Vodník je pohádková bytost. Žije pod hladinou a nerozumí světu, ve kterém žijeme my. Pod hladinou žije spoustu ryb. Jedna taková rybka je mimochodem jeden z nejlepších světových šachových motorů. Vodník, rybka a pokušení je na světě.
Nebude to pěkná pohádka pro děti. Začíná jako každá pohádka. Bylo nebylo a vlastně byl jeden internetový turnaj, který si říkal Meteleskum Bleskum. Každý kdo chtěl si mohl přijít zahrát šachy. Nemusel platit startovné a mohl si zahrát šachy s výbornými hráči.
6.3.2021 tuto možnost využilo 199 hráčů! Prvních pět hráčů dostane knihy. Tedy symbolické ceny pro nejlepší hráče. Symbolické právě proto, aby jsme hráli fér a šli si užít jeden sobotní večer.
Na sedmém místě mohlo dojít k obrovskému překvapení. Hráč s ani né elem 1800 poráží hráče 2400 +. Jenomže něco bylo divné. Něco nebylo v pořádku.
První podezření bylo v této partii...Zahájení, které nikdo dobrovolně nezahraje na hráče 2400 +
Ano, bílý má rating 1800+- a hraje proti hráči 2400+ a zahraje e3 e5 Ke2...Vypadá to jako překlep myši a prstová chyba, ale ale...podívejte se na partii...
- . kolo -
Nevěříte tomu, že by člověk pro jednu knížku podváděl. V turnaji kde není startovné, kde organizátoři z vlastních peněz platí knížky a snaží se v této době udělat pěknou akci pro šachisty, si neumíte představit, že by toto někdo udělal. Tak si říkáte, že to byla náhoda.Ale není.
V další partii na e4 proti hráči 2400 hraje h5 a je to tutovka....Takto nehraje člověk.
199 lidi si přijde zahrát a chtějí se bavit a jeden človíček to nechápe. Nechápe, že jej stejně lichess zablokuje a že stejně i kdyby byl v cenách, musel by mi poslat jméno + adresu pro zaslání knížky a tak nějak by mě mohlo zajímat kdo je tento hráč! Možná to došlo i tomuto hráči, protože zbrzdil a vynechal dvě kola.
- . kolo -
Po turnaji lichess zablokoval tento účet. Takže kontrola na internetu funguje. Aspoň něco. Ale jak vlastně hrát s člověkem, u kterého máme podzření z podvádění na internetu?
- Myslím si, že nejlepší je využít jeho výhodu v nevýhodu. Takový hráč často nemá špičkové technické zázemí a nejčastěji používá druhý počítač a nebo telefón. Potřebuje víc času na to si tu partii odklikat a poprosit rybičku o zlatou šachovou radu. Takoví hráči v časových tísních nemají dost času používat nápovědu a začínají hrát dle vlastní výkonosti. Jak taková partie dopadne, je asi všem jasné. Proto je nejlepší pokud to jde hrát rychle. I za cenu slabších tahů. Ono tady nám dobré tahy stejně nepomůžou. Když hrajeme proti počítači.
- v turnaji bych doporučil každému, kdo má takové podezření nám to nahlásit. Uděláme okamžitou kontrolu a případně hráče okamžitě vyloučíme z turnaje.
Nakonec cenu by stejně nevyhrál. Jediné co mě mrzí jsou jeho soupeři, kterým pokazil turnaj a ukradnul jim svojí hloupostí šanci třeba vyhrát pěknou knihu. Nejde bojovat s lidskou hloupostí a s lidmi, kteří si plní takto svoje sny. Chce to věřit, že se to příště nestane. Proto vás zvu na pátý turnaj Meteleskum Bleskum, který se bude hrát 13.3.2021 od 18:00 na této adrese:
Komentovat Metelskum Bleskum bude David Holemář a Michal Snášel. Tak takový brněnský přenos a já se na něj moc těším!
Na všem špatném se dá najít něco dobrého. Turnaj Metelskum Bleskum byl bleskový nápad na jeden turnaj na internetu. První turnaj hrálo 154 hráčů a já si říkal, že to není možné. Ten čtvrtý hrálo 198 hráčů a jeden vodník. Tedy nejenomže si k nám přicházejí zahrát šachisti , ale i pohádkové postavičky. Původně z nápadu na jeden turnaj bude už pátý díl. Po páte, o pět knih a možná zase o více než sto důvodů k radosti. Důvod k radosti jste vy!
A co se stane, když bude hrát příště zase vodník? Zablokujeme ho a jeho soupeřům všem pošlu knihu jako omluvu za lidskou hloupost.
Vidíme to Pavle velice podobně, prakticky stejně. Šachy samozřejmě i kdyby se hrály jen na internetu nezmizí, ale stanou se pouze jednou z her na webu. Možná docela oblíbenou, nějaká špička tam bude vrtět turnaje které budou mít velkou sledovatelnost ale zbytek tím ztratí zajímavost. A pro mládež úplně, stačí si vzpomenout proč se vlastně člověk začal věnovat šachu trochu víc. Většinou v tom bylo spoustu nešachových věcí, dobrý kolektiv v šachovém kroužku kam člověk chodil, u někoho třeba dívka která v šachovém kroužku byla atd. Přímo a pouze ze šachových důvodů spíš výjimky.....
