Bez sáhodlouhých příprav

16.05.2015 08:49 | Mistrovství České republiky 2015

Oficiální zahájení mistrovství České republiky, které se koná v Havlíčkově Brodě v hotelu Slunce, proběhlo v jednu hodinu po poledni.

Slavnostní moment poctili svou přítomností starosta města HB Mgr. Jan Tecl, ředitel Měšťanského pivovaru Havlíčkův Brod Ing. Václav Janda, který mj. převzal záštitu nad MČR mužů, dále ředitel společnosti COOP Havlíčkův Brod Ing. Josef Stehno, ředitelka hotelu Slunce Ladislava Nováková, místopředsedkyně TJ Jiskra Havlíčkův Brod Mgr. Martina Kadlecová a předsedkyně KŠS Vysočina Mgr.Eva Kořínková.


Start prvního kola dělila od losování startovních čísel pouhá hodinka a půl, takže se hráči museli na úvod obejít bez zevrubných příprav na svého soupeře. První číslo si vylosoval GM Martin Petr vzhledem k nutnosti předehrávky posledního kola s FM Tomášem Krausem, kterého čekají přijímací zkoušky.

GM Martin Petr zvolil sklenici s číslem sedm

Teoretický střet mezi Rausisem a Štočkem skončil záhy přijetím bílým nabízené remízy. Bod se půlil i v partiích Vlastimil Babula - Matin Petr a Štěpán Žilka - Jan Bernášek. "Vyřizování účtů" v královské indické s 6.h3 si znalí užili při sledování dění na první šachovnici, kde David Navara s Richardem Biolkem připravili divákům podívanou prvního kola.


-
. kolo -


David Navara vs Richard Biolek

Téměr stotahovou bitvu svedl Tomáš Kraus se Zbyňkem Hráčkem, ale ani v tomto případě rezultativní rozhodnutí nepadlo. 


-
. kolo -


FM Tomáš Kraus


1. Kolo Datum kola 2015/05/15 Hodina 15:00
Šach.Čís.ELO
JménoVýsledek
JménoELOČís.
112751GMNavara David1 - 0IMBiolek Richard246110
222590GMRausis Igors½ - ½GMŠtoček Jiří25599
332402FMKraus Tomáš½ - ½GMHráček Zbyněk26178
442542GMBabula Vlastimil½ - ½GMPetr Martin25167
552514GMŽilka Štěpán½ - ½GMBernášek Jan25136


Odkazy

Šachový festival Vysočina 2015

15. - 23. 5.
MČR 2015 muži - výsledky
MČR 2015 muži - online přenos (15.00)

17. - 23. 5.
MČR 2015 ženy - výsledky
MČR 2015 ženy - online přenos (15.00)

16. - 23. 5.
Open Vysočina 2015 - výsledky
Open Vysočina 2015 - online přenos (15.00)

62x 11557x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (62) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
capjar

Ty stará čísla Čsl. šachu jsem taky kdysi dávno četl a proto s tzv. sofijskými pravidly rovněž nesouhlasím, protože se stejně dají obejít. Zkrátka, co se pouze nařizuje, není správné. Na druhou stranu souhlasím s názorem Honzy Kalendovského a dalších zde diskutujících (včetně ZMB), že by na tak významné soutěži, jakou snad mistrovství ČR ještě dosud je, by se mělo bojovat a hrát až na doraz. Už jen kvůli prestiži naší hry. Nevím jak to řešit, ale myslím, jak už tu zaznělo, že by takové významné soutěži nejspíš prospěly otevřené turnaje hrané švýcarem. Ty jsou myslím pro diváky daleko více atraktivní. Poblém je pouze v tom, že se v něm poněkud hůře plní různé technické normy. Jenže krátké remízy, byť jinak jsou v souladu podle pravidel, jsou prostě na této úrovni velmi nezáživné a nejsou jaksi přijatelné i z hlediska finančního.           

+0 /-0 | 19.05.2015 23:00

Morphynista

" Záhada " předehrávané partie je objasněna přímo v článku ( Tomáš Kraus dělá přijímačky ). S kritikou malé bojovnosti některých hráčů souhlasím, obávám se, že ani sofijská pravidla - sám jsem jejich odpůrcem - by mnoho nepomohla. Ale není to nic nového, mám doma číslo Československého šachu z padesátých let, kde se přesně stejné chování tehdejších hráčů kritizuje...

