účasti podle bodů výše se může zůčastnit omezený počet hráčů pod 2200 (max 20%).".
+0 /-0 | 29.04.2019 11:12

Morphynista

Myslím, že pořadatel postupoval správně a v souladu s propozicemi. Jak píše Pavel Ch, chce to jen porozumět psanému textu...

+0 /-0 | 29.04.2019 10:44

Poutnik

Drahil a MMM mají samozřejmě pravdu. Tvrzení o omezení počtu 2200 platí jako samostatný bod a pořadatelé měli tento počet ponížit o ty hráče, kteří nesplňují tento limit, ale mají právo na účast díky jiným kritériím. Korektní postup by byl velmi jednoduchý: 1. zjistím si kolik budu mít účastníků s právem účasti kteří nesplňují 2200. 2. Upravím počet zájemců s 2200- tak aby pořadatel dodržel podmínky, které garantuje. Je to opravdu jednoduché.  Jinak článek výše dobře píše o tom na kolik si přijdou vítězové, ovšem v rámci úplnosti by možná mohlo být i zmíněno, kolik peněz se rozdělí hráčům za to, že vůbec nastoupí. Čtenář si tak lépe udělá představu o financích na turnaji.

+0 /-0 | 29.04.2019 10:23

Pavel Ch

MMM: Prosím moc, nepište "pokud", ale přečtěte si je nejprve. Je to jasné.

Jasně oddělené body. V první bodě velmistři a krajští přeborníci (o elu ani zmíňka).

Ve druhém a třetím se řeší další hráči ohledně ela.

 Krajských přeborníků samotných by přeci mohlo být více jak 20%, např: 14:69wink 

+0 /-0 | 29.04.2019 10:18

MMM
Pavel Ch.: Pokud jsou propozice napsány tak, jak jste je uvedl ve vašem příspěvku (28.04.2019 20:45 | Pavel Ch), Drahil je interpetuje výstižněji. Třetí bod je napsán tak, že platí obecně (nepíše se tam nic ve smyslu "z hráčů vyjma krajských přeborníků může být max. 20%
+0 /-0 | 29.04.2019 08:50

Pavel Ch

Drahil: 

Podívejte se na originální propozice a porozuměj psanému textu. 

první bod ....a krajští přeborníci (pozn. o tom bez diskuse, svaz podporuje kraje, aby byl zájem hrát KP)

druhý bod ....a hráči 2200+

třetí bod ...dále se mohou přihlásit pod 2200, ale těch (pozn. rozuměj! podle tohoto bodu, o KP není diksuse, ty tam jsou dáni už v prvním bodě) může být max 20procent. Pozn. Podle třetího bodu!

  Propozice a startovka tedy letos ok.

Jediné, co můžete navrhnout svazu, aby příště bylo méně 2200-, stejně tak hranice 2100 nebo 2300. Či jiné návrhy. Ale to je jiná kapitola.

Zde si potřeba říci, že pořadatel postupoval dle propozic.

+0 /-0 | 29.04.2019 08:33

Zelené jablko

Ad chess64geek. Mně právě taky přišlo, že to tam není, tak jsem jen rozvíjel analogii se současným systémem. Pochopil jsem to asi jako Vy, že na základě článku 4.7 (o tom řešení na zahajovacím ceremoniálu) otázku barev odkládají. A rozložení volných dnů, tj. 4.6.1.

+0 /-0 | 29.04.2019 08:25

chess64geek

to Zelené jablko: to, co říkáte se mi nepodařilo v pravidlech najít (https://www.fide.com/FIDE/handbook/FWCM2020.pdf), můžete mi posím říct přímo článek, kde se to nachází, je tam pouze napsáno že losováno bude během zahajovacího ceremoniálu.

to ZMB: je spoustu švýcarů kde se hráči od 1. nasazeného do posledního liší o 1000 elo, tady to ani tolik není a nevím čemu by to mělo vadit, přesně jak říká chess64 ať si mládež zahraje

to Drahil: myslím, že když je to mistrovství čr, je pěkné se tam dostane alespoň vždy 1 zástupce z každého kraje čr (jsou silnější, ale i slabší kraje), tak proč ne? prům rating turnaje je více než 2250, myslím že normy uhrání norem to příliš neovlivní

+0 /-0 | 29.04.2019 08:19

Zelené jablko

Ad zápas o titul mistra světa. Zvýšení na 14 her je fajn. Je to na úkor toho, že bude méně volných dnů. Moc se mi nelíbí ten befel kolem remíz. Proč třeba nesnížit prize money za každou remízu před 10., 20., 30., pro mě za mě 100. tahem? Ale diktovat by se to v zápase o titul nemělo.

Možná jsem trochu zabržděný, ale moc z těch propozic nechápu vyřešení barev. Nyní je to tak, že jeden hráč hraje bílými v 1., 3., 5., 8., 10. a 12. partii. Soupeř ve zbylých - má tedy dvakrát po sobě (6+7) bílé. Ale jednou před volným dnem, jednou po něm, ne dva dny po sobě. Kdyby to v novém systému bylo analogicky, jeden z hráčů by měl bílé v 7. a 8. partii, ale vzhledem k tomu, že volný den má být po 5. a pak až po 8. kole, měl by je dva dny po sobě.