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
10.03.2021 10:39
Pavel Ch
paulz - Pavle, máš 21:03 pravdu.
giocozo 21:05, v té debatě, kterou zmiňuješ, jsme také našli společnou řeč.
Ano, on-line tréninky, on-line hra, zachraňuje dnešní situaci. O nás, staré pardály nejde, rok ztratíme, no budem méně ve formě než bychom byli méně i tak.
Ale všechny sporty řeší děcka, talenty, rok ztratit třeba v kolektivím sportu ve věku 10-20 let může být sportovně zničující. Videi/y (kým/čím 7.p. množného č. dle městy, ale nějak mi "y" "videy" tam nesedí) s ukázkami cviků, posilování, cviky a motivováním, "alespoň běhejte", se to snaží mírně nahradit. Ale vědí, že je to o 10-15% max., když by náhodou někdo svědomitě dodržoval.
V šachu to může být přes online trénink a hru klidně 50-70% živého.
Je dobře, kde trénují.
Ale jak vidím na žácích/dorostu, někdy on-line i baví, ale drží je při "sportovním životě" především to, že se snad brzy vrátíme k živým šachům.
Jako trénink chtějí hrát víc delší partie než rapid/blic.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
10.03.2021 07:43
Pavel Ch
.... dokončení
Jistě, může se někomu zdát být lepší z pohodlí domova, ale mám obavu, že by si většina našla jiný koníček, kdyby nebylo návratu na živo. Jen můj názor. Někdo to můž mít tak, někdo jinak. Ale vážné partie, jak bylo citováno, jdou hrát, jak u nás v kraji, spíše jen přátelsky, tréninkově. ŠSČR se snaží, předsedkyně KR sleduje, ale o nic velkého se nehraje, hraje tam spousta mladých, kteří tím chtějí trénovat. Ale mžná běda kdyby se hrálo (možná o peníze), ale spíše i týmové postupy/sestupy.
---
Nevyhneme se možnosti podvádění (nabavíme-li se o partě Magnus a spol). Dolňáci, ligový outseider soutěže, o kterém se říká že nemaj co v soutěži pohledávat, vyhrají proti pražákům v jejich doupěti na Bílé hoře. Palcové titulky „Masakr na Bílé hoře“, velká oslava Davida proti Goliášovi.
Teď si představte, že se to stane on-line. "No tývá, kdyby jedna partie, ale na pěti vyhráli, jak asi obelstili kontrolu?", napadne v první okamžik většinu.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
10.03.2021 07:43
Pavel Ch
Díky ciki 333 a Petře,
nevím, málo indicií, jen můj tip, jak, proč, kdo, asi.
Ale sportovní psychologie mne baví od 90.let, z trenérské školy FTVS UK v Praze. Hezky nám to přednášel, má 4 zápočty a dvě zkoušky. A využil možnost na semináře navíc s pozvaným externistou z praxe. Od té doby si rád čtu odborné články o sportovní psychologii, ale i psychologii obecně. A setkávám se s mnoho lidmi při práci. K tomu šachový trénink, atké jisté využití.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
10.03.2021 00:44
Bucefalos
Jinak se mi zdá, že nejvhodnější je to v tomto zahájení 1.d4 f5 2.Kd2 to je docela zajímavé. :))
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 21:45
paulz
Giacozo: to máš těžké. Za svůj život jsem hrál s kdekým, komplet mám obehranou celou českou špičku, ať již před 40 lety nebo vlastně i teď. A docela i skoro světové špičky, spíš ten druhý sled. Ale vždy jsem šel k partii, že se bude hrát férově (kupodivu s Rausisem jsem nehrál nikdy)....Bohužel v online hře si o tomhle nejsem jistý. Už prostě jen to, že proti kdejakému pitomci kterému pár tahů pomůže PC je člověk absolutně bez šancí....A docela mě připadá, že z hráčů řekněme vyššího ela než průměr nejsem vůbec osamocený. Jinak online jsem vždy hrál docela dost, třeba na playchess jsem v 1 minutovkách
měl elo 2700. Ale prostě taková zábava nic víc...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 21:37
Bucefalos
Podle mého názoru, šachy na lichessu nejsou šachy v pravém slova smyslu. Už jen proto, že se nehrají v hrací místnosti, nýbrž každý hráč má podmínky pro hru jiné. Někdo má absolutní klid na hru v zavřeném pokoji, jinému venku štěká pes a dalšímu doma brečí děcko a jinému nadává manželka. A někdo další může mít u hry vedle sebe kamaráda.
A co se týče podvodu s motorem. Když je hráč rozumný, nikdy se na to nepřijde. Polovina velmi silných šachistů udělá v bleskové partii minimálně jednu hrubou chybu. Poté stačí ji za pomoci stroje využít. A nikdo na nic nepřijde. :)
Na netu je to spíš sranda než opravdové šachy:)
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 21:17
giocozo
Paulz - Jsi stará škola.;) Také mám hru na živo radši a také nejsem nejmladší, ale já to slovo ,,nikdy,, neřeknu. Tuto debatu už jsem zde vedl s Pavlem Ch. Jak jsme zjistili, tak on line má spoustu výhod. Pokud technika zajistí, že budeš moci hrát na vlastních šachách, soupeře uvidíš, budeš moci i sledovat partie spoluhráčů a po partii se soupeřem nerušeně analyzovat, bude ti potom opravdu chybět to podání ruky před partií a po, jediný fyzický kontakt se soupeřem ? O té úspoře času a peněz se zde už nadebatovalo mraky.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 21:05
paulz
Bohužel tady za současných technických podmínek není co navrhovat. Skutečně vážné šachy se na webu bez rizika podvádění hrát nedají. Samozřejmě Carlssen kolotoč je něco jiné, tam se dostanou pouze vybraní a jde tam o takové prachy, že by jen blázen riskoval podvádění.