+0 /-0 | 19.05.2015 10:50

Johny the Scar

Re Jan Kalendovský: Partie Petr - Kraus se předehrávala kvůli kolizi posledního kola a přijímaček na VŠ Tomáše Krause. Martin souhlasil s předehrávkou - a byl odměněn 2 body hats off

+0 /-0 | 19.05.2015 10:47

Jan Kalendovský

Prohlížel jsem včera všechny partie Mistrovství Ruska týmů a vida – ani jediná nerozhodná partie tam neskončila před 40. tahem. Patrně si pořadatelé dali do propozic tzv. Sofijská pravidla (nebo Pražská z roku 1908, jak připomíná jeden šachový historik). No v Havlíčkově Brodě je to bohužel jinak. Překvapilo mne, že jinak velmi sympatičtí borci jako pan Petr a Žilka se na tomto webu vyjádřili (tak jsem to pochopil) v tom smyslu, že oni nejsou profíci, na mistrovství přijeli hlavně proto, aby se viděli se starými známými a prostě si to týden užili?! Tak nevím – pokud toto schvaluje a platí Šachový svaz ČR, jak chce naše vedení získat tak důležité úspěchy reprezentace pro přidělení event. dotací, když se někteří borci na nejvyšší úrovni (v našem žebříčku) spokojí z bezduchými remízkami a ani se nesnaží pořádně bojovat? Tím pádem i trénovat. Viz – těžko v pžípravě, lehko v boji (na ME, olympiádě atd.). Pak mne překvapilo, že partie 9. kola (podle rozpisu) mezi Petrem a Krausem se hrála již ve čtvrtém kole. V čem je ta záhada? Víte – já proti remízám nic nemám, sám jsem jich měl v letošní sezóně 9 z 11 partií. Ale já jsem starý a blbý bez ambicí a bez chuti bojovat. Snad se mi nechcete podobat? 

+0 /-0 | 19.05.2015 10:34

capjar

Honzour: yes

+0 /-0 | 18.05.2015 21:36

kedvis7

Ota Válek: Rozdíl mezi GM Navarou a FM Krausem je docela znatelný (palec nahoru za odvahu pana Krause). Partie GM Hráčka a GM Žilky se mi také líbila. Nesouhlasím však s tím, že když se někomu něco nelíbí a něco zde (třeba i opakovaně) napíše, tak by měl být ocejchován označením chronického kverulanta. Píšete, že jste nestihl více sledovat, tak proč tak rychlý soud? Nemám problém někoho pochválit, stejně jako říci, že se mi to či ono nelíbí.

 

honzour, Lenka: Na tom vašem názoru něco bude :-)

+0 /-0 | 18.05.2015 12:08

honzour

Kouknul jsem se na ty partie posledního kola a i mě teda ty remízy (3 z 5 partií) přijdou dost předčasné (některá víc, některá míň, ale předčasné byly všechny). Jako mám 2000 elo, tak samozřejmě nevidím do hlubokých myšlenek pánů velmistrů, ale na tohle člověku stačí i 1500 elo. Vždyť to musí odradit všechny potenciální sponzory. Představte si, že by třeba v hokeji dali ČR-Švýcarsko ze remis, když už o nic nejde. Nebo, že by se Rusko s Kanadou po prvním gólu domluvili na 1:0 pro Kanadu, aby nebyla ostuda. Nejsem příznivec zakazování remíz do x-tého tahu, ani třeba 1/3 bodu za remízu (vždyť i obrana horší pozice může být hodnotná). To spíš místo uzavřeného turnaje, kde se většina velmistrů šetří, bych uvítal nějaký polootevřený švýcar pro 2300+. Aby se prostě museli mlátit. Aby na ně vletěl nějaký nabouchaný mladík s 2350 elo, co se na ně 3 měsíce připravoval a má zrovna formu. A aby ho museli porazit, pokud chtějí nějakou cenu. Prostě přesně tak, jako teď vletěl David Navara na ně.

+0 /-0 | 18.05.2015 10:31

Ota Válek

Kritika mistrovství je od zdejších chronických kverulantů nespravedlivá. Včera pohladila po duši svižná miniaturka GM Navary, hezká byla i výhra GM Hráčka. Víc jsem nestihl sledovat, zaznamenal jsem však, že u žen byly všechny partie bojovné s rezultativními výsledky.