+0 /-0 | 28.04.2019 23:04

Zmestabileho

Open o 60 lidech, kde hraje naše kompletní špička plus 40 amatérů, a kde vyčnívá jeden hráč který tam svou úrovní hry vůbec nepatří - to je tradiční obrázek našeho republikového přeboru. 

 

Už jste viděli někde ve světě takto obsazený open - s jedním hráčem 2740, a pak s tím zbytkem, ještě takto strukturovaným? Já tedy ne. Takový turnaj o ničem se zřejmě přirozeně nikde nehraje - jen u nás je pravidelně servírován, jako republikový přebor.

 

 

 

 

+0 /-0 | 28.04.2019 23:00

chess123

Na startovní listině je 68 hráčů a 15 z nich je mladších 18 let. To je hezké. 8 z nich má FRL pod 2200. Jsem rád, že dostali výjimku a můžou hrát MČR mužů.

+0 /-0 | 28.04.2019 22:50

Drahil
Re: Pavel Chrz. Takze krajsti prebornici pod 2200 se vlastne nepocitaji do limitu hracu pod 2200? Takze sice maji pod 2200,ale to se nepocita...to je teda logika. Pokud jsou tam takovy prebornici, pak se o to mene melo prijmout hracu pod 2200.
+0 /-0 | 28.04.2019 22:21

Pavel Ch

Pojďme k dění, blíží se první větší seznace, velmi úspěšného Vana se snaží v koncovce porazit odrostlý junior Honza Rubeš.

+0 /-0 | 28.04.2019 20:48

Pavel Ch

Zdravím,

Drahil a chess64geek: Těší mne Váš zájem o činnost svazu a dokumenty.

Svaz je samozřejmě za ně zodpovědný, tím, že je schvaluje.

Dovoluji si jen uvést, že je potřeba číst celý odstavec nejen jednu větuwink

Právo účasti:

hráči a hráčky s platnou registrací u ŠSČR, kteří nejsou na FRL vedeni pod jinou federací než CZE:

 hráči s tituly GM, IM, hráči s ELO FIDE >= 2200 a krajští přeborníci mužů z roku 2018

 hráčky s tituly WGM, WIM, hráčky s ELO FIDE >= 2200

 turnaje se může zúčastnit omezený počet hráčů a hráček nesplňujících podmínku minimálního ELO FIDE (max 20%)

Takže krajští přeborníci, jsou v jiném bodu (hned v prvním)enlightened

+0 /-0 | 28.04.2019 20:45

chess64geek

Svaz ty propozice nepsal, psal je pořadatel koníka. Svaz je pouze schválil takže pokud by nešly uhrát normy tak svaz je ten kdo bude napomínat.

+0 /-0 | 28.04.2019 19:41

Drahil
V propozicich SSCR na MCR se pise, ze trunaj muze hrat maximalne 20% hracu nesplnujich podminky (pod 2200). Hracu hraje 68, z toho 20 ma pod 2200. Neni to trochu neseriozni od svazu, ze nedodrzuje co si napise do propozic? Pise se tam treba taky o cenovem fondu...to se taky nedodrzi? http://ostravskykonik.cz/pdf/MCR_2019.pdf
+0 /-0 | 28.04.2019 19:12

Ota Válek

GM Navara získal proti svému soupeři, ověnčenému velmistrovským titulem, rozhodující výhodu již ze zahájení; obětovav tři pěchy, dovedl partii rychle k vítěznému konci. Tím potvrdil pověst vynikajícího znalce Sicilské. 

+0 /-0 | 28.04.2019 17:46

ELOminator

Třeba co považuju za trochu kontroverzní, je zavedení sofijských pravidel v MČR, kde spolu hrajou profíci s amatéry, kteří si turnaj těžce zaplatili, a ještě jsou takto "buzerování". Ale já to naštěstí letos nehraju, takže mě to netankuje.

+0 /-0 | 28.04.2019 15:03

ELOminator

Tak asi když do toho sponzoři cpou miliony, tak nechtějí vidět v zápase o MS desetitahovou remízu, to zase buďte trošku soudní enlightened

+0 /-0 | 28.04.2019 14:55

frenik

Smrt nesvobodě a diktatuře kdekoliv...

 

+0 /-0 | 28.04.2019 14:26

Bucefalos
Smrt nesvobodě a diktatuře v šachu.
+0 /-0 | 28.04.2019 12:50

breughel

no Smrt remízám!

+0 /-0 | 28.04.2019 12:34

SchwartzBlack

@ Bucefalos - yes 

+0 /-0 | 28.04.2019 11:25

Bucefalos
Hmm, za pár let bude zakázáno třikrát opakovat pozici, a ten kdo nabídne remizu, spáchá zločin. Remíza je normální výsledek partie. Nenormální naopak je hysterie kolem ní. Hlavně aby nebyla, to by bylo hrozné.
+0 /-0 | 28.04.2019 09:44

chess64geek

Trochu mimo téma,  ale dnes vyšla pravidla pro Zápas o titul Mistra světa, ve kterém bude titul obhajovat Carlsen v roce 2020.