Ale pokud se člověk přenese přes riziko podvádění tak hraní na webu je pěkné. Obzvlášť když teď nic jiného nezbývá...Ale klasickou hru ať již bleskovky, rapidy nebo vážné partie to nikdy nemůže nahradit.
Jinak jsem hrál třeba mistrovství Evropy v rapidu, z českých hráčů jsem dopadl celkem dobře, ale jak by jsem z podobného výsledku měl naživo docela radost, online to ve mě žádné velké emoce...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 21:03
giocozo
Paulz - Co tedy navrhuješ ?
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 20:39
paulz
To David: 16:29: tak teď se běžně hraje s jednou kamerou na obličej+sdílení obrazovky přes zoom. Ale i když se kompletně kamarama sejme celý pokoj, technických možností podvádět pořád zbude dost. A pokud má dotyčný spolupracovníka (když se hraje o nějaké solidní prachy tak je to reálné) tak nějak upozornit na správný tah v rozhodující pozici není žádný problém.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 20:37
Pavel Pšenička
Pro zajímavost přidávám partii která se hrála 13.02.2021 na jmenovaném serveru Lichess.org.
Vovk,Orest 2315 - Petrova,Irina 2120 1-0
Bogdanovich Memorial Final Lichess.org INT blitz (8) 13.02.2021
A00
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 20:31
Pavel Pšenička
Jde udělat zabezpečení proti těm co hrají podvodně. Na serveru Chess Assistant poznají, zda hráč používá engine (nějaký hrací motor). Na serveru CheesBase když budeš hrát, tak nespustíš na stejném počítači žádný šachový program od firmy ChessBase. Hráč by musel použít další zařízení. Na nejmenovaném polském webu je podvádění při hře běžné. Tam to poznáš, když hráč překlikne do jiného okna. Těžko se proti vodníkům dělá nějaký krok. Nejlépe s takovým nezačít hrát a vypustit mu rybník.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 20:02
istr
No, sranda, že u diskuse u turnaje byl argument proti pomalejším tempům, aby se nepodvádělo. Tady se jede, že to jde i při minutovém buletu. Když jsem pozval na pomalejší druhý den, tak to Petr smazal.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 18:55
ciki333
09.03.2021 09:58 | Pavel Ch
Troška z psychologie případu...
Za mne palec nahoru, pane Chrzi. Vystihl jste jádro pudla, lépe řečeno diagnózu dotyčného pacienta.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 18:09
giocozo
Pánové, pokud bude hráč chytrý, tak nebude mít žádný důvod podvádět. ;) Ale vážně. Je to, jako se zločinem. Všichni udělají dřív, nebo později chybu. Jde o to, nastavit to tak , aby se to nikomu nevyplatilo a opatření byla co nejúčinnější a pokud možno nejtvrdší. Jde o to, aby tito hráči, jako Nigalidze, Rausis, Morgunov a další byli přísně potrestáni. Podvody existovaly a bohužel budou existovat ve všech lidských oborech a disciplínách. Není to bohužel jen specialitou v šachách.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 17:07
xdavx x
paulz, kdyz bude hrac chytry tak ho AC neodhali nikdy, to neni treba zadna veda jak to delat. jediny zpusob o onlinu je pak asi fakt kamera jak se to resilo u carlsen tour.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 16:29
paulz
Giacozo: pod vlastním jménem je to určitě lepší, aspoň vypadnou takoví pitomci jako v tomto turnaji. Jinak je dobré, že anticheatové programy jsou s vysokou účinností schopné odchytit aspoň slabší hráče, ono těch silných je přece mnohem míň celkově a těch co jsou z nich ochotni podvádět relativně pár. Jinak na živo nebo online odchytit silného hráče anticheatovým programem je prakticky nemožné, pokud není teda blbý a nechce vyhrávat úplně každý turnaj. A nepotřebuje během partie radit víckrát, ale to pak není silný hráč...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 13:39
giocozo
Paulz - Souhlas. Myslím si, že to dokazování na živo je podstatně složitější. Navíc všichni hráči nejsou pod stejným drobnohledem, jako třeba absolutní světová špička. Asi to ani není technický možné. V tomto má on line navrch. Bylo by zde na místě, aby se třeba k tomu vyjádřil nějaký rozhodčí. Tím prvním krokem na on linu by bylo, aby všichni opravdu hráli pod vlastními jmény. Já osobně mám nick proto, že nemám zapotřebí se nechat urážet od některých hráčů, kteří prohru těžce nesou a svoji frustraci si vybíjejí nenávistnými komentáři a to jsou třebas i o několik tříd papírově slabší. Naživo by si to přitom nedovolili. Takže ano, já jsem za celoplošnou transparentnost.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 13:16
paulz
To giocozo: pokud by se hrálo pod vlastním jménem( já třeba na chess.com mám vlastní jméno, dokonce ověřené a díky titulu doživotní diamantové členství zdarma), tak samozřejmě podvodů ubude, každý má strach z ostudy a doživotní diskvalifikace, pokud už teda člověk nemá morální zábrany.