+0 /-0 | 18.05.2015 08:52

deVillante
Jo, ale na Islandu bojovou náladu stimuluje hlavně neustálý strach z umrznutí, hladu a sopek!!!
+0 /-0 | 18.05.2015 07:34

Lenka
Tak na Islandu mame pravidlo 30-ti tahu, partie jsou o neco bojovnejsi. Neverim ale ani, ze by to bylo zrovna timhle pravidlem. Ratingovy rozdil souperu je u nas o neco vyssi, coz uz samo o sobe podnecuje k vetsimu usili. http://icelandicchesschampionship.com/live-games/
+0 /-0 | 18.05.2015 01:33

masabob
Bohužel David se na to měl vykašlat,nejlépe to vyřešil Pan Láznička ,to je velmi šikovný chlapík ,škoda že se mu nedaří přelézt tech 2700 asi to není až tak lehké ,děkuji panu Paulikovi za jeho celoroční snahu toto zorganizovat!!
+0 /-0 | 18.05.2015 00:15

ofca
Je to žumpa, kromě Davida, ktery se na tenhle podnik měl vykašlat, pač je pod jeho úroveň.
+0 /-0 | 17.05.2015 23:44

masabob
Je to velmi úsměvné tyhle dohady ,ale co jsme čekali ?Já tedy nic jiného ,ale přijedu se podívat jako divák ,je hezké vidět jak dvě hodky mučí mozek a když dojde k akci tak se oba leknou boje a dají za remis pak hodku rozeberou uznají ze tam nic nebylo v 50 variantách a jdou v pohodičce na večeři za dietky ,mám asi 2000 elo ,ale šachy v ČR tragedie a nechci aby moji dva kluci to vůbec hráli ,původně super hra se změnila ve frašku .dobrou noc všem.
+0 /-0 | 17.05.2015 23:08

doktor

chodím na ty partie koukat  do hotelu . a je to smutný a trapný.ve vedlejším turnaji hraje mnoho dětí, které se chtějí podívat na naše borce. a než tam dojdou je partiích.prostě směšný.

+0 /-0 | 17.05.2015 22:54

paulz

Stejně nechápu proč se uzavřené mistrovství hrají. Silný švýcar by byl mnohem zajímavější pro diváky a taky sponzory po kterých tak všichni volají.

+0 /-0 | 17.05.2015 22:15

Zmestabileho

Kdyby nehrál Navara, skončilo by na MČR 80-90% partií remízou, s průměrnou délkou remíz 20 tahů. Za účasti Navary bude ten podíl nerozhodných výsledků možná o deset procent menší - podle toho, kolik Navara vyhraje partií. A přidávám se k Horníkovi - tohle je můj poslední příspěvek k MČR, škoda dalších slov k tomuto "turnaji".  

+0 /-0 | 17.05.2015 21:33

Horník z hnědouhelný pánve

Průměrná délka 3 remízových dnešních partií = 19 tahů! To myslím mluví za vše. Je to marné... A je marné to i kritizovat, proto je toto můj poslední příspěvek k MČR...

+0 /-0 | 17.05.2015 20:57

pesec

A stejná rychlovka to byla i v hokeji, možná mohli nabídnout remízu...smiley

+0 /-0 | 17.05.2015 20:13

N. Očník

Horník: až se budou dávat body za krásu partií, tak má váš komentář nějaký smysl, do té doby nic.

stejně tak se můžete zlobit na běžce na lyžích, který se celý závod za někým veze a pak před koncem vyrazí do spurtu. Má prostě takovou taktiku, pravidla ji nezakazují, tak není co se rozčilovat.

Mně remízy na šachovnici nevadí. 10 tahová remíza mě nudí, ale MČR nemám za "exhibici", kde by se mělo hrát na krásu. U hokeje někdo ocení krásu, jiný vítězství. Tady ale hraje každý sám za sebe. Když to bude olympiáda, kam se posílají vyvolení reprezentantni, pak se bavme o tom, koho poslat a koho ne. MČR je o tom, kdo dokáže vyhrát jeden konkrétní turnaj, nic víc, nic míň. A tomu podřizuje taktiku každý dle svých možností a schopností.

ZMB: komentátor by to pochopitelně oživil, kdyby to byl dobrý komentátor. protože i vám by třeba dokázal přiblížit smysl pozic a plánů, kterým jinak nerozumíte. Koukat na šachovnici, kde nevíte, proč se asi který tah udál, musí být určitě deprimující ...

+0 /-0 | 17.05.2015 19:18

64

Tak u Navary to byla tedy rychlovka....yes

+0 /-0 | 17.05.2015 17:56

64

13 tahů, a někde se ještě bojujesad

+0 /-0 | 17.05.2015 17:17

64

Že to jde i bez teorie dokazuje v dnešní partii Štoček.