Změny: zdvojnásobený cenový fond

Zvýšení partií z 12 na 14

Zména tempa: 2 hod/40 tahů + 1 hod /20 dalších  tahů + 15 min do konce + 30 sekund přídavek, ale až od 61. tahu! 

Sofijská pravidla: Na remíze se mohou hráči dohodnout jen pokud dokončili 40 tahů,  takže bude co sledovat! 

+0 /-0 | 27.04.2019 23:10

pawel

Jo jo, Vojta nedal šanci, blahopřeji. Kolem 44. tahu, když jsem viděl, engine nepoužívám, mne napadal motiv Jirky ...Sd4 a Vd8. Jistě, Vojta ale řekne: "Tak bych to vyhrál jinak".

 

Doporučuji závěr partie odvážného Filipa Neumana. Jak velmistru dal dámu za 2 lehké figury a pak koncert lehkých figur s podporou věžové jízdysad

+0 /-0 | 27.04.2019 21:58

pawel

27.04.2019 20:46 | pawel

(Napsal jsem omylem 20:46 do článku o extralize, nemažu, ikdyž jsem se mýlil, jen přesouvám).

 

Vojta Plát bude teď muset na stůl vyndat veškeré schopnosti techniky koncovek, možná i časovek. Jirka, mladík z Nového Boru, statečně vzdoruje a skoro tipuji remis - 44.tah.

Vymkl se očekávání mladý senior Pepa Juřek a reprezentanta černými odplichtil.

Pak ještě remízoval, často se "dieslově" rozjíždějící, Marek Vokáč. Tomáš Vaněk mu ukořistil půlku. 

+0 /-0 | 27.04.2019 21:54

SchwartzBlack

Hraje se v rámci Koníka, ne poprvé.

+0 /-0 | 27.04.2019 15:50

Pavel Capek

A kde se to tedy hraje ? Ví to někdo ??

+0 /-0 | 27.04.2019 15:09

Poutnik

Článek nás zve se podívat. Nenapíše ale adresu. Odkaz na web pořadatele mne nahodí na Ostravského koníka....  Takže snad abych šel na ŠSČR tady se rozhodně základní informaci nedovím.

+0 /-0 | 27.04.2019 15:01

ELOminator

Jo, Van je taky můj černý kůň, ale v českém rybníku je pořád ještě největší štikou Navara.

Go Davide Go !!! czech flagcoolyes

+0 /-0 | 27.04.2019 13:32

ciki333

To Druid.Panoramix. Používám vždy nick "ciki333", nikoliv "ciki33." Byl jsem smazán administrátorem serveru nss, jako už několikrát v minulosti. Neadoruji totiž s náležitou vervou ty tzv. "úspěchy" božského Davídka a jsem vůči němu kritický. 8 a 9. místo, byť v silně obsazených turnajích, nepovažuji za "sukces." Jak na tom momentálně David je, ukázalo v plné nahotě extraligové utkání 1. Novoborský ŠK versus ŠK ZIKUDA Turnov-viz. partie s Maxim Rodsteinem:

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/czech-extraliga-2018-2019/11/3/1

+0 /-1 | 27.04.2019 13:21

Druid.Panoramix

Aha, takže ciki33 se nám změnil na ciki333, takže účet ciki33 byl asi zabanován.

+0 /-0 | 27.04.2019 12:13

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek, nebyl tady předtím příspěvek od ciki 33? Ciki33, to jste smazal sám od sebe anebo jste byl smazán administrátorem serveru?

Pokud sám, tak to pochopím, některé věci byly dost přes čáru - zejména to, kde jste Davida Navaru nařknul z chamtivosti. Nicméně smazání administrátorem má jisté atributy, které postrádám.... administrátor by měl smazat text, pokud odporuje pravidlům diskuze, ale měl by ponechat autora článku a buď k tomu napsat krátké zdůvodnění proč byl příspěvek smazán anebo ponechat bez poznámky.

Nicméně, i já jsem zvědav, jak celé to MČR dopadne. Faktem je, že GM Navara je velký favorit, ale poslední dobou se mi zdálo ( a možná nejenom mě), že trošku ztrácí glanc v důsledku narůstající únavy, vyčerpanosti a možná nejenom šachové. No a na koho se určitě těším je Vojta Plát, tento enfant terrible českého šachu dovede překvapit, když chce. Mládí vpřed, ale staří na svá místa, takže bych rád vpředu viděl Nguyena Thai Dai Vana a Tadeáše Kriebela a moc mě bude zajímat výkon Zbyňka Hráčka, v poslední době měl docela fazonku, ale v tom našem rybníčku může překvapit i někdo další. Tak ať vidíme spoustu pěkných partií a turnaj nás baví.

+0 /-0 | 27.04.2019 12:09

ciki333

Můj tip, David nevyhraje, dožene ho únava. Černými koni mistrovství mužů ČR jsou pro mne Nguyen Thai Dai Van a Vojtěch Plát.

+0 /-1 | 27.04.2019 11:54