Jinak jak fungují anticheatové programy na skutečně silné hráče? Bohužel vzorovým příkladem byl Rausis, všichni věděli že nejspíš podvádí, dělal to docela dlouho takže vzorek partií byl velký. Že jeho partie se dávaly anticheatovým programům pro kontrolu není žádné tajemství. A pokud by nebyl odchycen na záchodě tak v klidu žije a hraje dosud. A to se dá říct, že Rausis byl nic moc velmistr...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 11:57
xdavx x
Lykane, to ale není cheat. Pokud někdo cheatne má perma Ban a přijde i o reálné peníze či do toho dal. Žádný esport se s tím nestve. I na hookery se komunita
domluví a jsou buď ignorovani nebo perma dead. U šachu nic z toho nefunguje bohužel. Takže bych to řešil jako u fb. Služba jako služba.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 11:40
giocozo
paulz - Neboj, i na něho se časem přijde, když budou mít dostatečný vzorek partií. Všichni hrajeme pod nickem, ale samozřejmě pokud se to změní a budeme muset hrát Všichni pod vlastními jmény, tak s tím nemám sebemenší problém, ba naopak. To samé mám i zde. Pokud všichni tak všichni ! Myslím, že už se zde i trochu za ty roky známe a víme, kdo sem přispívá léta a pravidelně a naopak, čí nick byl vytvořen jen za účelem někoho urazit a pod.Je to jenom o lidech, jakým způsobem si to nastaví.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 11:24
paulz
Tohle byl debil který nejspíš chtěl jenom provokovat. A teď si tady nejspíš s radostí čte jak někoho nasral...Asi nejlepší na takové magory nahlásit na lichessu, vymazat z tabulky...A dál neřešit, protože řešení v současné bobě neexistuje. Lichess a další servry mají samozřejmě zájem aby tam hrálo co nejvíc lidí a proto přesnější identifikace hráčů nezavedou.
Pro šachovou hru online jsou mnohem víc nebezpeční skuteční podvodníci kteří se nechají poradit za celou partii třeba 1 nebo 2 tahy a díky své šachové síle berou ceny na turnajích kde jsou finanční ceny...
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 11:11
Frank
Vodník nejspíš hraje dál:
https://lichess.org/@/kyanhntt1
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 10:48
Petr Koutný
Díky Pavle, pěkný rozbor. Jinak z jiného soudku. Ján Markoš někde říkal, že mu několikrát zablokovali účet na internetu s podezřením že podvádí, protože hraje moc dobře..:) Když jim vysvětlil že je velmistr, pak jej zase odblokovali....:)
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 10:04
Pavel Ch
Troška z psychologie případu...
Tento podvodník bude mladík nebo starší se zastydou pubertou, který se vyžívá v kanadských žertících, které jsou za hranou. Přes den úplně normál ve škole nebo v práci a večer hodí na náměstí někomu třaskavinu pod nohy. A strašně se tomu směje či si i nahraje. To je samo že horší, může dojít ke zranění, infarktu.
---
I kdyby, Petře, ani ty knihy nebyly, udělal by stejně v ten den. Vysmát se IM, možná zkoušet Tebe, jako komentátora, prostě hloupá sranda, která naštve jiné.
---
Nick si mohl zřídit pár chvil před tím a ani se osobnostně s ní neztotožnit. Nešlo mu o to, že on "Jožin z bážin" bude někde v tabulce, dokazují i ta dvě kola co nehrál, ale hloupá sranda a naštvat mistry a organizátory. Nick padl, to mu neva, nebyl s ním osobnostně spojen. Jako rajče co hodí po někom a samo rajče se rozplácne a přestane existovat.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 09:58
Harry Nelson Pillsbury
Já jsem pro bonus a ideální mi přijde právě ta vteřina, i proto, že v tempu 1 + 1 mám lepší výsledky než 1 + 0. Pokud je pozice v koncovce jasně vyhraná, se vteřinou to většinou k matu dotahám .