+0 /-0 | 17.05.2015 17:07

Petr Boleslav

GM Rausis bohužel zdravotně indisponován

+0 /-0 | 17.05.2015 16:37

Zmestabileho

Komentátor by tohle MČR neoživil, ani kdyby to byla Jeniffer Shadade, Garry Kasparov a Magnus Carlsen dohromady. Před lety to zkoušel pokud se pamatuji komentovat Petr Pisk - a bylo mi ho až líto, jak se trápil, když u těch bezduchých remíz statečně tlačil myšlenky typu "bílý přišel se zajímavou variantou, kterou černý zřejmě ne tak úplně očekával", "korektní souboj nevybočil z mezí rovnováhy", "tři partie již skončily, když ani jedna ze stran nemohla pomýšlet na výraznější výhodu"... Dnes ve třetím kole už tam je zase deseti tahová remíza Rausis -Biolek.

+0 /-0 | 17.05.2015 16:07

pesec

Štepán Žilka: ale tady nejde o estetiku, ale o to porazit soupeře a klidně si na tu chybu počkat, nejde ani tak o diváky na onlinu, ale celkově o přístup k šachu. Každý ocení toho kdo má sedm nul a tři výhry než toho kdo má 10 remíz. Myslím, že jsem to zaslechl už na základní škole a platí to pořád: Jenom z prohry se člověk může poučit, ale na to musí mít dostatek odvahy. 

+0 /-0 | 17.05.2015 15:49

JD

Hráč by neměl být nijak omezován , je to jeho hra.

Na druhé straně určitě funguje lajna sponzor - větší sledovanost - více peněz , což by měl hráč-profesionál vzít v potaz.

Dneska ,ale určitě budou fanouškovské chutě ukojeny.smileyDle pozic kol.10 tahu.

+0 /-0 | 17.05.2015 15:48

kedvis7

Štěpán Žilka: Máte pravdu. To komentovaní partií by to jistě oživilo. Svého času jsem tu viděl i jednoho komentátora v diskuzích a docela mě to bavilo. Taky bych uvítal, kdyby bylo možné partie přehrávat v HTML (ne jen Flash verze). Myslím, že to není technicky náročné.

 

Co se týká přenosu on-line zadarmo, tak bych souhlasil s Horníkem. Pořádání MČR není určitě zadarmo a pokud na takový turnaj přispívají i sponzoři, tak si myslím, že odměnou za vložené investice, by měla být co největší sledovanost. Osobně bych očekával u on-line přenosu nějaké reklamy (není to škoda - lepší stránky i aplikaci pro přehrávání partií) a určitě bych zveřejňoval i počty přístupů z unikátních IP adres (to se dá mediálně „prodat“). Takhle mi to přijde jako by snad ani nebyl zájem o diváky. Co se týká hry hráčů, tak si uvědomuji, že je těžké posuzovat kvalitu předvedené hry, ale to nic nemění na tom, že by takové akci slušelo více zajímavých partií i lepší servis (on-line partie). Možná, že právě ten komentátor by to hodně oživil.

+0 /-0 | 17.05.2015 14:48

Poutnik

Možná by místo Sofijských pravidel stačilo, kdyby ti, kdo dohrají museli způsobně sedět u šachovnice do doby, než skončí poslední partie smiley.

+0 /-0 | 17.05.2015 14:44

Morphynista

Horník z hnědouhelný pánve : Výborně jste to napsal. Turnaj má sice nejvyšší průměr v historii, ale pokud není pro diváky atraktivní, mnoho to neznamená. I včera jsme mohli vidět předčasné remízy v pozicích, které by Carlsen - a mnoho jiných hráčů světové třídy - určitě hráli dál. Doufám, že se hráči z kritiky poučí, šachová veřejnost očekává bojovnost a žádný remízový odvar...

+0 /-0 | 17.05.2015 14:33

Horník z hnědouhelný pánve

To Bucefalos:

Ano, přesně tohle vám tvrdím - stojí! Nebo si myslíte, že ten, co přenos zajišťuje (operátor, vybavení apod.) to poskytuje zadarmo? To si asi nemyslíte, že ne?

Takže my najmeme organizaci, která zajistí online, aby online skončil skončil do 20. tahu? To se vám opravdu líbí?