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 09:41
lykan
david brazina: To mohou udělat třeba u někoho, kdo používá zakázaný software, ale ne u někoho, kdo je svině v rámci pravidel, jako když třeba v nějaké MMORPG někde číhá na nováčky a vraždí je, nebo když v týmové hře sabotuje vlastní tým.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 09:37
xdavx x
Gaming to řeší vazbou na občanský doklad. Pojištění, občanka. Dělá to dokonce i fb, který chce dokonce i fotku a čárový kód dokladu. Jiná cesta není. Gaming dává perma Ban. To si leckdo rozmyslí.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 09:30
Rubinus
giocozo: Přesně. Proto na netu hraji skoro až do konce, zásadně bez bonusu, moje tempo je 5/all a co se týká času, jsem svině. Nemilosrdně shazuji. A spoustu partií jsem vyhrál i s figurou méně, protože soupeř si již myslel, že už to nějak zvládne - a nezvládl. Proto by se na netu měly dělat turnaje spíš bez bonusů, nebo maximálně se vteřinou. V tempu 3+2 se partie skoro nedá otočit a ten postup, hrát třeba i slabě, ale hlavně rychle, zase tolik nefunguje.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 09:25
lykan
V oblasti online počítačových her existují hráči, kteří se baví terorizováním jiných hráčů, snaží se jim otrávit hru. Nejde jim o nějaké ceny, nebo aby hezky vypadali v nějaké tabulce. Podle toho, co jsem načetl, je to široce rozšířený problém v mnoha hráčských komunitách. V šachu to nebude jiné.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 09:25
Rubinus
Což o to, tak ten člověk se zřejmě bavil, jen to nezapadalo do toho turnaje. Ta první partie je svým způsobem pěkná, jak přežije to naprosto špatné zahájení, aby nakonec získal s přehledem vyhranou věžovku. Pokud někoho baví provádět takové věci, nelze tomu zabránit, chyceni jsou vždy až poté, takže nějaký favorit přijde o cenu a jim samotným smazání účtu nemusí vadit, založí si ich, kolik chtějí, dlouhé nicky zatím vyčerpány nejsou. To by se ten účet opravdu musel vázat na nějakou osobu, aby bylo možné zjistit totožnost.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 09:21
Petr Koutný
Davide - souhlas. Anonymita dává lidem nejenom křídla, ale i odvahu. Odvahu, kterou často nemají v normální životě.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 09:10
xdavx x
S motorem v zádech, anonymně za počítačem a s pocitem Mistra světa. Podobně pocity asi zažívá i anonymní nouma, kdo rype do někoho, komu by se v reálu ani neodvážil podívat do očí.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 08:59
Petr Koutný
Díky z pěkný komentář Giocozo. Když jsem komentoval teno turnaj, strašně moc jsem si přál aby slabší hráč porážel favority. Člověk v něm může vidět i sám sebe. Všimneš si hráče s ratingem 1700 jak mydlí hráče 2400 a začneš mu fandit. Ale za pár tahů tě přechází radost a každým tahem se dostavuje zklamání. Když vidíš další partii je ti to jasné, že toto není ok. Nechápeš to. Hraje se bez vkladu a nehraje se prakticky o nic. Knížka za pár stovek. Pak ty napíšeš takový parádní komentář a chápu to trošku víc. Díky za takový komentář. Po turnaji jsem přemýšlel jestli to má cenu a jestli máme udělat ještě jeden turnaj. Vlastně i díky tomuto človíčkovi jsem se rozhodl pro další turnaj. Nemůže mě a nás otrávit jeden tupoun. Právě proto abychom si dokázali a nebo abychom se nenechali odradit a i díky němu tedy organizujeme další turnaj. Ono to tak možná nevypadá, ale 5 knih s poštovným je cca 1500 Kč a 5 turnajů je už cca 8000 Kč v tom co do toho kromě času dáváme. Je škoda, že jeden z 200 hráčů to nechápe. Simultánka je samozřejmě ještě větší extrém. Z domova, zadarmo si můžou zahrát s velmistrem. Minule jsme museli odmítat hráče a byl takový zájem, že nemohli hrát všichni. Pak je škoda, když někdo zabírá místo tomu, kdo si chce opravdu zahrát. Díky Giocozo za komentář hodně věcí mi vysvětlil. Petr
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 07:49
giocozo
Petře, na internetu platí, že čím slabší hráči, tím je snazší podvod odhalit. Jak už si popisoval, v časové tísni se většinou takový hráč vrací zpět na svojí úroveň a nebo překročí čas. Potřebují totiž nápovědu skoro po celý čas partie.
Jsou dokonce hráči, kterým nestačí soupeře porazit, ale chtějí ho i zesměšnit viz. poslední případ. Jakoby říkal, já mohu hrát cokoliv a stejně tě porazím. Vidíš, že se to dokonce stalo v simultánce, kde místo aby měl dotyčný radost z toho, že si zahraje s někým, s kým si pravděpodobně rovný na rovný nikdy nezahraje, tak se chce předvést, blýsknout, zkrátka dokázat ostatním, že na to má ! Že více ztrácí, než získává mu ovšem nedochází.
Potom tu jsou hráči, kteří nápovědu používají jen v kritických okamžicích a při jejich úrovni hry jim to většinou bohatě postačí k výhře. Takoví internetový Rausisové. ;) I ti jsou dříve, nebo později odhaleni. Rausis měl i bez nápovědy úroveň velmistra. Po čase si tak zvykl na určitý standard své hry, že už nebyl schopen přestat.
Poté jsou tu šílenci, kteří na sebe rovnou napojí program a jenom ho případně korigují...záměrně jednou za čas udělají slabší tah. Je neuvěřitelné, že takto se dá podvádět i v bulletu, kde mají soupeři po minutě na celou partii. Na vlastní kůži jsem zažil, že dotyčný nespotřeboval dohromady na celý zhruba třinácti kolový ani celou sekundu ! Tihle hráči vědí, že budou odhaleni, ale to kouzlo okamžiku, kdy se cítí nepřemožitelní jim za to zkrátka stojí. Většinou jde o jedince mírně duševně narušené.
Jak se říká, příležitost dělá zloděje. Jde o to, aby tito jedinci pochopili, že tudy cesta nevede a uvědomili si marnost svého počínání. Pracuje proti nim i to , že šachová komunita je na tyto podvody docela citlivá, takže tito podvodníci jsou často nahlášeni samotnými hráči dříve, než to udělá anticheatingový program a to je dobře. Nebuďme lhostejní a nenechme si otrávit tuto královskou hru duševními mrzáky, kterým jde o hru až v poslední řadě.