Jinak chápu, že každý má svojí strategii, ale tento turnaj by měl být výkladní skříní českého šachu! Pokud takto vypadá vrcholná událost, kdy pan Petr si tam jede odpočinout a poklábosit se starými známými, tak to promiňte, ale to pak těžko můžeme uspět na mezinárodním fóru a nářky na to, že kromě pana Navary a pana Lázničky nemáme dalšího hráče do repre jsou prostě pravdivé. Toto je názor amatéra, který ale má, myslím, právo kritizovat, najmě když několik jeho korun z příspěvků ŠSČR jde na tuto akci.

+0 /-0 | 17.05.2015 14:13

Štěpán Žilka

Vrcholový šach není estetickou hrou. A nejen pro laika, ale i pro silného amatéra, je často hrou jen velmi těžko pochopitelnou. Myslím, že by bylo dobré, aby onliny ukazovaly hodnocení enginu několika prvních tahů v pozici (jak je na některých šachových stránkách zvykem) a hrozbu (null move). Pak by si diváci mohli užít partii jako celek. Jinak je to prostě pětihodinové čekání na jeden obrat, na hrubku, na zběsilý útok. Sem tam se to vyskytne, častěji ne. Někomu přijde nudné sledovat i fotbal, nevím, co zábavného by mělo být na tom sledovat časově třikrát delší partii šachu, kde neumíte ocenit nic než góly a tyčky. I mnohem snazší fotbal je nepřetržitě komentován expertem, aby divák pronikl více do hloubky a užíval si hru jako celek. Není vina hráčů, že vám ty partie nikdo nekomentuje. Kdyby vám to komentovala Jeniffer Shadade, jako tomu bylo v Saint Louis, tak by vám ty "tajemné poziční bitvy" tolik nevadily...heart 

Sám vím, jak je pro mě nezajímavé sledovat online partie top hráčů, aniž by to bylo s komentářem, živým nebo aspoň s hodnocením enginu. Hrubky prostě nejsou vidět a přesnost jednotlivých tahů (navíc u výrazně lepšího hráče který jeho propočtu věnoval dlouhé minuty) nemá nikdo šanci posoudit letmým pohledem na šachovnici.

+0 /-0 | 17.05.2015 13:23

strelec

ad  Bucefalos: tak možná za zajištění přenosu, amortizace vybavení..... A kdyby přenos nebyl, tak by se zase nadávalo, proč to Svaz nezajistí....smiley 

+0 /-0 | 17.05.2015 13:05

Jablko-malum

Ad pan Boleslav 12:12, přesně, velmi přesně vyjádřeno (první odstavec).

+0 /-0 | 17.05.2015 12:54

Bucefalos

Horníku chcete mi snad tvrdit, že když si pustím online partii například na www.chessbomb.com že mě to něco stojí? Chcete mi tvrdit, že to platíme z příspěvků, které posílame na svaz? Vždyt online partie si muže přehrát uplně každý a nemusí být členem něčeho:o) 

+0 /-0 | 17.05.2015 12:51

Petr Boleslav

Se bavíme pořád do kolečka. Dle mého pokud jde o soutěže, kde se hraje o sportovní výsledek (umístění, postup atd.), může každý hráč volit svou turnajovou taktiku jak chce (remízy s určitými hráči mu vyhovují apod., mnoho aspektů). Pakliže jde o pozvání na turnaje, tam by měli (profesionální hráči) předvést něco ze svého umu.

Ad "pro diváky": to je hezká hláška, ale v šachu bohužel žádní vidět nejsou, tím ani nemůže nastat motiv nějaké motivace pro hráče.

cz593628, ZMB, Ofca a další: nikde vás není vidět 

+0 /-0 | 17.05.2015 12:12

Horník z hnědouhelný pánve

To Bucefaos a N.Očník:

To se ale hluboce mýlíte, že je online přenos zadarmo!! Je to asi stejně absurdní tvrzení, že máme všichni zdravotní péči zadarmo. Pokud vím, přispívá svými penězi na MČR svaz. A kde svaz ty prostředky asi tak vzal? Samozřejmě od svých členů. Takže my všichni, co jsme v ŠSČR si platíme tyhle "partie". Pokud Vám nevadí, že si kupujete desetitahovou remízu, tak mně to tedy vadí. Šachová úroveň MČR je, do této chvíle, tristní. To je můj názor.

+0 /-0 | 17.05.2015 12:03

pesec

Bucefalos, N.Očník: Máte pravdu, je to každého rozhodnutí jak k partii přistoupí, jinak včera jsem si uvědomil, že při najíždění na online přenos MČR jsem kliknul pouze na přenos pouze několika hráčů, ostatním se mé podvědomí vyhnulo. Dá se říct, že se jedná o kritiku některých hráčů za krátké remízy, není to ale pro tyto hráče dobré vědět s čím jsou jejich obdivovatelé, fanoušci nespokojeni? Neměli by být tito hráči alespoň vzorem pro naši mládež, která jistě toto MČR sleduje a jaký si asi tak udělá obrázek z šachů na této úrovni? Šachy hraju cca 20 let a remízu jsem nabídnul tak pětkrát a to většinou kvůli družstvu a nebude to jinak, ono totiž nabídkou remízy pokud člověk má čas hrát, nebo nejistí tím jako profesionál slušný finanční obnos, chtě nechtě ukazuje nějakou svoji slabost. Vy jste neudělali nikdy nic aniž by jste za to něco očekávali?

+0 /-0 | 17.05.2015 11:54

Bucefalos

Ofco mě přišli zajimavé všechny partie. Jestli Vám připadají nezajmavé tak je nesledujte. To je velice jednoduché a učinné. 

+0 /-0 | 17.05.2015 10:48

ofca
Bucefalos;1. den byla zajimava partie jedna, včera dvě. Všimněte si, že ani nemusim psat kere, to každy vi, i když nam tu GM Petr piše o tajemnych pozičnich bitvach.
+0 /-0 | 17.05.2015 10:11

N. Očník

Jéé je, stížnosti na krátké remízy, to už tu dlouho nebylo :D

Přeju každému kritikovi zde, ať hraje všechny své partie na 1/0 a má z toho dobrý pocit. Je to jeho právo, ba snad i morální povinnost.

Že tak nehrají i ostatní mu může být líto, ale to je asi tak všechno. Až budou hráči na MČR hodnoceni podle toho, kolik kdo online během hry přispěje na jejich partii, pak má smysl se bavit o tom, že by se hráči měli řídit přáním "fanoušků". Jinak je ta debata jako obvykle absurdní - "lidi co to umí, by to měli dělat jinak, podle názoru těch, co to tak neumí".

Až NSS zavede placené sledování MČR online, pak budu baštvanej, když za svoje peníze uvidím nudu. a příště nezaplatím. Když neplatím, nemám co do toho mluvit.

+0 /-0 | 17.05.2015 09:44

Bucefalos

Nebudu se vyjadřovat ke zdejší diskuzi o krátkých remízách. Jen řeknu že, by mi silně vadilo, pokud by mě někdo pranýřoval za to, že jsem remizoval v desatém tahu místo v jedenactém. (pro lidi, kteří se rádi chytají každého slovíčka dodám, že je to nadsazka) Každý hráč by měl mít právo rozhodnout a to svobodně se rozhodnout kdy, a jak dá partii za remízu a neměl by být za své rozhodnutí popotahován ani pranýřován a ani zesměšnován. Lidé kteří se ohanějí penězi a sponzory a já nevím čím ještě jen aby si vymohli (skoro až nasilím) hru do holých králů, by se měli především zamyslet sami nad sebou a nad svými nároky na ostatní lidi. Vždyt za žádný online přenos se neplatí. Nemusejí hnout zadkem a mohou být přímo u toho... Přesto jim je to málo, partie se jim zdají poněkud krátké a nudné... Hmm mám pocit, že tady by se mohla dostat ke slovu psychoterapie. Například téma Já a nároky na sebe versus na okolní svět, nebo Já a moje věčná nespokojenost:o) 

 Ke včerejší partii pana Navary. Velice se mi líbila možnost, jakou nabízel 26. tah. a to 26.e4! dovolím si tento tah označit vykřičníikem. Protože nabízející se tah 26. ...h4 moc nefunguje pro 27. g4 protože pěšce na f4 může černý dobrat jen za cenu značných komplikací.