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
Nezobrazuje se Vám pole pro psaní komentářů? Klikněte zde
+0/-0|
09.03.2021 07:25
Hermann Mattison
27.12.189416.11.1932
Lotyšský šachista, jeden z nejvíce ceněných šachových mistrů na začátku třicátých let. Byl také skladatel studií koncovek. Umřel na tuberkulózu ve věku 38 let.
Alexey Suetin
16.11.192610.09.2001
Ruský velmistr a spisovatel. Jeho filozofie zněla: ,,Mít znalosti nestačí, musíte mít odvahu a riskovat." To z něj udělalo silného hráče a neslo podíl na jeho úspěchu.
Karel Opočenský
07.02.189216.11.1975
Český mezinárodní mistr a mezinárodní šachový rozhodčí, mistr Československa z let 1927, 1929 a 1938 (ještě v roce 1956 se dělil o třetí místo) a mistr Čech a Moravy z roku 1944.
Vidíme to Pavle velice podobně, prakticky stejně. Šachy samozřejmě i kdyby se hrály jen na internetu nezmizí, ale stanou se pouze jednou z her na webu. Možná docela oblíbenou, nějaká špička tam bude vrtět turnaje které budou mít velkou sledovatelnost ale zbytek tím ztratí zajímavost. A pro mládež úplně, stačí si vzpomenout proč se vlastně člověk začal věnovat šachu trochu víc. Většinou v tom bylo spoustu nešachových věcí, dobrý kolektiv v šachovém kroužku kam člověk chodil, u někoho třeba dívka která v šachovém kroužku byla atd. Přímo a pouze ze šachových důvodů spíš výjimky.....
paulz - Pavle, máš 21:03 pravdu.
giocozo 21:05, v té debatě, kterou zmiňuješ, jsme také našli společnou řeč.
Ano, on-line tréninky, on-line hra, zachraňuje dnešní situaci. O nás, staré pardály nejde, rok ztratíme, no budem méně ve formě než bychom byli méně i tak.
Ale všechny sporty řeší děcka, talenty, rok ztratit třeba v kolektivím sportu ve věku 10-20 let může být sportovně zničující. Videi/y (kým/čím 7.p. množného č. dle městy, ale nějak mi "y" "videy" tam nesedí) s ukázkami cviků, posilování, cviky a motivováním, "alespoň běhejte", se to snaží mírně nahradit. Ale vědí, že je to o 10-15% max., když by náhodou někdo svědomitě dodržoval.
V šachu to může být přes online trénink a hru klidně 50-70% živého.
Je dobře, kde trénují.
Ale jak vidím na žácích/dorostu, někdy on-line i baví, ale drží je při "sportovním životě" především to, že se snad brzy vrátíme k živým šachům.
Jako trénink chtějí hrát víc delší partie než rapid/blic.
.... dokončení
Jistě, může se někomu zdát být lepší z pohodlí domova, ale mám obavu, že by si většina našla jiný koníček, kdyby nebylo návratu na živo. Jen můj názor. Někdo to můž mít tak, někdo jinak. Ale vážné partie, jak bylo citováno, jdou hrát, jak u nás v kraji, spíše jen přátelsky, tréninkově. ŠSČR se snaží, předsedkyně KR sleduje, ale o nic velkého se nehraje, hraje tam spousta mladých, kteří tím chtějí trénovat. Ale mžná běda kdyby se hrálo (možná o peníze), ale spíše i týmové postupy/sestupy.
---
Nevyhneme se možnosti podvádění (nabavíme-li se o partě Magnus a spol). Dolňáci, ligový outseider soutěže, o kterém se říká že nemaj co v soutěži pohledávat, vyhrají proti pražákům v jejich doupěti na Bílé hoře. Palcové titulky „Masakr na Bílé hoře“, velká oslava Davida proti Goliášovi.
Teď si představte, že se to stane on-line. "No tývá, kdyby jedna partie, ale na pěti vyhráli, jak asi obelstili kontrolu?", napadne v první okamžik většinu.
Díky ciki 333 a Petře,
nevím, málo indicií, jen můj tip, jak, proč, kdo, asi.
Ale sportovní psychologie mne baví od 90.let, z trenérské školy FTVS UK v Praze. Hezky nám to přednášel, má 4 zápočty a dvě zkoušky. A využil možnost na semináře navíc s pozvaným externistou z praxe. Od té doby si rád čtu odborné články o sportovní psychologii, ale i psychologii obecně. A setkávám se s mnoho lidmi při práci. K tomu šachový trénink, atké jisté využití.
Giacozo: to máš těžké. Za svůj život jsem hrál s kdekým, komplet mám obehranou celou českou špičku, ať již před 40 lety nebo vlastně i teď. A docela i skoro světové špičky, spíš ten druhý sled. Ale vždy jsem šel k partii, že se bude hrát férově (kupodivu s Rausisem jsem nehrál nikdy)....Bohužel v online hře si o tomhle nejsem jistý. Už prostě jen to, že proti kdejakému pitomci kterému pár tahů pomůže PC je člověk absolutně bez šancí....A docela mě připadá, že z hráčů řekněme vyššího ela než průměr nejsem vůbec osamocený. Jinak online jsem vždy hrál docela dost, třeba na playchess jsem v 1 minutovkách
měl elo 2700. Ale prostě taková zábava nic víc...