+0 /-0 | 17.05.2015 09:38

bartosjan

Festival z pohledu Unichessu a očitého svědka průběžně na našem webu unichess.cz. (GM friendly)

+0 /-0 | 17.05.2015 00:58

pesec

Takhle nějak by to mělo vypadat za šachovnicí :-)

 

https://www.youtube.com/watch?v=t-k2zMYyMFI

+0 /-0 | 16.05.2015 22:19

MaX

Po těch letech už k tomu přistupuji tak, že si říkám aspoň dvě partie s těch přenášených budou zajímavé. Dneska jsem online nestihl tak se jdu povívat jestli je najdu :o)

+0 /-0 | 16.05.2015 22:14

Poutnik

Hned několik dnešních remiz bych označil za předčasné. Pozice vypadají živě a dynamicky, přesto chyběla vůle aktérů ve hře pokračovat. Martin Petr má dost zvláštní argumenty, když vztahuje 1/2 bez boje s profesionalitou. Přijde mi, že naopak amatéři se mohou více odvázat, protože na příjmu z šachu nejsou závislí. Vy máte pane Martine Petře jediné štěstí, že většina sponzorů se v šachu neorientuje, protože jinak by po takových výkonech už nedali na podobný turnaj (přebor) ani korunu. 

+0 /-0 | 16.05.2015 22:09

pesec

Osobně si myslím, že je nedoceněná genialita Fischerových šachů - odpadá jakákoliv teorie zahájení a hráč je nucen od začátku tvořit a myslet, odpadá i ztráta času s přípravou - šrocení variant nazpamět, kdy se pak stává, že hráč 2600 spadne do varianty hráči 2300 a hráči by byli fyzicky i psychicky připraveni na partii daleko lépe a ušetřený čas mohli věnovat partii. Ale jak by se pak proboha dalo dokázat, že je partie po 10 tahu remis, spokojeně to zapůlit a jít s důležitým výrazem ve tváři na kávu s tím, že partie se stejným zahájením hráčů XX 2784 vs XX 2796 skončila v 81. tahu také remízou?!

+0 /-0 | 16.05.2015 22:04

kedvis7

Já to vidím tak, že už je o pořadí na MČR rozhodnuto od prvního kola :-) Pánové buď nemají žadné ambice a nebo je naše špička absolutně vyrovnaná.

+0 /-0 | 16.05.2015 20:43

Marhula

Ohledně remi-stačí bud příjmout sofijská pravidla-ale i to se obchází hráčí 20. krát opakují tahy za obě strany-nebo nechat hrát hráče co hrají nadoraz.

+0 /-0 | 16.05.2015 20:30

matman

@ cz593628: Dva kandidáti reprezentace se nechtěli unavit hned v prvním kole  enlightened.

+0 /-0 | 16.05.2015 20:00

Zmestabileho

Když jsem tady začal už před delší dobou kritizovat bezobsažné remízy, dostalo se mi mnoha poučení, že nerozumím podstatě věci - vždyť remíza je v šachu ten nejpřirozenější výsledek, vždyť i ta krátká domluvená remíza patří k zápasové či turnajové strategii, vždyť je přirozené, když domluvená remíza jistí umístění a cenu v turnaji... A remízy nemám jako fanoušek kritizovat, protože na šachy se narozdíl od jiných sportů neplatí vstupné (!) - takto mě tady svého času poučil Bolek - a teď zase Martin Petr nám vysvětlil, že na MČR je polovina amatérů, takže rozumějme - profesionalitu v jejich přístupu k šachu vlastně logicky očekávat nemůžeme... Atd., atd., atd... je to boj s větrnými mlýny. Ale pokud třeba já se chci na šachy na on-linu dívat, a něco také vidět, tak mi nezbude než napsat znovu tohle - šachy u nás kazí až ničí svým přístupem většina našich titulovaných hráčů, včetně reprezentantů.  

+0 /-0 | 16.05.2015 19:34

JD

GM co pročítá diskuzi na nss o mčr je u mě masochista.smiley

 

+0 /-0 | 16.05.2015 19:24

kedvis7

Myslím, že takhle to vidí většina diváků. Z odpovědi pana Petra mám takový zvláštní pocit. I když většina diváků nemá mistrovskou výkonnost, tak to neznamená, že by diváci nepoznali, kdy se hrají pěkné šachy a kdy se nebojuje. Pokud je MČR především společenskou událostí, menším přivýdělkem, setkáním s kamarády, tak to je jiná věc a není třeba nic komentovat. Já jsem si jen myslel, že na takový turnaj se jezdí něco ukázat a že uvidíme pěkné partie. Doufám, že ty pěkné a napínavé partie přijdou :-)