Bohužel tady za současných technických podmínek není co navrhovat. Skutečně vážné šachy se na webu bez rizika podvádění hrát nedají. Samozřejmě Carlssen kolotoč je něco jiné, tam se dostanou pouze vybraní a jde tam o takové prachy, že by jen blázen riskoval podvádění.
Ale pokud se člověk přenese přes riziko podvádění tak hraní na webu je pěkné. Obzvlášť když teď nic jiného nezbývá...Ale klasickou hru ať již bleskovky, rapidy nebo vážné partie to nikdy nemůže nahradit.
Jinak jsem hrál třeba mistrovství Evropy v rapidu, z českých hráčů jsem dopadl celkem dobře, ale jak by jsem z podobného výsledku měl naživo docela radost, online to ve mě žádné velké emoce...
To David: 16:29: tak teď se běžně hraje s jednou kamerou na obličej+sdílení obrazovky přes zoom. Ale i když se kompletně kamarama sejme celý pokoj, technických možností podvádět pořád zbude dost. A pokud má dotyčný spolupracovníka (když se hraje o nějaké solidní prachy tak je to reálné) tak nějak upozornit na správný tah v rozhodující pozici není žádný problém.
Pro zajímavost přidávám partii která se hrála 13.02.2021 na jmenovaném serveru Lichess.org.
Vovk,Orest 2315 - Petrova,Irina 2120 1-0 Bogdanovich Memorial Final Lichess.org INT blitz (8) 13.02.2021 A00
1. e3 e5 2. Ke2 d5 3. d3 Nc6 4. Qe1 Nf6 5. Kd1 Be7 6. Bd2 Be6 7. Kc1 O-O 8. Qe2 d4 9. e4 a5 10. g3 b5 11. f4 a4 12. f5 Bd7 13. g4 Ne8 14. h4 a3 15. b3 f6 16. Nf3 Nb4 17. c3 dxc3 18. Nxc3 Bc6 19. g5 Qd6 20. g6 h6 21. Ne1 Rd8 22. Qh5 Qc5 23. Kd1 Bxe4 24. Nxe4 Qd4 25. Bxh6 Qxa1+ 26. Ke2 Nxd3 27. Nxd3 Qb1 28. Be3 Qc2+ 29. Kf3 Qd1+ 30. Be2 Qxh1+ 31. Kg3 1-0
Jde udělat zabezpečení proti těm co hrají podvodně. Na serveru Chess Assistant poznají, zda hráč používá engine (nějaký hrací motor). Na serveru CheesBase když budeš hrát, tak nespustíš na stejném počítači žádný šachový program od firmy ChessBase. Hráč by musel použít další zařízení. Na nejmenovaném polském webu je podvádění při hře běžné. Tam to poznáš, když hráč překlikne do jiného okna. Těžko se proti vodníkům dělá nějaký krok. Nejlépe s takovým nezačít hrát a vypustit mu rybník.
09.03.2021 09:58 | Pavel Ch
Troška z psychologie případu...
Za mne palec nahoru, pane Chrzi. Vystihl jste jádro pudla, lépe řečeno diagnózu dotyčného pacienta.
paulz, kdyz bude hrac chytry tak ho AC neodhali nikdy, to neni treba zadna veda jak to delat. jediny zpusob o onlinu je pak asi fakt kamera jak se to resilo u carlsen tour.
Giacozo: pod vlastním jménem je to určitě lepší, aspoň vypadnou takoví pitomci jako v tomto turnaji. Jinak je dobré, že anticheatové programy jsou s vysokou účinností schopné odchytit aspoň slabší hráče, ono těch silných je přece mnohem míň celkově a těch co jsou z nich ochotni podvádět relativně pár. Jinak na živo nebo online odchytit silného hráče anticheatovým programem je prakticky nemožné, pokud není teda blbý a nechce vyhrávat úplně každý turnaj. A nepotřebuje během partie radit víckrát, ale to pak není silný hráč...
To giocozo: pokud by se hrálo pod vlastním jménem( já třeba na chess.com mám vlastní jméno, dokonce ověřené a díky titulu doživotní diamantové členství zdarma), tak samozřejmě podvodů ubude, každý má strach z ostudy a doživotní diskvalifikace, pokud už teda člověk nemá morální zábrany.
Jinak jak fungují anticheatové programy na skutečně silné hráče? Bohužel vzorovým příkladem byl Rausis, všichni věděli že nejspíš podvádí, dělal to docela dlouho takže vzorek partií byl velký. Že jeho partie se dávaly anticheatovým programům pro kontrolu není žádné tajemství. A pokud by nebyl odchycen na záchodě tak v klidu žije a hraje dosud. A to se dá říct, že Rausis byl nic moc velmistr...
Tohle byl debil který nejspíš chtěl jenom provokovat. A teď si tady nejspíš s radostí čte jak někoho nasral...Asi nejlepší na takové magory nahlásit na lichessu, vymazat z tabulky...A dál neřešit, protože řešení v současné bobě neexistuje. Lichess a další servry mají samozřejmě zájem aby tam hrálo co nejvíc lidí a proto přesnější identifikace hráčů nezavedou.
Pro šachovou hru online jsou mnohem víc nebezpeční skuteční podvodníci kteří se nechají poradit za celou partii třeba 1 nebo 2 tahy a díky své šachové síle berou ceny na turnajích kde jsou finanční ceny...
Díky Pavle, pěkný rozbor. Jinak z jiného soudku. Ján Markoš někde říkal, že mu několikrát zablokovali účet na internetu s podezřením že podvádí, protože hraje moc dobře..:) Když jim vysvětlil že je velmistr, pak jej zase odblokovali....:)
Troška z psychologie případu...
Tento podvodník bude mladík nebo starší se zastydou pubertou, který se vyžívá v kanadských žertících, které jsou za hranou. Přes den úplně normál ve škole nebo v práci a večer hodí na náměstí někomu třaskavinu pod nohy. A strašně se tomu směje či si i nahraje. To je samo že horší, může dojít ke zranění, infarktu.
---
I kdyby, Petře, ani ty knihy nebyly, udělal by stejně v ten den. Vysmát se IM, možná zkoušet Tebe, jako komentátora, prostě hloupá sranda, která naštve jiné.
---
Nick si mohl zřídit pár chvil před tím a ani se osobnostně s ní neztotožnit. Nešlo mu o to, že on "Jožin z bážin" bude někde v tabulce, dokazují i ta dvě kola co nehrál, ale hloupá sranda a naštvat mistry a organizátory. Nick padl, to mu neva, nebyl s ním osobnostně spojen. Jako rajče co hodí po někom a samo rajče se rozplácne a přestane existovat.
Já jsem pro bonus a ideální mi přijde právě ta vteřina, i proto, že v tempu 1 + 1 mám lepší výsledky než 1 + 0. Pokud je pozice v koncovce jasně vyhraná, se vteřinou to většinou k matu dotahám .
david brazina: To mohou udělat třeba u někoho, kdo používá zakázaný software, ale ne u někoho, kdo je svině v rámci pravidel, jako když třeba v nějaké MMORPG někde číhá na nováčky a vraždí je, nebo když v týmové hře sabotuje vlastní tým.
giocozo: Přesně. Proto na netu hraji skoro až do konce, zásadně bez bonusu, moje tempo je 5/all a co se týká času, jsem svině. Nemilosrdně shazuji. A spoustu partií jsem vyhrál i s figurou méně, protože soupeř si již myslel, že už to nějak zvládne - a nezvládl. Proto by se na netu měly dělat turnaje spíš bez bonusů, nebo maximálně se vteřinou. V tempu 3+2 se partie skoro nedá otočit a ten postup, hrát třeba i slabě, ale hlavně rychle, zase tolik nefunguje.
V oblasti online počítačových her existují hráči, kteří se baví terorizováním jiných hráčů, snaží se jim otrávit hru. Nejde jim o nějaké ceny, nebo aby hezky vypadali v nějaké tabulce. Podle toho, co jsem načetl, je to široce rozšířený problém v mnoha hráčských komunitách. V šachu to nebude jiné.
Což o to, tak ten člověk se zřejmě bavil, jen to nezapadalo do toho turnaje. Ta první partie je svým způsobem pěkná, jak přežije to naprosto špatné zahájení, aby nakonec získal s přehledem vyhranou věžovku. Pokud někoho baví provádět takové věci, nelze tomu zabránit, chyceni jsou vždy až poté, takže nějaký favorit přijde o cenu a jim samotným smazání účtu nemusí vadit, založí si ich, kolik chtějí, dlouhé nicky zatím vyčerpány nejsou. To by se ten účet opravdu musel vázat na nějakou osobu, aby bylo možné zjistit totožnost.
Davide - souhlas. Anonymita dává lidem nejenom křídla, ale i odvahu. Odvahu, kterou často nemají v normální životě.
Díky z pěkný komentář Giocozo. Když jsem komentoval teno turnaj, strašně moc jsem si přál aby slabší hráč porážel favority. Člověk v něm může vidět i sám sebe. Všimneš si hráče s ratingem 1700 jak mydlí hráče 2400 a začneš mu fandit. Ale za pár tahů tě přechází radost a každým tahem se dostavuje zklamání. Když vidíš další partii je ti to jasné, že toto není ok. Nechápeš to. Hraje se bez vkladu a nehraje se prakticky o nic. Knížka za pár stovek. Pak ty napíšeš takový parádní komentář a chápu to trošku víc. Díky za takový komentář. Po turnaji jsem přemýšlel jestli to má cenu a jestli máme udělat ještě jeden turnaj. Vlastně i díky tomuto človíčkovi jsem se rozhodl pro další turnaj. Nemůže mě a nás otrávit jeden tupoun. Právě proto abychom si dokázali a nebo abychom se nenechali odradit a i díky němu tedy organizujeme další turnaj. Ono to tak možná nevypadá, ale 5 knih s poštovným je cca 1500 Kč a 5 turnajů je už cca 8000 Kč v tom co do toho kromě času dáváme. Je škoda, že jeden z 200 hráčů to nechápe. Simultánka je samozřejmě ještě větší extrém. Z domova, zadarmo si můžou zahrát s velmistrem. Minule jsme museli odmítat hráče a byl takový zájem, že nemohli hrát všichni. Pak je škoda, když někdo zabírá místo tomu, kdo si chce opravdu zahrát. Díky Giocozo za komentář hodně věcí mi vysvětlil. Petr