+0 /-0 | 16.05.2015 18:53

pesec

Ty krátké remízy jsou spíš tak trochu srandovní, co může hráč kromě pár bodů ela a pár peněz ztratit, navíc když už má turnaj od někoho zaplacený?:-) Je fakt, že orientovat se v teorii zahájení zabere spousta času a živit se šachem tak aby měl človek důstojný život je nesmírně obtížné a časově náročné, proč tedy už ze začátku nesejít z vyšlapaných cest a nepokusit se tvořit a snažit se partii si užít, něco vytvořit a tím poděkovat jak pořadatelům tak divákům? Přijde člověk o nohu když prohraje partii, nebo se s ním rozejde přítelkyně, protože jí nevěnuje čas?, nebo si naopak člověk řekně, jo prohrál jsem, ale nedal jsem kůži lacino a i přesně to si řeknou všichni ostatní a tak i tak vyjdu s hlavou vztyčenou. Jak chce člověk porazit tygra když celý život zabíjí jen slepice - to je myšlené obrazně a bez jakékoliv narážky na kohokoliv, ale může to být myšlené jako motivace.

+0 /-0 | 16.05.2015 16:19

giocozo
Takové ženy ve středověku upalovali na hranicích za čarodějnictví. Dnes se jim můžeme alespoň zasmát.
+0 /-0 | 16.05.2015 12:59

dejf721

První oprávněný příspěvek ofce tady na nss: konečně přiznala, že ničemu nerozumí, takže by sem konečně mohla přestat psát všechny ty nesmysly... :-D

+0 /-0 | 16.05.2015 11:53

ofca
Štěpan vs Berny hrali nadoraz? Ja myslela, že pokud mam usilovat o vyhru, pak v rovne pozici nemam chodit do výměn a už vůbec ne, aby zbyly dvě damy, kde skrz šachovani ani pešek navic nepomuže. Ale třeba tady ničemu neromime.
+0 /-0 | 16.05.2015 11:31

Martin Petr

Ahoj všem, zdejší nadávky plně chápu, na krátké remízy se na onlinu nemá cenu dívat. Z pohledu hráčů je to ale jiné, může jít o turnajovou strategii, která má naději na úspěch. Zajímavé je, že přibližně polovina hráčů na tomto mistrovství nejsou profesionálové a na plný nebo částečný úvazek se věnují jiným věcem ... Takže v tomhle případě se nejedná o to, že se sjedou profesionálové, kteří to zremizují, seberou drobné a jedou domů. Je mi jasné, že by diváci raději viděli krev plně připravených hráčů, kteří si to rozdají v hlavní variantě botvinika, jenže, já třeba ty varianty neumím a místo jejich studia budu raději dělat něco jiného. Motivace, proč tady hraju? Věřte nebo ne, šachy mě baví, což je hlavní důvod, proč jsem přijel. Taky jsem chtěl vidět kamarády a vypadnout z Prahy, je to navíc pěkně zorganizované MČR. Rozbor, proč se u nás řada šachistů na rozmezí juniorské a dospělé kategorie vydá jiným než šachovým směrem, to je na dlouhou debatu, ke které bych asi měl co říci. Takže si k hokeji klidně pusťte na onlinu Davida, to je takový Jarda Jágr, u něj nemusíme mít obavu, že by dnešní partii vypustil :-) Jen bych dodal, že včera nebyly bojovné pouze dvě partie, třeba Štěpán s Bernym hráli nadoraz, jenže to byla poziční bitva, což je pro diváky složité ... Vlasta se mnou měl smůlu na variantu, promyslel taky všechen čas. Myslím, že tu ještě bude bitev dost, jsme teprve na začátku.

+0 /-0 | 16.05.2015 11:08

Marhula

Jsem zvědav zda GM David Navara udělá 9 z 9 nebo ne.

+0 /-0 | 16.05.2015 10:59

Jablko-malum

Dneska bych krátkou remízu pochopil bez výjimky všude, kvůli hokeji. Nezávidím poctivým hráčům, co přijdou o celý zápas. Mimochodem, vyhrajem!

+0 /-0 | 16.05.2015 10:22

cz593628

Docela by mě zajímala motivace těch hráčů, proč tam vlastně přijeli? Přece nehrajou kvůli těm pár korunám startovného. V některém z předchozích článků k mistrovství na tomto webu se psalo, že Rausis by měl být vážným kandidátem reprezentace. V čem by byl podle vás přínos takového hráče?

+0 /-0 | 16.05.2015 09:46

Petr Boleslav

Asi mi něco uniklo, kde jste získal informaci, že byli unavení?

+0 /-0 | 16.05.2015 09:35

cz593628

To je všechno hezký, ale k čemu to je, když dva kandidáti reprezentace jsou už v prvním kole tak unavený, že musí remizovat v desátém tahu.

+0 /-0 | 16.05.2015 09:20